مقام ارشد آمریکایی: کرونا در آزمایشگاه چین ساخته نشده است

به گزارش بلاگ پو، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور پزشکی شایعات مبنی بر ساخته شدن ویروس کرونای جدید در آزمایشگاهی در ووهان چین را رد کرد.

مقام ارشد آمریکایی: کرونا در آزمایشگاه چین ساخته نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی فاوچی، متخصص سرشناس آمریکایی در زمینه بیماری های عفونی شایعه ساخت ویروس کرونا در یکی از آزمایشگاه های چین که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال ترویج آن است را رد کرد.

فاوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا و یکی از مشاوران دونالد ترامپ است اما موضع گیری های کارشناسی او و سخنانش بر خلاف ترامپ او را تا مرز اخراج پیش برده است. ترامپ چند روز پیش در توئیتر پیشنهاد فردی که خواهان اخراج فاوچی شده بود را بازنشر کرد.

یک خبرنگار در کنفرانس خبری از این پزشک پرسید: آیا می توانید درباره حرف ها یا نگرانی هایی مبنی بر اینکه این ویروس به نوعی ساخته بشر است و احتمالاً از آزمایشگاهی در چین به بیرون درز نموده شرح بدهید؟

فاوچی در پاسخ گفت: اخیراً پژوهشی اجرا شده که می توانیم آن را در اختیار شما قرار دهیم. در آن مقاله گروهی از ویروس شناسان تکاملی به آنالیز توالی ژنی این ویروس و تکامل آن در خفاش ها پرداخته اند. جهش های ژنی این ویروس تا نقطه ای که الان به آن رسیده کاملاً با انتقال ویروس از حیوان به انسان مطابقت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که ژنوم ویروس نشان می دهد که این ویروس در شرایط آزمایشگاهی ساخته یا تقویت نشده است.

پیش از این مجله معتبر نیچر هم در مقاله ای ساخت این ویروس در شرایط آزمایشگاهی را رد نموده است. سایر مقام های آمریکایی از جمله مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا هم گفته که شواهدی در تأیید آزمایشگاهی بودن کرونای جدید وجود ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24422

به "مقام ارشد آمریکایی: کرونا در آزمایشگاه چین ساخته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد آمریکایی: کرونا در آزمایشگاه چین ساخته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید