نگرانی از شرایط سالمندان اسپانیا در برابر کرونا

به گزارش بلاگ پو، بر اساس تازه ترین آمارها، 72 درصد از مجموع جانباختگان ویروس کرونا در اسپانیا مربوط به سالمندان تحت مراقبت در مراکز نگهداری است که به گفته تحلیلگران مسائل اجتماعی نه تنها به خودی خود یک فاجعه است، بلکه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مصیبتی محض شمرده می گردد..

نگرانی از شرایط سالمندان اسپانیا در برابر کرونا

به گزارش روز دوشنبه نشریه لاوانگواردیا، از زمان شیوع کووید-19 در اسپانیا، 19 هزار و 500 مورد فوت در اثر ابتلا به این بیماری در خانه های سالمندان این کشور ثبت شده است که بالاترین رقم در میان کشورهای اروپایی است؛ بر اساس آخرین آمارها 72 درصد جانباختگان ویروس کرونا مربوط به سالمندان تحت مراقبت در این مراکز نگهداری است که نه تنها به خودی خود یک فاجعه است، بلکه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مصیبتی محض است؛ ضمن اینکه 21 درصد از سالمندان فوت شده بیش از 80 سال سن داشتند.

بر اساس تازه ترین اطلاعات، اگر چه جمعیت جانباختگان در خانه های سالمندان اسپانیا تفاوت چشمگیری با سایر کشورهای اروپایی دارد، اما همین تعداد گزارش شده نیز تاسف برانگیز است، به طوری که این رقم در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، اسکاتلند و پرتغال به ترتیب 35 درصد، 50، 55، 16، 46.5 و 40 درصد تعداد کل موارد فوت شده را شامل می گردد.

اسپانیا در حالی در صدر این فهرست سیاه واقع شده است که توجه به مواردی همچون کمبود پزشک و پرستار، مسائل زیر ساختی در انتقال بیماران سالمند از این مراکز به بیمارستان ها و همچنین کمبود تجهیزات مراقبت شخصی تامل برانگیز است.

طبق آخرین داده های وزارت امور اجتماعی اسپانیا، مادرید با اختصاص 18 درصد و کاتالونیا با 9 درصد مجموع کل موارد فوتی ثبت شده در خانه های سالمندان در صندلی دو شهر نخست این فهرست قرار دارند.

اسپانیا در حالی رکورد تاسف برانگیز جانباختگان در خانه های سالمندان را به خود اختصاص داده است که چندی پیش سند افشا شده ای در کاتالان اسپانیا نشان می داد که پزشکان از فرستادن بیماران بالای 80 سال به بخش مراقبت های ویژه منع شده اند؛ در این سند از پزشکان خواسته شده بود به افرادی با شانس بالای بقا، اولویت دهند.

در این دستورالعمل از پزشکان خواسته شد برای افراد بالای 80 سال به جای دستگاه تنفس مصنوعی از ماسک اکسیژن استفاده گردد وهمچنین توصیه شد در صورتی که احتمال بهبود فرد سالمند کم بود، از اعزام او به بیمارستان خودداری نمایند.

طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت اسپانیا، این کشور اروپایی در حالی دیروز (یکشنبه) به نقطه سرانجام شرایط هشدار و بازگشت به زندگی عادی رسید که تا به امروز بیش از 293 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 28 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از دو میلیون و 319 هزار نفر در کل اروپا به کووید- 19 مبتلا شده و از این تعداد افزون بر 187 هزار نفر جان خود را از داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28810

به "نگرانی از شرایط سالمندان اسپانیا در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از شرایط سالمندان اسپانیا در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید