مقامات پنتاگون از تصمیمات ترامپ دربرابر معترضان نگران هستند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، چند مقام آمریکایی در وزارت دفاع این کشور اعلام نموده اند که نسبت به تصمیمات ترامپ در قبال اعتراضات نگران هستند.

مقامات پنتاگون از تصمیمات ترامپ دربرابر معترضان نگران هستند

در این ارتباط سی. ان. ان با انتشار گزارشی به نقل از بعضی مقامات ارشد پنتاگون گفته است که نگرانی بسیاری میان مقامات این وزارتخانه درباره تصمیمات ترامپ در قبال معترضان وجود دارد.

این اعلام نگرانی در شرایطی اجرا شده که ترامپ پیش تر تهدید نموده بود که اگر هرکدام از مقامات ایالتی اقدامات لازم را به کار نگیرند، او به قانون اضطراری مقابله با شورش ها متوسل خواهد شد که بر اساس آن رئیس جمهور می تواند اقدام به استقرار نیروی نظامی برای سرکوب اعتراضات کند.

چند مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با اعلام نگرانی از تصمیمات احتمالی ترامپ در واکنش به اعتراضات، به سی. ان. ان گفته اند که در تلاشند تا ترامپ را متقاعد نمایند که شرایط هنوز آن گونه نیست که احتیاج به استقرار نیروی نظامی در خیابان ها و شهرها باشد، مگر آنکه چنین درخواستی از سوی فرمانداران ایالت ها اعلام گردد.

سی. ان. ان همچنین به نقل از مقام رسمی پنتاگون که نامش فاش نشده، گفته است که نارضایتی زیادی در میان نیروهای گارد ملی برای انجام مأموریت نظامی در داخل شهرهای آمریکا وجود دارد، در صورتی که این نیروها از چند روز پیش در حالت آماده باش به سر می برند.

بسیاری از شهرهای آمریکا در یک هفته اخیر با اعتراض های مردمی علیه نژادپرستی روبرو بوده است. در موارد بسیاری این اعتراض ها با خشونت و برخورد تند نیروهای امنیتی همراه بوده است.

این اعتراض ها پنج ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالی انجام می گردد که ایالات متحده با بحران شیوع کووید -19 و جان باختن حدود 107 هزار نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری دست و پنجه نرم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27510

به "مقامات پنتاگون از تصمیمات ترامپ دربرابر معترضان نگران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات پنتاگون از تصمیمات ترامپ دربرابر معترضان نگران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید