هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاری در میراث فرهنگی نداریم

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاری در میراث فرهنگی نداریم.

هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاری در میراث فرهنگی نداریم

سید عزت الله ضرغامی با بیان این که سه حوزه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با یکدیگر مرتبط هستند، گفت: این حوزه ها با یکدیگر هم افزایی دارند.

وی درباره رونق توریستی گفت: رونق توریستی موجب حفاظت بیشتر از میراث تاریخی، رونق بیشتر صنایع دستی کشور و افزایش صادرات آنها می گردد و در نتیجه کار فعالان صنایع دستی تسهیل و زمینه لازم برای ارتقای فعالیت کمی و کیفی آنها می گردد.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت های مغفول حوزه توریستی گفت: ایران با وجودی که از 5 هزار کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور و جزایر متعددی دارد، اما کارنامه کشور در توریستی دریایی صفر است در این حوزه فعالیت هایی شروع شده و درصدد حل مسائل اسکله ها بعلاوه خریداری و تجهیز شناورها برای روننق توریستی دریایی هستیم.

وی درباره برنامه های وزارت خانه در حوزه میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی بجز این که در کنار ورود توریست، جنبه های مهم مالی می تواند داشته باشد، جایگاه هویتی برای کشور دارد؛ اما در این روزها حال مواریث تمدنی کشور اصلا خوب نیست. ایران هزار اثر تاریخی دارد که به دلایل مختلف بازسازی و نگهداری نشده و در حال نابودی است.

وی اختصاص اعتبارات لازم و قانع کردن نهادهای عمومی و بخش خصوصی را برای حفظ این مواریث فرهنگی از وظایف این وزارت خانه عنوان نمود و اضافه کرد: مسائل قانونی برای جذب سرمایه گذار خارجی در این بخش در حال برطرف شدن است.

در حال آماده کردن شرایط برای سرمایه گذاری افراد علاقمند برای بازسازی آثار تاریخی هستیم. هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی داخلی و خارجی برای بازسازی ابنیه تاریخی نداریم. همانند خیران مدرسه ساز باید زمینه برای ورود افراد علاقه مند در حوزه بازسازی ابنیه تاریخی فراهم کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه هنوز نمیتوان پیش بینی دقیقی درباره ظرفیت ورود توریست خارجی به کشور ارائه کرد، گفت: در حال حاضر نمیتوان با توجه به شرایط کرونایی سقف مشخصی و عایدی حاصل از توریست خارجی را بیان کرد، اما پس از آنالیز و ارزیابی ها آن را اعلام می کنیم.

ضرغامی اضافه کرد: درصدد هستیم با رایزنی با وزارت خارجه امکان صدور ویزا را محدود به مرکز کشورها نکنیم تا توریستان خارجی امکان دریافت ویزا را از شهرهای مختلف داشته باشند.

وی گفت: ورود توریست خارجی به کشور بجز ارزآوری مواهب دیگر همانند مطلعی و شناخت واقعی مردم دنیا نسبت به ایران دارد و از ایران هراسی جلوگیری می نماید؛ بنابراین نباید تنها در پی ورود توریست پول دار به کشور باشیم. توریستان خارجی در هر سطحی باید به ایران بیایند تا مطلع شوند آنچه بعضی در خصوص ایران می گویند صحت ندارد و مردم ایران در صلح و آرامش در حال زندگی عادی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58525

به "هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاری در میراث فرهنگی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ خط قرمزی برای سرمایه گذاری در میراث فرهنگی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید