بایدن، پوتین را زرنگ، محکم و دشمنی شایسته خواند

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روس او یک دشمن زرنگ، محکم و شایسته است.

بایدن، پوتین را زرنگ، محکم و دشمنی شایسته خواند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در بروکسل در رابطه با پرسشی مرتبط با ملاقات روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: او زرنگ و محکم است و متوجه شدم که او... یک دشمن شایسته است.

بایدن گفت در نشست دوجانبه 16 ژوئن با پوتین در ژنو این نکته را منتقل خواهد نمود که حوزه هایی هست که ایالات متحده و روسیه میتوانند همکاری نمایند و این در صورتی است که او انجام این کار را انتخاب کند. انتظار میرود این رهبران درباره طیفی از مسائل مرتبط با کنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک رایزنی داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که او بعلاوه این نکته را به پوتین متذکر میشود که واشنگتن در پی درگیری با مسکو نیست اما به فعالیتهای مخرب پاسخ خواهد داد. در مجموع بایدن گفت که نشست ناتو در بروکسل سازنده بود.

جو بایدن بعلاوه دوشنبه در بروکسل به خبرنگاران گفت که مسکو و پکن برای شکستن همبستگی ترانس آتلانتیک کوشش مینمایند. بایدن گفت: روسیه و چین هر دو در پی اعمال نفوذ در همبستگی ترانس آتلانتیک ما هستند.

رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه برای احیای روابط پسا ترامپ در حوزه ترانس آتلانتیک در ملاقات با رهبران اتحادیه اروپا، کوشش میکند تا از تنشهای تجاری کاسته و برای شکست کووید-19 حمایت کسب نموده، بر دموکراسی تاکید کند و بحث تغییر اقلیمی را پیش ببرد.

نشست بایدن در بروکسل با روسای اجرایی و شورای اتحادیه اروپا که نماینده 27 کشور عضو این نهاد هستند، بعلاوه انتظار میرود روی تاکید بر همبستگی غربی در مواجهه با قدرتنمایی چین و روسیه متمرکز باشد.

در پی نشست متحدان ناتو و نشست گروه هفت، این فرصت دیگری برای بایدن است تا اعتبار چندوجهی خود را پس از ریاست جمهوری پرالتهاب دونالد ترامپ به نمایش بگذارد.

پیش نویس یک بیانیه که بعد از مذاکرات با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا منتشر میشود، تاکید دارد که آنها فرصت و مسوولیتی داشتند تا به زندگی مردم یاری نمایند و آنها را ایمن نگاه دارند، با تغییر اقلیمی مبارزه نمایند و برای دموکراسی و حقوق بشر ایستادگی نمایند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده جزو بهترین قدرتهای تجاری دنیا در کنار چین هستند اما ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا کوشش میکرد اتحادیه اروپا را به حاشیه براند.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51775

به "بایدن، پوتین را زرنگ، محکم و دشمنی شایسته خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن، پوتین را زرنگ، محکم و دشمنی شایسته خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید