هشدار نسبت به ناپایداری بیش از 41 هزار واحد مسکونی روستایی

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت مبنی بر مقاوم سازی خانه های روستایی، گفت: 41 هزار و 828 واحد مسکونی روستایی در این استان غیرمقاوم و خطرآفرین است.

هشدار نسبت به ناپایداری بیش از 41 هزار واحد مسکونی روستایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سهراب رئیسی امروز دوشنبه 4 آذر در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران استان تاکید نمود: هم اینک 83 هزار و 320 واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که از این تعداد 41 هزار و 492 واحد مسکونی برابر 49. 8 درصد با پرداخت 4 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم سازی و ایمن شده است.

رئیسی توضیح داد: وجود واحدهای مسکونی روستایی غیرمقام می تواند خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه را چند برابر افزایش دهد.

وی یادآور شد: برای تمامی متقاضیان بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تسهیلات بانکی ارزان قیمت و یاری های بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 15 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان با پرداخت یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است.

وی گفت: 85 روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در سال های قبل به 55 نقطه امن منتقل و جابجا شده اند.

رئیسی تاکید نمود: چهارمحال و بختیاری هم اینک 47 روستای در معرض خطر دارد که در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قرار شد برای جابجایی این روستاها اعتبار لازم اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در سیل بهار امسال یک هزار و 120 میلیارد ریال خسارت به 3 هزار و 61 واحد مسکونی در 37 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت و 501 روستای چهارمحال و بختیاری وارد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده روستایی استان در سیل بهار امسال 400 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی و 100 میلیون ریال یاری بلاعوض پرداخت می گردد.

وی یادآور شد: همچنین برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان در سیل بهار امسال 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی و 120 میلیون ریال یاری بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیسی گفت: برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری در سیل بهار امسال 7 هزار و 902 تن سیمان رایگان به ارزش 25 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

وی گفت: از این میزان سیمان رایگان تاکنون یک هزار تن وارد چهارمحال و بختیاری و در اختیار مقاضیان قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی بر بهسازی و اصلاح معابر روستاها ارحجیت و اولویت دارد.

رئیسی اضافه کرد: برای مسیل سازی و اجرای دیوار حایل به طول 210 کیلومتر در 385 روستای چهارمحال و بختیاری به 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گزارشی از فرایند فعالیت خود در قبل، حین و پس از بحران های طبیعی و همچنین کوشش برای جلوگیری از خسارت های جانی و اقتصادی احتاقتصادی ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری با شرایط توپوگرافی خاص و شیب بالا جزو استان های پیشتاز کشور در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش سوزی جنگل ها است.

بیشترین خط رانش چهارمحال و بختیاری در شهرستات های اردل، کوهرنگ، کیار و لردگان است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 960هزار نفر است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16339

به "هشدار نسبت به ناپایداری بیش از 41 هزار واحد مسکونی روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به ناپایداری بیش از 41 هزار واحد مسکونی روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید