مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 و مینی کوپر S

به گزارش بلاگ پو، با وجود اینکه هر روز شاهد تولد خودروهای مدرن با امکانات عجیب و هیجان انگیز هستیم، هنوز هم عده زیادی به دنبال خودروهای با اصالت و خاص هستند. به همین علت بسیاری از کمپانی های مطرح تمرکزشان را بر روی بروزرسانی مدل های قدیمی و پرطرفدار خود می گذارند.

مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 و مینی کوپر S

فولکس واگن بیتل تازه، نماینده این نوآوری و بروزرسانی نسخه قدیمی است که با وجود اینکه از امکانات رفاهی و تجهیزات مدرن خاصی بهره نمی برد، اما به خاطر شکل ظاهری خود که یادآور جد مهربانش است، هواداران خاص خودش را هم دارد. آلفارومئوی جولیتا، مینی کوپر S، نیسان 370z و تویوتا GT86 از جمله رقبای بیتل تازه هستند که در این مطلب به مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 و مینی کوپر S می پردازیم.

مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86

در ابتدا به سراغ مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 می رویم. شرکت تویوتا بعد از مدت ها فاصله از خودروهای کلاس اسپرت، در سال 2012 با همکاری سوبارو، تویوتا کوپه GT86 را به بازار معرفی کرد و یک بار نیز جایزه زیباترین ماشین کوپه را کسب نموده است. این خودرو در ایران با نام تویوتا 86 هم شناخته می گردد.

طراحی ظاهری تویوتا GT86 در برابر فولکس بیتل تازه بسیار خشن به نظر می رسد، اما مورد توجه مشتریان خاص خود قرار می گیرد. در قسمت کابین کیفیت بسیار خوب متریال به کاررفته در مقایسه با فولکس بیتل بسیار چشمگیر به نظر می رسد. جایگاه های چرمی و داشبوردی بسیار اسپرت و مجذوب نماینده حس خوبی برای سرنشینان فراهم می نماید.

این خودرو دارای 6 کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت دکمه ای، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، نویگیشن، سیستم مولتی مدیا با قابلیت پخش تمامی فرمت ها و آینه های جانبی برقی است. سیستم تعلیق تویوتا جی تی 86، مک فرسون برای جلو و جناغی دوبل برای تعلیق عقب است. سیستم های ترمز هم دیسکی خنک شونده هستند.

با مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 متوجه می شویم که تویوتا جی تی 86 مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1998 سی سی، با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر در 6600 دور در دقیقه است. در سمت مقابل بیتل تازه با موتور 4 سیلندر و حجم 1984 سی سی توان فراوری قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه را دارد.

در عین حال فولکس تازه با 6 کیسه هوا، سیستم صوتی fender premium، نویگیشن لمسی، سیستم تعلیق اسپرت، سقف پاناروما، کنترل کروز، سیستم استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، گرم کن جایگاه و سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع نور چراغ ها به نظر می رسد که از نظر امکانات رفاهی خودروی کامل تری باشد؛ اما وجود شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی محصولات تویوتا برگ برنده تویوتا 86 در برابر فولکس واگنی است که نقطه ضعفش نبود قطعات و خدمات پس از فروش است.

مقایسه فولکس بیتل با مینی کوپر S

علاقه به خودروهای هاچ بک و بازار داغ این خودروها باعث شده که تمامی کمپانی های فراوری خودرو شانس خود را برای فراوری نسخه ای بی نقص در این زمینه امتحان نمایند و خود را در بازار رقابت این خودروها نگه دارند. مینی کوپر S یکی از این خودروهاست که می تواند رقیبی برای فولکس واگن بیتل تازه محسوب گردد.

مقایسه فولکس بیتل با مینی کوپر S یک رقابت اروپایی است، چون در آن مینی کوپر انگلیسی با فولکس بیتل آلمانی رقابت می نماید. کوپر تا به حال در 3 نسل فراوری شده که آخرین نسل آن در سال 2014 معرفی گردید.

کوپری که در ایران حضور دارد، نسل سوم است که دارای 4 در است. قبل از این نسل، کوپرها 3 در یا 2 در بودند. از نظر فنی هر دوی این هاچبک ها دارای پیشرانه 2 لیتری هستند که بیتل 200 اسب بخار قدرت و کوپر 189 اسب بخار قدرت فراوری می نمایند. اما گشتاور هر دو اتومبیل 180 نیوتن متر است.

برنده بخش شتاب اتومبیل هم کوپر است که 0.7 ثانیه زودتر از بیتل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. اما نقطه ضعف اصلی بیتل نسبت به کوپر، مصرف سوخت آن است. بیتل 4 لیتر بنزین بیشتر از کوپر در هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف می نماید و البته مخزن بنزین آن هم 11 لیتر بیشتر از کوپر ظرفیت دارد.

هر دو اتومبیل از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برند. از نظر ایمنی، فولکس بیتل کیسه هوای پرده ای دارد و کوپر از این امکان برخوردار نیست. در مقایسه آپشن ها و امکانات این دو اتومبیل هم باید گفت که تقریبا هر دو اتومبیل در یک سطح هستند و البته اختلافات جزئی وجود دارد، مثلا کوپر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دارد که در بیتل به شکل دستی است.

امیدواریم که این مقایسه فولکس بیتل با خودروهای همسطح خودش توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از این خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65157

به "مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 و مینی کوپر S" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس بیتل با تویوتا GT86 و مینی کوپر S"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید