مصر، دفتر گاردین را بست و به نیویورک تایمز اخطار نهایی داد

به گزارش بلاگ پو، دولت مصر دفتر روزنامه انگلیسی گاردین در این کشور را به دلیل آنچه انتشار اخبار کذب درباره شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خواند تعطیل کرد و به روزنامه نیویورک تایمز هم در این باره هشدار داد.

مصر، دفتر گاردین را بست و به نیویورک تایمز اخطار نهایی داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته اطلاعات رسانه در مصر امروز سه شنبه تصمیم گرفت دفتر روزنامه انگلیسی گاردین را در مصر ببندد و مجوز این دفتر را پس بگیرد.

این کمیته همچنین در بیانیه ای خبری تصمیم گرفت به خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز هم هشدار نهایی بدهد تا در اخباری که درباره مصر منتشر می کند به منابع رسمی رجوع کرده و قوانین حرفه ای را رعایت کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، کمیته اطلاعات مصر تأیید کرد که این دو روزنامه در خبرهایی که با موضوع ویروس کرونا در مصر منتشر می شود به قوانین حرفه ای پایبند نبودند و به منابع ناموثق، اعتماد می کردند و با منابع رسمی و مقامات رسمی معتبر ارتباط برقرار نمی کردند.

این کمیته تاکید کرد که آنچه اتفاق افتاده است انتشار اخبار گمراه کننده در مورد مصر و اشتباه و توهین عمدی به مصر از هر نظر بوده است که این کار بارها و بارها توسط دو روزنامه به ویژه گاردین تکرار شده است.

این کمیته از تمام خبرنگاران رسانه های خارجی خواسته است تا با توجه به شرایط فعلی که به دلیل تأثیر ویروس کرونا بسیار پرتنش است، حرفه ای عمل کرده و به بررسی دقیق متعهد شوند.

وزارت بهداشت مصر دوشنبه شب با انتشار بیانیه ای گزارش گاردین درباره ابتلای 19 هزار مصری به ویروس کرونا را تکذیب کرد. گاردین به نقل از کسانی که آنان را متخصصان داخلی دانشگاه تورنتو کانادا نامید، شمار مبتلایان واقعی به کرونا در مصر را 19 هزار و 310 مورد اعلام کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم روز دوشنبه ادعا کرد که مصر منشأ نخست شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده است.

وزارت بهداشت مصر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را تا روز دوشنبه 166 نفر اعلام کرد که گفت که از میان آنها تا به امروز سه نفر جان باختند.

ص

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22077

به "مصر، دفتر گاردین را بست و به نیویورک تایمز اخطار نهایی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر، دفتر گاردین را بست و به نیویورک تایمز اخطار نهایی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید