هشدار شدیداللحن چین درباره لغو تمامی توافقات با آمریکا

به گزارش بلاگ پو، به گزاش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین امروز یکشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: در صورتی که واشنگتن به اِعمال تعرفه ها و موانع تجاری علیه پکن اقدام کند، تمامی توافقات فیمابین با این کشور ملغی خواهد شد.

هشدار شدیداللحن چین درباره لغو تمامی توافقات با آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت بازرگانی چین در این خصوص آمده است: در رایزنی های پیشین میان مقامات چینی و آمریکائی به توافقاتی دست یافتیم؛ اما اگر آمریکا خلف وعده کند، همه آن ها از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

گفتنی است دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدیدهای تجاری خود علیه چین را از سرگرفته حال آنکه تعرفه های جدیدی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک اعمال نموده است.

گفتنی است، یکشنبه 30 اردیبهشت ماه امسال و با انتها آخرین دور از رایزنی های نمایندگان چین و آمریکا اعلام شد که دو کشور به طور متقابل تعرفه کالاهای وارداتی از یکدیگر را متوقف نموده و بر این اساس جنگ تجاری را به حالت تعلیق درآورده اند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا همان روز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این باره اعلام نمود: ما جنگ تجاری را تعلیق کردیم. هم اکنون توافق کردیم در حالیکه در کوشش برای به اجرادرآوردن چارچوبی هستیم، تعرفه ها بر کالاهای تجاری یکدیگر را متوقف کنیم.

این تصمیم در پی سفر هیأتی از مذاکره کنندگان چینی به ریاست لیو هی معاون اول نخست وزیر چین به آمریکا و در جریان مذاکرات با هیأت آمریکایی صورت گرفت.

پیشتر گفته شده بود دولت چین با خرید بیشتر کالا و خدمات از آمریکا موافقت نموده است تا به این طریق مبادلات تجاری دو کشور متوازن شده؛ نگرانی ها از جنگ تجاری کاهش یابد.

دولت آمریکا می گفت که این اقدام به طور قابل توجهی کسری مبادلات تجاری با چین (335 میلیارد دلار در سال) را جبران می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12317

به "هشدار شدیداللحن چین درباره لغو تمامی توافقات با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شدیداللحن چین درباره لغو تمامی توافقات با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید