مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن

به گزارش بلاگ پو، با آغاز فصل سرما، متخصصان حوزه تغذیه یادآور شدند: در بازه زمانی پاییز و زمستان و در شرایط کاهش دما، نظارت بر ایمنی بدن شما بسیار مهم است. به ویژه، کمبود ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی ایمنی بدن را پایین آورد.

مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن

به گزارش، کارشناسان تغذیه به مواد غذایی که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد اشاره کردند.

با آغاز فصل سرما، متخصصان حوزه تغذیه یادآور شدند: در بازه زمانی پاییز و زمستان و در شرایط کاهش دما، نظارت بر ایمنی بدن شما بسیار مهم است. به ویژه، کمبود ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی ایمنی بدن را پایین آورد.

متخصصان تغذیه علاوه بر اشاره به مرکبات و اینکه برای حفظ ایمنی بدن باید در رژیم غذایی گنجانده گردد، تاکید کردند که ویتامین C را حتی از انواع دانه های جنگلی و میوه های یخ زده نیز می توان دریافت کرد، یا به عنوان مثال، فلفل دلمه و کلم ترش حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C هستند (10 برابر بیشتر از ویتامین ها نسبت به مرکبات).

افسانه ها در باره تغذیه سالم

پیاز، سیر و پیاز سبز نیز سرشار از ویتامین C، پتاسیم، کروم و سلنیوم است. علاوه بر این، آن ها حاوی روغن های اساسی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند.

به گفته کارشناسان، نباید از سبزیجات سبز تیره و سبزیجات سالاد غافل شوید: اسفناج، جعفری. همچنین باید هویج و کلم بروکلی بخورید.

برای ایمنی، سطح ویتامین E، که در آجیل، روغن نباتی و نان غلات کامل وجود دارد نیز حائز اهمیت است. همچنین برای اینکه سیستم ایمنی بدن به خوبی کار کند، به مایعات زیادی نیز احتیاج دارد.

در عین حال، متخصصان تغذیه توصیه می نمایند وعده های کم حجم به دفعات زیاد (4-6 بار در روز) غذا بخورید. همچنین بهتر است غذا های سنگین و دیر هضم را از برنامه غذایی خود حذف کنید: گوشت های چرب، گوشت دودی، کنسرو، سوسیس، کالباس و هر نوع فست فود. در صورت امکان از غذا های تند، سس، ادویه جات پرهیز کنید.

همچنین کلاس های بدن سازی و شنا مزایای ملموسی را به همراه خواهد داشت. این باعث بهبود جریان خون می گردد و بنابراین فرآیند های بهبود را تقویت می نماید.

منبع : ایران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14799

به "مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید