همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، نخستین همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری 23 و 24 بهمن 1400 به وسیله پژوهشگاه میراث فرهنگی و #گردشگری به صورت مجازی برگزار می گردد.

همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری برگزار می گردد

به گزارش دنیای سفر از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا انیسی دبیر همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری، میراث شهری را مفهومی گسترده خواند که به لایه های تاریخی، بقایای کالبدی، آداب و سنن فرهنگی ساکنان و ارزش های مادی و معنوی یک شهر اشاره دارد و این میراث ضمن آنکه ثروتی ملی است، حکایت از هویت تاریخی و فرهنگی شهرها دارد.

وی با بیان اینکه شهرها و محدوده های تاریخی هر روزه با مسائل و مسائل گوناگونی روبرو می شوند که باید برای حل آنها، دیدگاه ها و روش های نوینی را طرح و تجربه کرد اضافه کرد: هرچند که این چالش ها در نقاط مختلف دنیا با یکدیگر از نظر شدت و ماهیت تفاوت دارند ولی دارای علل و ریشه های مشترکی هستند که باید در پی اتخاذ سیاست های مناسب برای حفاظت و توسعه به موازات یکدیگر، در پهنه های تاریخی شهرها باشیم.

انیسی توضیح داد: گردهمایی متخصصان، مدرسان دانشگاهی و پژوهشگران و علاقه مندان به حفظ و احیای میراث فرهنگی می تواند امکان لازم را برای ارائه نظرات و دیدگاه های نوین در این مورد فراهم کند و همایش حفاظت و مدیریت شهری در پی ایجاد زمینه مناسب برای تحقق چنین آرمانی است.

وی ارتقای دیدگاه ها و مباحث نظری و عملی در عرصه حفاظت و مدیریت میراث شهری، ارزیابی تجارب با هدف تاکید بر دست آوردهای سازنده و پرهیز از اشتباهات گذشته، بسترسازی برای هم فکری و همکاری همه متخصصان حوزه حفاظت و مدیریت میراث شهری و جلب توجه مردم و آگاهی بخشی به مدیران و دست اندرکاران در خصوص اهمیت میراث شهری را از مهمترین اهداف این همایش خواند.

حضور علاقه مندان در همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری به وسیله لینک https://skyroom.online/ch/richt.dtp/cmuh امکان پذیر است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 61128

به "همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید