میرزازاده: با رباط پاره قهرمان دنیا شدم، روس ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود

به گزارش بلاگ پو، سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با بیان اینکه با رباط صیلبی پاره موفق به کسب مدال طلای دنیا گردیده، گفت: درد بسیار زیادی داشتم اما انگیزه بالا باعث شد به طلای دنیا برسم.

میرزازاده: با رباط پاره قهرمان دنیا شدم، روس ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود

امین میرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، درباره کسب عنوان قهرمانی دنیا، اظهار کرد: سال جاری رقابت های کشتی فرنگی جوانان دنیا سطح بالاتری نسبت به سال گذشته داشت و تیم هایی مانند روسیه با تمام توان خود پا به این مسابقات گذاشته بودند. روسیه با تمام قدرت آمده بود تا هر طور گردیده نگذارد ایران عنوان قهرمانی خود را تکرار کند، اما به حدی کلاس فنی کشتی ما بالا رفته است که توانستیم با قدرت بار دیگر بر سکوی نخست دنیا بایستیم و افتخار دیگری را به دست بیاوریم.

سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان این که با وجود داشتن رباط صلیبی پاره ، موفق به کسب عنوان قهرمانی دنیا گردیده است، گفت : در مسابقات آسیایی رباط صلیبی پایم پاره شد و بسیاری از متخصصان گفتند که به مسابقات دنیای نمی رسی، اما نمی خواستم این فرصت را از دست بدهم. مخصوصا این که سینا طالب وند، مربی ام در شهرستان گوتوند خوزستان زحمات زیادی برایم کشید تا به این مسابقات برسم. او دو ماه تمام از زمان مصدومیتم تا زمان اعزام به رقابت های دنیای در تهران در کنار من بود و کلیه کارهای فیزیوتراپی ام را انجام می داد تا این که توانستم به این رقابت ها برسم.

وی با اشاره به مبارزاتش در این دوره از رقابت ها که در اسلواکی برگزار گردید، گفت : دور اول حریف ترک را چهار بر یک بردم. در مبارزه دوم نیز کشتی گیر آذربایجان را که نایب قهرمان نوجوانان دنیا بود را شکست دادم. سپس مقابل کشتی گیر آلمان که نقره اروپا را داشت پیروز شدم. در کشتی چهارم حریف گرج را 9 بر صفر بردم و در فینال هم کشتی گیر ارمنستان را پنج بر صفر شکست دادم.

میرزاده در پاسخ به این سوال که چگونه با پاره بودن رباط صلیبی اش توانسته از این رویداد بزرگ سر بلند بیرون آید، خاطر نشان کرد: پیش از اعزام به مسابقات دنیای فقط توانستم چهار جلسه تمرین کشتی بر روی تشک داشته باشم و با چنین وضعیتی به مسابقات اعزام شدم، اما به حدی انگیزه داشتم که اصلا این موضوع برایم چندان اهمیتی نداشت و فقط به دنبال قهرمانی دنیا بودم. من سال گذشته در فنلاند به مدال برنز دنیا رسیدم و سال جاری نیز با وجود این که کارم خیلی سخت تر بود و مصدومیت شدیدی داشتم توانستم قهرمان دنیا شوم.

دارنده مدال های طلا و برنز کشتی فرنگی جوانان دنیا با اشاره به رقابت نزدیک با روسیه برای قهرمانی تیمی ایران در این رقابت ها، خاطر نشان کرد: همان طور که گفتم روسیه با تمام قدرت آمده بود تا هر طور گردیده قهرمان دنیا گردد و جلوی قهرمانی ما را بگیرد تا جایی که برای هر کشتی گیر دو مربی آورده بودند. مربیان روس حتی به حریفان کشتی گیران ایران روحیه می دادند تا به پیروزی برسند. به عنوان مثال قبل از دیدار فینال سرمربی و مربی روسیه با کشتی گیر ارمنستانی که رقیب من بود صحبت زیادی کردند و نکات فنی را به او گوش زد می کردند که چطور من را ببرد، اما این مسائل باعث شد که انگیزه من خیلی بیشتر گردد و با کسب مدال طلا نقشی در قهرمانی ایران داشته باشم.

فرنگی کار سنگین وزن تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که چه زمانی پای خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد، اضافه کرد: به هر سختی که ممکن بود با رباط صلیبی پاره قهرمان دنیا شدم و درد و زجر آن را نیز تحمل کردم. ان شاء الله چند هفته بعد عمل خواهم کرد تا به بهبودی لازم برسم. کارم در تیم ملی جوانان تمام شد و از این پس هدفم حضور در تیم ملی بزرگسالان است. ان شاء الله بتوانم مانند هر کشتی گیری که به دنبال کسب مدال المپیک است، به هدفم برسم. برنامه های ویژه ای در تیم ملی دارم و امیدوارم این برنامه ها عملیاتی گردد.

وی در خاتمه با قدردانی از خانواده اش به خاطر حمایت های مالی شان ، گفت : من درآمدی ندارم و خانواده ام زحمت زیادی کشیده اند تا به این مرحله برسم. البته با برنزی که سال گذشته گرفتم معادل 10 سکه که هر کدام به قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان بود پاداش گرفتیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1802

به "میرزازاده: با رباط پاره قهرمان دنیا شدم، روس ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزازاده: با رباط پاره قهرمان دنیا شدم، روس ها هر کاری کردند تا ایران قهرمان نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید