مهلت شرکت در فراخوان خلاقیت در فراوری کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما تمدید شد

به گزارش بلاگ پو، مهلت شرکت در فراخوانی با رویکرد حمایت از ساخت کف پوش غیر پارچه ای داخلی هواپیما تا 25 تیرماه تمدید شد.

مهلت شرکت در فراخوان خلاقیت در فراوری کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما تمدید شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت هواپیمائی ماهان، با همکاری شبکه تبادل فناوری، چالش نوآوری با موضوع ساخت کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما را برگزار می نماید.

امروزه به علت هزینه های زیاد خرید اقلام خارجی و عدم وجود محصول مشابه داخلی که بتواند استاندارد های هوایی را برآورده کند، تأمین این دسته از کالا ها با مسائل فراوانی روبه رو است. از جمله این کالاها، کف پوش داخل کابین هواپیما است که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کاربرد معمولاً از انواع کفپوش های ترموپلاست و از ماده پی وی سی استفاده می گردد.

بعلاوه پیشرفت های اخیر در حوزه فناوری نانو طی چند دهه اخیر، جامعه جهانی را بر آن داشته که از ویژگی های منحصر به فرد و سودمند آن برای غلبه بر مشکل تأمین کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما استفاده نمایند. این چالش فراخوانی برای ارائه راه چارهها، ایده ها و در صورت امکان خلاقیت در به کارگیری مواد جهت فراوری کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما با کیفیت قابل رقابت در سطح جهانی است.

هدف اصلی این چالش ارائه راه چاره های نوآورانه و بدیع در مورد به کارگیری نانوفناوری به منظور ساخت محصولات کفپوش هواپیما است. نمونه خارجی رایج این کفپوش که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، دو گرید 9000®AerMat و 9500 B®AerMat فراوریی شرکت آمریکایی Schneller هستند. کف پوش پیشنهادی باید بتواند خواص قابل رقابت با این دو گرید را نشان دهد. در کنار این شرکت های دیگری هم در اروپا و آسیا به فراوری این کفپوش ها مشغولند که Gerflor (فرانسه)، ACM (آلمان) و Melchers (چین) از جمله آن ها هستند.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش های فناوری و نوآوری (اینوتن)، شرکت نمایندگان تا تاریخ 25 تیرماه 1400 فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال نمایند. پس از اتمام مهلت دریافت طرح ها و غربال اولیه آن ها، داوری طرح ها انجام خواهد شد و خاتمه طرح های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت.

برگزیدگان مرحله نخست، فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و مالی، نمونه ای آزمایشگاهی از طرح خود را مطابق با ملاحظات فنی چالش بسازند. در این مرحله شرکت نمایندگان به صورت گام به گام، پیشرفت طرح خود را گزارش می دهند و بر اساس آن، از 8 میلیون تومان گرنت فراوری نمونه محصول و 8 میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی بهره مند می شوند. 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای تیم اول و 5 میلیون تومان جایزه نقدی برای تیم دوم در نظر گرفته شده است. تیم های برگزیده هم می توانند در خاتمه از حمایت های شبکه تبادل فناوری جهت تجاری سازی طرح بهره شوند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال راه چاره، جوایز و…) می توانند به نشانی http://innoten.ir/ مراجعه نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50735

به "مهلت شرکت در فراخوان خلاقیت در فراوری کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت شرکت در فراخوان خلاقیت در فراوری کفپوش غیرپارچه ای داخلی هواپیما تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید