معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل

به گزارش بلاگ پو، شهر آمل یکی از شهرهایی بوده که با تنوع غذایی فراوان، طعم و مزه های بی مثالی را به گردشگران و مسافران ارائه می دهد. در ادامه مطلب غذاهای سنتی معروف آمل، تصمیم بر این هست که به معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل بپردازیم. برای آشنایی با طعم و مزه بهترین غذاهای محلی آمل با ما همراه باشید.

معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل
بیشتر بخوانیدجاهای دیدنی آمل | خوشگذرانی در آمل را تجربه کنید!

کشمش پلو با مرغ

یکی از بهترین غذاهای محلی آمل، کشمش پلو با مرغ است. اگر بخواهید این غذا را طبخ کنید، به موارد اشاره شده احتیاجمند خواهید بود: 1 عدد مرغ، 2 پیمانه کشمش پلویی، 6 پیمانه برنج محلی، 3 قاشق سوپ خوری رب نارنج، ربع پیمانه پیاز سرخ شده، 3 قاشق سوپ خوری زعفران آب نموده، نیم پیمانه روغن حیوانی و نمک. برای طبخ این مورد از غذاهای سنتی معروف آمل، مرغی را که پوست کنده اید را به شش یا هشت قطعه تقسیم نموده و با ادویه های محلی خوشمزه می کنید. سپس، این مرغ ها باید بر حرارت ملایم و با مقدار کمی روغن سرخ شوند. سپس، پیاز داغ سرخ شده و آب نارنجی را روی مرغ های سرخ شده می ریزید.

برای برنج هم باید برنج آبکشی شده را خوب دم کنید. در ظرفی جداگانه زعفران و روغن حیوانی داغ شده و کشمش های سرخ شده را با هم ادغام فرمایید. حالا، غذای محلی خوش طعم آمل آماده است اما، اگر می خواهید این غذا همانند غذایی که در شهر آمل میل می کنید، هنرمندانه به نظر برسد، باید برای سرو کمی سلیقه به خرج دهید. ابتدا، پلو ساده را در بشقاب می ریزید و مرغ های سرخ شده را رویش قرار می دهید. در آخر، کشمش، برنج، زعفران و روغن حیوانی را رویش ریخته و از طعم و مزه بی نظیرش لذت می برید.

مرغ یا اردک شکم پر

این مورد از معروف ترین غذاهای محلی آمل را با نام محلی شکم پر می شناسند که طعم فوق العاده ای دارد. مواد لازم برای طبخ این غذا عبارتند از: 1 عدد مرغ یا اردک 1 و نیم کیلو گرمی، 10 تا 15 عدد آلو، 2 عدد پیاز رنده شده، 2 قاشق سوپخوری رب انار، 2 قاشق سوپ خوری آب نارنج، 150 گرم پودر گردو، 4 قاشق دانه انار، 3 قاشق سوپخوری زرشک، ادویه محلی، نمک، فلفل و زعفران. مرغ یا اردک تمیز شده را نیم ساعت داخل زعفران حل شده، آب نارنج، فلفل و نمک قرار می دهید. در ظرفی جداگانه پیاز سرخ شده، پودر گردو، زرشک، شکر و آلو را با سبزی تفت داده شده مخلوط می کنید. مخلوط را داخل شکم مرغ یا اردک گذاشته، با یک فویل بپوشانید و سپس شکم مرغ یا اردک را بدوزید.

نباید فراموش کنید برای طبخ شکم پر آملی باید پیشاپیش یک قابلمه فراهم کنید که مرغ یا اردک درسته داخل آن جا بگیرد. 3 قاشق سوپخوری روغن داخل قابلمه می ریزید و زیر شعله را کم می کنید تا مرغ یا اردک آرام آرام بپزد. هر وقت آب داخل قابلمه کم شد، 2 تا 3 فنجان آب بریزید تا زمانیکه مرغ له نگردد و بپزد. هنر شما زمانی بیشتر به چشم می آید که مرغ یا اردک پخته شده، له نشده باشد و یک دوم فنجان آب داخل قابلمه باقی بماند.

کته آملی

پختن کته یکی از ساده ترین روش های طبخ برنج و در عین حال پر خاصیت ترین نوع پخت آن بوده که اگر با فوت کوزه گری هنرمندان این فن آشنا نباشید، تبدیل به یک خمیر فاجعه آمیز خواهد شد. اگر می خواهید یک کته آملی تهیه کنید، باید برنج را خوب شسته و درون یک قابلمه قرار دهید. سپس، تا چند سانت بالاتر از سطح برنج آب بریزید و نمک و روغن کافی به آن افزایید. سپس، شعله گاز را روی درجه حرارت بالا قرار داده تا آب جوشیده و تمام گردد. شعله را کنید و نیم ساعت منتظر باشید تا کته آماده گردد.

کدو پلو یا کی پلا

برای طبخ این مورد از غذاهای سنتی معروف آمل احتیاج به 200 تا 300 گرم کدو خرد شده، یک چهارم سینه مرغ، 4 تا 6 عدد سیر له شده، 2 عدد پیاز و دارچین، نمک و زردچوبه دارید. باید پیازها را با نمک و زردچوبه خوب تفت دهید و سپس سیر له شده را به آن افزایید. بعد کدوهای خرد شده را با زردچوبه و دارچین به این مخلوط افزایید. اگر قصد دارید در این غذا سینه مرغ هم بهره ببرید، باید سینه را قیمه نموده و با زردچوبه و پیاز و نمک تفت دهید و بگذارید تا با یک لیوان آب بپزد. سپس، مخلوط مرغ و کدو را باهم ادغام نموده تا به آرامی بپزند. هنر شما در این است که مرغ و کدوها له نشوند و هر از گاهی با چشیدن طعم، در صورت احتیاج به آن شکر بیفزایید.

در ادامه بخوانیدآشنایی با خوشمزه ترین و بهترین غذاهای مازندران !!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28798

به "معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی آمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید