نمایش فرهنگ ایرانی، اسلامی ، هنر می خواهد که شما ندارید!

به گزارش بلاگ پو، بازیگران و فیلم سازان ایرانی حاضر در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، با پوشش، اظهارات و رفتار های مشمئز کننده و دور از شأن هنرمند ایرانی، آبروی خود را بردند! جشنواره فیلم کن، باز هم شاهد نمایش فیلم هایی در جهت تحقیر مردم ایران و بعلاوه رفتار تحقیرآمیز عوامل این فیلم ها بود!

نمایش فرهنگ ایرانی، اسلامی ، هنر می خواهد که شما ندارید!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، اغلب فیلم های ایرانی پذیرفته شده در این دوره از جشنواره کن فرانسه، در جهت سیاست های ضدایرانی مدیران این جشنواره هستند. بنابر اظهارات و مطالب منتشرشده از سوی خبرنگاران و منتقدان ایرانی حاضر در کن، این فیلم ها تصویری نامطلوب از ایرانیان را نمایش می دهند. فیلم هایی که با واکنش سرد منتقدان جهانی نیز روبرو شده اند و اغلب، نمرات پایینی دریافت کرده اند.

نکته قابل تأمل این است که بعضی از منتقدان داخلی، اقدام به انتشار ترجمه هایی تحریف آمیز از نقد های منتقدان خارجی بر فیلم هایی، چون برادران لیلا کرده اند در حالی که متن اصلی این نقدها، با آنچه ترجمه شده تفاوت محتوایی دارد.

در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز شاهد تکرار حضور بی ثمر و منفعل مدیران سینمایی هستیم. با اینکه جشنواره فیلم کن، همیشه رویکردی ایران ستیزانه داشته، اما مدیران سینمایی ما به جای اعتراض و اتخاذ سیاستی هوشمندانه در روبروه با این جشنواره، با حضور منفعل و جهانگرد مآبانه خودشان، موجب رسمیت بخشیدن به این جشنواره از سوی جمهوری اسلامی ایران شده اند!

به جای فیلم ها، این حضور پرحاشیه بازیگران در جشنواره کن است که بحث برانگیز شده است. متأسفانه بعضی از بازیگر ها که ادعای روشنفکری هم دارند، با پوششی غیرمتعارف و خلاف شأن بانوی ایرانی بر فرش قرمز کن حضور یافتند. حتی پوشش یکی از این بازیگرها، از شدت مضحک بودن سوژه طنز در فضای مجازی شده است! ضمن اینکه رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه این جشنواره، با نقدها بسیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران روبرو شده است. رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است.

متأسفانه افرادی که طی سال های اخیر به عنوان هنرمند و سلبریتی به نمایندگی از سینمای ایران روی فرش قرمز و در مراسم و محافل جشنواره کن حضور می یابند، به جای جلا بخشیدن به فرهنگ سرزمین مادری خودشان، به حاشیه سازی های مبتذل دست می زنند. بدون تردید، حاشیه سازی، نیازی به توانایی و ذوق و هنر ندارد، اما فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، سرمایه ای وزین و ارزشمند است که به نظر می رسد سینماگرانی که سال جاری در جشنواره کن حضور یافته اند، سواد و هنر لازم برای نمایش آن را ندارند!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 64218

به "نمایش فرهنگ ایرانی، اسلامی ، هنر می خواهد که شما ندارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش فرهنگ ایرانی، اسلامی ، هنر می خواهد که شما ندارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید