مفصل مصنوعی لگن ساخته شد

به گزارش بلاگ پو، مفصل مصنوعی لگن از جمله محصولاتی است که فراوری آن برای نخستین بار در کشور ، توسط یک شرکت دانش بنیان انجام شد .

مفصل مصنوعی لگن ساخته شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مفصل مصنوعی لگن از جمله محصولاتی است که فراوری آن برای نخستین بار در کشور ، توسط یک شرکت دانش بنیان انجام شد .

بر اساس این گزارش، سالانه بین 40 تا 50 هزار بیمار احتیاجمند تعویض مفصل زانو در کشور وجود دارد که تکنولوژی ساخت آن بیش از این در کشور بومی سازی شده است. مفصل مصنوعی لگن نیز یک محصول پرکاربرد محسوب می گردد که تا قبل از این صرفاً به وسیله واردات تامین می شد. مفصل مصنوعی لگن عموماً ساختاری متشکل از فلز و پلی اتیلن یا سرامیک دارد و بجای مفصل طبیعی لگن که به عللی دچار تخریب شده است در محل آن کار گذاشته می گردد.

هادی جواهری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در این رابطه گفت: این شرکت نخستین فراوری نماینده مفصل زانو در کشور بود و به ضرس قاطع می توان گفت که این مجموعه علمی پژوهشی نخستین و تنها فراوری نماینده مفصل مصنوعی لگن در کشور محسوب می گردد که تا پیش از این از فراوری نمایندگان آمریکایی ، کره ای و چینی خریداری می شد .

وی اضافه نمود: در حال حاضر 17 تا 20 درصد بازار از مفصل مصنوعی لگن فراوری شده توسط مجموعه ما استفاده می نماید ، قریب 300 تا 350 جراح با ما همکاری دارند و بسیاری از بیمارستان های ارتوپدی کشور به صورت مستقیم این محصول را از شرکت خریداری می نمایند. وارد نمایندگانی که مفصل مصنوعی لگن را وارد می نمایند ، معمولاً آن را با نرخ 5 تا 7 میلیون تومان به مراکز پزشکی عرضه می نمایند ، در حالی که محصول داخلی با نرخ 3 تا 4 میلیون و 900 هزار تومان به دست بیمار می رسد و این تفاوت قیمت مهم است . هر چند جراحی انجام گرفته برای تعویض این مفصل بسیار ساده تلقی می گردد و بیمار می تواند با انجام این جراحی ساده از دردهای مزمن رهایی یابد و کیفیت زندگی اش را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد ، اما تکنولوژی ساخت این محصول ساده نیست و برای فراوری آن احتیاج مند فناوری بالای هستیم .

وی در ادامه بیان نمود: این محصول باید کاملاً شبیه استخوان باشد و پس از آن که در بدن بیمار جا گرفت ، نباید برای حرکت و سیستم ایمنی بدن فرد دریافت نماینده مسئله ای ایجاد کند ، به همین خاطر فراوری آن احتیاجمند مواد اولیه و ماشین آلات خاص و نسبتاً پیچیده ای است که باید در یک فرایند دقیق علمی به فراوری محصول بیانجامد . در حال حاضر نیز با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال فراوری سیمان ارتوپدی هستیم که در کلیه عمل های مربوط به تعویض کاربرد دارد و تا به حال در کشور فراوری نشده است .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12625

به "مفصل مصنوعی لگن ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفصل مصنوعی لگن ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید