معرفی10 فیلم بین المللی منتخب اسکار 2020

به گزارش بلاگ پو، آموزشگاه اسکار در حالی فهرست اولیه 10 فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین المللی 2019 را منتشر کرد که مستند در جستجوی فریده نماینده معرفی شده ایران از راه یابی به این فهرست بازماند.

معرفی10 فیلم بین المللی منتخب اسکار 2020

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، با انتشار فهرست کوتاه نامزد های بخش فیلم بلند بین المللی نود و دومین دوره جوایز اسکار، در جستجوی فریده نماینده ایران در اسکار، جایی در ادامه رقابت نیافت.

انگل از کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن سال جاری، درد و افتخار ساخته پدرو آلمادوار از اسپانیا و بینوایان ساخته لادج لی از فرانسه از جمله فیلم های منتخب در این فهرست هستند.

پرنده رنگین ساخته واتسلاو مارهول از جمهوری چک، مستند سرزمین عسل از مقدونیه شمالی ساخته تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف که جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه فیلم های مستند جشنواره ساندنس را برده، بدن مسیح ساخته یان کوماسا از لهستان که برنده جایزه سینما های اروپای سال جاری شد، قد بلند از روسیه به کارگردانی کانتمیر بالاگوف که جایزه بهترین کارگردان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را برد از دیگر رقبای سال جاری بخش فیلم بین المللی اسکار 2020 هستند.

دیگر فیلم هایی که در این فهرست جای گرفته اند عبارتند از: آتلانتیک از سنگال به کارگردانی ماتی دیوپ برنده جایزه بزرگ جشنواره کن سال جاری که از امیدداران آفریقایی است، حقیقت و عدالت به کارگردانی تانل توم از استونی و آن ها که ماندند از مجارستان به کارگردانی بارنابش توت.

این فیلم ها از میان 91 فیلم که آموزشگاه حضور آن ها را تایید کرد، انتخاب شده اند. شیردل از نیجریه و جوی از اتریش به خاطر این که بخش کمتر دیالوگ هایشان به زبان غیرانگلیسی بود، از سوی اسکار از این رقابت جای ماندند.

ایران سال جاری با مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی راهی این رقابت شده بود.

از این فهرست 10 نفره فهرست اصلی نامزد ها 13 ژانویه 2020 (23 دی) همراه نامزد های دیگر بخش های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه 9 فوریه 2020 (بامداد دوشنبه 21 بهمن به وقت ایران) در دالبی تیه تر در هالیوود برگزار می گردد.

سال پیش رُما به کارگردانی آلفونسو کوارون از مکزیک پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی زبان که سال جاری با نام فیلم بین المللی شناخته می گردد، شده بود.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17798

به "معرفی10 فیلم بین المللی منتخب اسکار 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی10 فیلم بین المللی منتخب اسکار 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید