هواپیمای خصوصی یا بخش فرست کلاس هواپیمای مسافربری؟ کدام را انتخاب می کنید؟

به گزارش بلاگ پو، هواپیمای خصوصی یا بخش فرست کلاس

هر دو جت خصوصی و جایگاه های فرست کلاس در پروازهای تجاری روش های گران و بسیار راحت برای سفر هستند، اما آن ها چند تفاوت کلیدی دارند. شما چه سفر کاری دارید و چه برای سرگرمی می خواهید پرواز کنید، یک هواپیمای خصوصی چارتر شده، زمان سفر شما را کمتر می نماید و از آن طرف اگر بخش فرست کلاس را انتخاب کنید، خدمات متنوع تر و لوکس تری را دریافت خواهید کرد. پس اگر شما توانایی هزینه این دو را دارید، خبرنگاران تفاوت های اصلی هواپیمای خصوصی و بخش فرست کلاس یک هواپیمای تجاری مسافربری را به شما شرح خواهد داد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

هواپیمای خصوصی یا بخش فرست کلاس هواپیمای مسافربری؟ کدام را انتخاب می کنید؟

هزینه

البته اگر شما می توانید از پس هزینه این دو برآیید، قیمت خیلی مطرح نیست اما خب باید بگوییم که هواپیمای خصوصی گران تر از بلیط فرست کلاس است. گرگ ریچمن، مدیر اسکای جت می گوید: قیمت جت های سبک از 2800 دلار به ازای هر ساعت آغاز می گردد. قیمت جت های میانه از 3800 دلار و جت های میانه سوپر به ازای هر ساعت از 4500 دلار است. جت هایی با کابین بزرگ نیز قیمتی از 6500 دلار در ساعت دارند. این در حالی است که برای مثال هزینه یک بلیط فرست کلاس در راستا لس آنجلس به لاس وگاس، 1500 دلار است که در همین راه محتمل است که یک هواپیمای خصوصی هزینه ای حدودا 5 هزار دلار احتیاج داشته باشد.

البته قبل از اینکه استفاده فرست کلاس را در نظر بگیرید، هزینه های دیگری را نیز باید حساب کنید. در یک بخش فرست کلاس هواپیمای مسافربری، شما یک جایگاه را خریداری می کنید و اگر شخصی همراهتان باشد باید هزینه جایگاه دیگری یعنی دو برابر پرداخت کنید. این یعنی در همان راستا قبلی اگر شما 7 نفر همراه داشته باشید، باید 12 هزار دلار پرداخت کنید. اما در یک جت خصوصی، شما کل هواپیما را اجاره می کنید. شما چه 1 نفر باشید چه 8 نفر، هزینه همان 5 هزار دلار خواهد بود. شما و هفت مسافرتان یک راستا 2 ساعته را در یک هواپیمای خصوصی خواهید بود بدون اینکه بخواهید هزینه را تا این حد چند برابر کنید.

یک موقعیتی وجود دارد که قطعا فرست کلاس هزینه کمتری خواهد داشت: سفرهای طولانی مدت. سفرهایی که راستاشان طولانی است احتیاجمند این خواهد بود که هواپیمای بزرگتر و پر هزینه تری استفاده گردد. این کار باعث می گردد که هزینه های شما زیادتر شده و تنها موقعی برایتان صرف خواهد نمود که یک گروه بزرگ باشید که کل هواپیما را اجاره کنید. در غیر این صورت بهتر است که بلیط فرست کلاس یک هواپیمایی معتبر را خریداری نمایید.

امکانات

با در نظر گرفتن امکانات می توان گفت که از بعضی جهات هواپیمای خصوصی بهتر است. آدام تویدل، مدیر عامل پلتفرم رزرو جت خصوصی سایت PrivateFly.com می گوید: در هر پرواز خصوصی چارتری شما سرویس غذای VIP دریافت خواهید کرد که در بیشتر پروازها شامل گوشت، سالاد، میوه، ساندویچ، شیرینی و طیف وسیعی از نوشیدنی ها نظیر چای، قهوه و آبمیوه های مختلف است. با این حال، با توجه به ماهیت سفارشی بودن جت خصوصی، شما می توانید از هر نوع امکاناتی در طول پرواز بهره مند شوید. در PrivateFly، ما طیف گسترده ای از درخواست های غذا را از مشتریان خود گرفته و در طول پرواز آماده می کنیم. از کیک تولد گرفته تا هر نوع چای گیاهی، ما آنقدر کوشش می کنیم تا اطمینان حاصل گردد که درخواست ها مسافران ما برآورده شده است.

در بخش فرست کلاس هواپیما، امکانات متنوعی به شما ارائه می گردد اما در حقیقت آن ها به میزان یک جت خصوصی (یا شخصی سازی شده به میزان جت خصوصی) نیستند.

مزایای هواپیمای خصوصی

چیزی که هواپیمای خصوصی را بیشتر مالی می نماید، وقتی است که فاکتور ما ارزش زمان یک شخص باشد. هواپیماهای تجاری تنها به بزرگترین فرودگاه ها دسترسی دارند. اگر مسافر برای شرکت در یک نشست به خارج از منطقه کلان شهر پرواز کند، زمان رانندگی در سفر را نیز باید به برنامه خود اضافه کند اما جت های شخصی قادرند تا در فرودگاه های کوچکتر فرود آیند و اغلب مشتریان خود را سریعتر به مکان خود می رسانند.

علاوه بر آن، مسافران احتیاجی ندارند تا در صف های طولانی فرودگاه بمانند. با توجه به ارزش یک زمان اجرایی در سطح بالا، یک جت خصوصی ممکن است سریع تر از هواپیمای تجاری باشد. بعلاوه فاکتور اطمینان وجود دارد. نرسیدن به یک جلسه مهم به خاطر لغو شدن یک پرواز تجاری ممکن است خطری باشد که بعضی افراد نمی توانند آن را تحمل نمایند.

مشتریان هواپیماهای خصوصی بعلاوه می توانند حیوانات خانگی، لوازم گلف، اسکی و دیگر اقلام بزرگ (تابلوهای تبلیغاتی) و … را بدون هزینه اضافی با خود همراه نمایند. استفاده از این روش بعلاوه از گم شدن لوازم و چمدان شما جلوگیری می نماید.

مزایای بخش فرست کلاس هواپیما

با اینکه در خصوص امکانات صحبت شد، اما این بدان معنی نیست که شما همه امکانات بخش فرست کلاس را در یک هواپیمای خصوصی دریافت می نماید. برای مثال یکی از مهمترین امکانات هواپیماهای جت، وای فای است که بیشتر هواپیماهای کوچک به علت هزینه های بالایی که دارد آن را پشتیبانی نمی نمایند. علاوه بر آن بسیاری از ایرلاین ها مانند اتحاد و لوفت هانزا بسیاری از پروازها را با وای فای رایگان ارائه می دهند.

در روزهای پر تردد، پیدا کردن بلیط فرست کلاس کار راحت تری است. اگر شما یک هواپیمای خصوصی داشته باشید، مسئله ای نخواهید داشت اما اگر بخواهید از شرکت های اجاره هواپیماهای کوچک خصوصی استفاده کنید، آن زمان است که در این زمان ها پیدا کردن چنین هواپیمایی شما را با مشکل روبرو خواهد نمود. در تعطیلات و چنین زمان هایی چارتر کردن یک هواپیما سخت خواهد بود و ممکن است شما را به چالش بکشد.

نتیجه گیری

زمانی که به این بخش می رسیم باید تمام فاکتورها را در نظر گرفت. از لحاظ قیمت مهم است که شما می خواهید به صورت گروهی مسافرت کنید یا تعدادتان بسیار کم است و باید در نظر بگیرید که مقصدتان چقدر دور است و چند ساعت احتیاج به اجاره یک هواپیمای خصوصی دارید. از لحاظ امکانات نیز باید از شرکت هواپیمایی که می خواهد به شما جت خصوصی ارائه دهد، آن ها را بپرسید و بعلاوه در خصوص امکانات ایرلاینی که بخش فرست کلاس ارائه می دهد، اطلاعات جمع کنید. زمان شما نیز مهم است؛ اینکه باید سریع به مقصد برسید یا خیر. در هر صورت با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای بالا، مطمئن باشید که از پرواز خود راضی خواهید بود.

منابع: investopedia.com و marketwatch.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63105

به "هواپیمای خصوصی یا بخش فرست کلاس هواپیمای مسافربری؟ کدام را انتخاب می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای خصوصی یا بخش فرست کلاس هواپیمای مسافربری؟ کدام را انتخاب می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید