هزینه اینترنت شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رایگان شدن شبکه آموزشی شاد در همه اپراتورها به دستور رئیس جمهور خبر داد.

هزینه اینترنت شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز (19 شهریورماه) در حاشیه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور بوده و 14 میلیون خانواده درگیر آموزش آن ها هستند. زیرساخت های مجازی، آموزش را تسهیل کرده و سلامت را حفظ می کند و تا به امروز 86 هزار مدرسه به زیرساخت مربوطه متصل شده اند و دیروز نیز همین تعداد مدرسه 5 گیگابیت ترافیک تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه 500 گیگابیت ظرفیت از طریق شبکه ملی اطلاعات برای مدارس ایجاد شده است، افزود: از این میزان فقط 5 گیگ مشغول شده است، چون فعلا در ابتدای مباحث آموزشی هستیم.

این مسئول از رایگان شدن شبکه آموزشی شاد به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: هزینه همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده و دیروز مصرف شاد 27 گیگابیت در ثانیه در پیک بود اما برای 700 گیگابیت ظرفیت سازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پایش شبکه وجود دارد و مسئله ای از این لحاظ نداریم، شرح داد: مسئله جدی 5 درصد از مناطق روستایی کشور است که امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای آن ها فراهم نبوده، به همین خاطر برنامه ریزی شده که امسال این مدارس متصل شوند و بخشی از این ها نیز مربوط به استان زنجان است.

آذری جهرمی با بیان اینکه 350 مدرسه استان زنجان که به شبکه اینترنت اتصال ندارد و برنامه ریزی شده است در سه گام و تا اسفندماه اتصال این مدارس نیز انجام شود، یادآور شد: گام نخست در آبان ماه، گام دوم در بهمن و گام سوم در اسفندماه انجام خواهد شد، این در حالی است که هم به لحاظ رایگان سازی زیرساخت ها و هم اتصال آمادگی بهتری نسبت به پیک اول کرونا خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه در ابزاری همچون شاد نیز آموزش و پرورش خدمات خوبی ارائه کرده است، گفت: ما نیز در حل مسائل آن ها را همراهی می کنیم و همه باید مدارس و معلمان را در حفظ تداوم آموزش کمک کنیم. برای استان هایی که در اتصالات اینترنت مشکل دار دارند نیز سفرهایی انجام خواهد شد تا مسائل به مرور حل شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33601

به "هزینه اینترنت شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اینترنت شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید