غذاهای ازمیر که در سفر به این شهر باید امتحان کنید

به گزارش بلاگ پو، معرفی غذاهای ازمیر

بخش مهمی از رستوران ها و کافه های ازمیر در قسمت بازار این شهر قرار دارند. در حالیکه بسیاری از غذاهای ازمیر که در رستوران های آن سرو می شوند، غذاهای سنتی اروپایی هستند، بسیاری از رستوران های ازمیر هم به غذاهای ملی اختصاص دارند. مطمئنا اکثر گردشگران علاقه دارند که در سفر به ازمیر غذاهای محلی این شهر را نیز امتحان نمایند. و می توانند این غذاها را در اکثر رستوران های جذاب و ارزان این شهر و در منطقه بازار ازمیر پیدا نمایند. جای تعجب نیست که بسیاری از گردشگرانی که قصد سفری با هزینه های پایین تر دارند در این محله زیاد پیدا می شوند.

غذاهای ازمیر که در سفر به این شهر باید امتحان کنید
امکانات غذاخوری با قیمت های فوق العاده که در این شهر وجود دارد روشی فوق العاده برای امتحان غذاهای ملی و لذیذ این شهر است. ضمناً غذاهایی که در رستوران های ازمیر سرو می شوند اکثرا به صورت غیرالکلی هستند و نوشیدنی های الکلی در کنار آن ها استفاده نمی گردد. بنابراین این رستوران ها برای کسانی که غذاهای غیرالکلی می خورند و مخصوصا برای ایرانی ها بسیار مناسب هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا تعدادی از غذاهای سنتی ازمیر را به شما معرفی کنیم.

1. صبحانه ترکی

قطعا خوردن صبحانه در هوایی تازه با تماشای منظره کشتی هایی که در دریا در رفت و آمد هستند، یکی از لذت بخش ترین تجربیاتی خواهد بود که در سفر به شهری مانند ازمیر خواهید داشت. مخصوصا وقتی پای صبحانه ترکی در میان باشد. در ازمیر صبحانه ای فوق العاده و متفاوت با انواع پنیر، زیتون، تخم مرغ، شیرینی بویوز، نان، مربا، کره، و قهوه ترک را فقط با 15 لیر امتحان خواهید کرد. همچنین می توانید در این شهر صبحانه های خیابانی را امتحان کنید که بسیار خوشمزه هستند. قیمت یک ساندویچ کوچک 2 لیر و قیمت یک ساندویچ بزرگ 6 لیر است.

2. منمن(Menemen)

این صبحانه سنتی ترکیه از ترکیب تخم مرغ با سبزیجات مزه دار شده پخته می شوند و با نان به صورت گرم سرو می شوند. حتما این صبحانه لذیذ را در ازمیر امتحان کنید.

3. کوفته(Köfte)

کوفته ازمیری با کوفته های ایرانی متفاوت است. این نوع کوفته در حقیقت گوشت بره یا گاو است که به صورت کوفته قلقلی در آمده است. این نوع کوفته را می توان به صورت آب پز شده، به صورت ساندویچ، با سالاد یا همراه با ماست سرو کرد.

4. مانتی(Mantı)

مانتی در ابتدا شاید شما را یاد رایویولی(نوعی غذای ایتالیایی از گوشت و نشاسته) بیندازد. اما مانتی ترکیه کاملا از لحاظ طعم و ترکیبات با رایویولی متفاوت است. در طبخ مانتی تکه های کوچک و قلقلی شده گوشت گاو یا بره را در آب می پزند یا سرخ می نمایند و در نهایت این غذا با ماست یا کره سرو می گردد. البته در ترکیب این غذا از ادویه های خاصی هم استفاده می گردد.

5. بورک(Börek)

بورک این شیرینی لذیذ در انواع متنوعی طبخ می گردد. محبوب ترین آن با گوشت قیمه شده یا اسپانیایی و پنیر پر می گردد. بورک را می توان به صورت رول، پف نموده، و یا لایه ای به صورت لازانیا درست کرد و به عنوان صبحانه، ناهار و یا شام یا حتی میان وعده میل کرد. به هر حال این شیرینی به هر شکلی که به دست شما رسید قطعا خوشمزه خواهد بود و ارزش امتحان کردن دارد. بورک را هم به صورت بورک سبزیجات طبخ می نمایند و هم به صورت بورک گوشت.

6. باقلوا(Baklava)

چطور می گردد به ترکیه رفت و باقلواهای لذیذ این کشور را تجربه نکرد! شاید دسر شیرینی به خوشمزگی باقلوای ترکیه در جای دیگر وجود نداشته باشد. معمولا روی باقلوا را با پودر پسته تزئین می نمایند. باقلوای ازمیر فوق العاده شیرین و منحصر به فرد است. و باید آن را تازه سرو کنید.

7. پیده(Pide)

پیده را که معمولا با نام پیتزای ترکیه ای می شناسند. خمیر پیده را معمولا به شکل قایق درمی آورند و روی آن را با مواد مختلفی مثل گوشت چرخ نموده، اسفناج و پنیر پر می نمایند.

8. گولاچ(Güllaç)

گولاچ دسری سنتی است که معمولا در طول ماه رمضان سرو می گردد. گولاچ ترکیب منحصر به فردی از خمیر، شیر، گلاب، آجیل، و دانه های انار است. ممکن است در ترکیب آن از میوه های دیگری هم استفاده گردد.

9. راحت الحلقوم(Lokum)

لذت ترکیه ای ها به این است که چطور با راحت الحلقوم هایشان در جهان شناخته شوند. راحت الحلقوم ترکیه دسری است که با طعم های مختلفی سرو می گردد و معمولا روی آن پودر شکر می ریزند. راحت الحلقوم های ترکیه همواره تازه هستند و قند خیلی بالایی دارند. اگر نگران قند خون خود نیستید حتما این دسر خوشمزه را در سفر به ازمیر امتحان کنید.

10. دونر(Döner)

دونر گوشتی است که به آرامی و با چرخش مدور طبخ می گردد. در طبخ دونر از گوشت مرغ، بره و یا گاو استفاده می نمایند، و همراه با سبزیجات، چاشنی، و ماست سیر و به صورت ساندویچ سرو می گردد. دونر را معمولا در تمامی رستوران های ترکیه می توانید پیدا کنید. حتی رستوران های مک دونالد هم این کباب را در منوی خود دارند.

11. دوروم(Dürüm)

دوروم در حقیقت همان بوریتوی مکزیکی است. (بوریتو غذایی مشتمل بر نانی است که دور گوشت و پنیر و لوبیا پیچیده اند). دوروم هم با همین ترکیبات درست می گردد. گوشت استفاده شده در دوروم ممکن است گوشت مرغ، بره، و یا گوساله باشد. دوروم غذای کاملی است که در بسیاری رستوران های ازمیر و ترکیه می توانید پیدا کنید.

12. ماهی و نان(Balık Ekmek)

بهترین ساندویچی که در کنار دریاهای می توانید تجربه کنید خوردن ماهی با نان است. چه در سفر به ترکیه از سواحل بودروم لذت می برید و چه در کوردون ازمیر ریلکس می کنید، شانس خوردن این غذای لذیذ را از دست ندهید.

13. سالپ یا ثعلب(Salep)

سفر به ترکیه بدون خوردن سالپ کامل نمی گردد. سالپ نوشیدنی گرم و آرامش بخشی است که از ثعلب درست می گردد و روی آن دارچین می ریزند. صادرات ثعلب خالص ترکیه به کشورهای دیگر ممنوع است. بنابراین این نوشیدنی را فقط می توانید در خود ترکیه پیدا کنید.

14. تولومبا(Tulumba)

تولومبا دسر محبوبی است که از زمان امپراطوری عثمانی در ترکیه طبخ می شده است. تولومبا خمیر مایعی است که داخل شربتی شیرین سرخ می گردد. تولومبا همان بامیه ایرانی است.

15. گوزلمه(Gözleme)

گزلمه غذایی است که بسیار راحت درست می گردد و در حقیقت لایه های نازک خمیر گریل شده است که طعم های متفاوتی دارند. در ازمیر حدود 700 نوع گوزلمه می توانید پیدا کنید. به همین دلیل گوزلمه در ازمیر بسیار محبوب است.

16. کاتمر(Katmer)

شهر اورلا حدود نیم ساعت با ماشین از ازمیر فاصله دارد و کاتمرهای این شهر بسیار معروف هستند. برای طبخ کاتمر، این شیرینی پف نموده و کره ای خوشمزه را با پنیر، گوشت چرخ نموده و جعفری پر می نمایند و سپس سرو می نمایند.

17. شامبالی(Şambalı)

شامبالی از ترکیب خمیر سمولینا با ماست و شکر درست می گردد و روی آن را با بادام و شکر تزئین می نمایند. رستوران Meşhur Hisarönü Şambalıcısı از سال 1942این غذا را با خامه سرو می نماید. طعم این دسر فوق العاده است.

18.شیرینی لُر(Lor Tatlısı)

ازمیر نانوایی ها و شیرینی پزی های فوق العاده ای دارد. رستوران Şortan Pastanesi در ازمیر هم سالهاست که با این شیرینی لذیذ شهرت دارد. این شیرینی ها با پنیر لُر(یک نوع پنیر ترکی) درست می شوند و سپس آن ها را در شربتِ شیرینی می غلطانند.

19. اختاپوس کبابی(Grilled octopus)

رستوران ماورا یکی از رستوران های غذاهای دریایی در ازمیر است که در آن مزه کلاسیک و ماهی سرو می گردد. با این حال شهرت این رستوران به خاطر اختاپوس های کبابی آن است و آن را در میان محلی های ازمیر محبوب نموده است.

20. قهوه/ چای ترک(Turkish Coffee/tea)

و در نهایت سفر خود به ازمیر را با خوردن قهوه و یا چای ازمیری به انتها برسانید. قهوه های ترک طعمی بسیار قوی دارند و در سراسر جهان مشهور هستند. پس فرصت خوردن قهوه ترک را در این شهر از دست ندهید، چون ممکن است نتوانید مشابه آن را در جای دیگر پیدا کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5381

به "غذاهای ازمیر که در سفر به این شهر باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای ازمیر که در سفر به این شهر باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید