معاون گردشگری تاکید نمود ظرفیت های استان همدان شایسته معرفی در دنیا

به گزارش بلاگ پو، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری شروع رویداد همدان2018، اظهار کرد: رویداد همدان2018 در دو بخش فرصت بزرگی در گردشگری کشور است که مقاصد جدیدتری را به مقصدهای گردشگری ما اضافه می نماید.

معاون گردشگری تاکید نمود ظرفیت های استان همدان شایسته معرفی در دنیا

محمد محب خدایی گفت: شاید ما از بعد تاریخی و فرهنگی قبلا به نام دو استان شناخته می شدیم و در بعد زیارتی نیز مشهد و قم را داشتیم؛ اما امروز همدان و تبریز نیز به ظرفیت گردشگری کشور اضافه می شوند.

او ادامه داد: با همت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و انسجام خوب در این استان، شاهد برگزاری رویداد گردشگری همدان 2018 هستیم.

او با بیان اینکه این رویداد بزرگ ترین رویداد گردشگری کشور و دنیا است، اضافه نمود: ظرفیت های استان همدان شایسته معرفی در دنیا بود که امیدوارم شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه باشیم.

محب خدایی ادامه داد: هر کشوری که بخواهد خود را به مقاصد جدید گردشگری وصل کند باید اول گردشگری داخلی خود را تقویت کند که خوشبختانه در همین راستا شاهد رشد گردشگری در تبریز و همدان بودیم.

او گفت: غار علیصدر یک مزیت گردشگری برای همدان به شمار می رود.

او با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت ها و داشته های خود بها دهیم، گفت: دلیل اینکه به صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک نگاه می گردد به این خاطر است که بر حفظ و حراست از داشته ها و ظرفیت ها تأکید دارد.

محب خدایی گفت: ما باید حتی در حوزه حیات وحش نیز بتوانیم از ظرفیت گردشگری در راستای حفظ و توسعه آن استفاده کنیم، ضمن اینکه باید این اصالت ها را در گردشگری طبیعت و روستایی حفظ کنیم.

او با اشاره به اینکه نباید طبیعت را از بین ببریم و مخل محیط زیست باشیم، ادامه داد: حفاظت از محیط زیست از مهمترین شاخصه های صنعت گردشگری به شمار می رود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص حضور کشورهای خارجی در این اجلاس نیز گفت: سه نفر از وزرای گردشگری از سه کشور هستند و از 15 کشور نیز 40 نفر در همدان حضور یافته اند.

او گفت: طبق دستور رئیس جمهوری قرار است کارگروهی شکل بگیرد تا افزایش قیمت بلیت به سفر و گردشگری لطمه نزند، باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و آنالیز های کارشناسی به حل مشکل بینجامد.

محب خدایی با بیان اینکه برای جذب و اضافه کردن مقاصد گردشگری باید ابتدا گردشگری داخلی موج اصلی قرار بگیرد گفت: توجه به جاذبه هایی در مقاصد گردشگری می تواند به عنوان یک محصول گردشگری اصلی قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، باندیت لیمچون، با بیان اینکه گردشگری برای آسیا مقوله مهمی است و نیمی از کشورهای آسیایی دارای مقاصد بسیار گردشگری هستند، گفت: ایران هم در این راستا می تواند مقاصد گردشگری خود را معرفی کند و هدف دوم مجمع گسترش منابع انسانی برای کشورهای آسیایی است.

لیچمون اظهار کرد: بنابراین به دنبال آموزش گردشگری هستیم که مراکز خوبی در این راستا وجود دارد و ایران هم می تواند از آن استفاده کند.

او اضافه نمود: هدف سوم ما افزایش مشارکت و کمک رسانی به اعضای acd است و به دنبال همکاری با کشورهای عضو هستیم.

لیمچون بیان نمود: یک نمونه موفق ما در این زمینه انجام توسعه گردشگری در کامبوج و تایلند است.

دبیر مجمع گفت وگوی کشورهای آسیایی با بیان اینکه ما به دنبال همکاری فرهنگی و اقتصادی هستیم و نه سیاست گفت: امیدواریم این مدل را در ایران و ترکیه نیز اجرا کنیم. ما در acd فلسفه را بر پایه دوستی و مشارکت گذاشتیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1039

به "معاون گردشگری تاکید نمود ظرفیت های استان همدان شایسته معرفی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری تاکید نمود ظرفیت های استان همدان شایسته معرفی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید