ورم پا، علت و درمان خانگی

به گزارش بلاگ پو، اگر گاه و بی گاه پاهایتان ورم می نماید و نمی توانید علت آن را بیابید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نموده تا با موارد علت ورم پا و درمان خانگی آن آشنا شوید.

ورم پا، علت و درمان خانگی

علل ورم پا و درمان خانگی آن

شاید برای شما هم پیش آمده که پاهای خود را ورم نموده یافته باشید! اما آیا توانسته اید علت ورم پا را در آن لحظه بیابید؟ چگونه آن را درمان نموده اید؟ ما در این مطلب قصد داریم به شکلی جامع، موارد علت و راه های درمان ورم پا را آنالیز کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

ورم پا چیست؟

گاهی ممکن است بعضی نواحی مانند مچ ها یا ساق های پا به دلیل نیروی جاذبه ای که مایعات بدن را تحت تاثیر قرار می دهند، متورم شوند. این تورم گاهی اوقات نیز می تواند ناشی از آسیب های مختلف و تاثیراتی که در پی آن روی پاها ایجاد می گردد، صورت بگیرد. در صورتی که مایعات بدن در بخش های مچ و ساق پا جمع شوند، تورم اتفاق می افتد که خود یکی از مهم ترین دلایل ورم پا محسوب می گردد.

علت ورم پاها چیست؟

  • اضافه وزن
  • ایستادن های طولانی مدت
  • مسائل قلبی و کلیوی
  • عفونت
  • انسداد رگ های لنفاوی
  • ضربه و پیچ خوردگی پاها

جدا از این عوامل، دلایل دیگری نیز وجود دارند که این مشکل را به دنبال خواهند داشت.

بارداری

بین ماه های ششم تا نهم بارداری که رشد و افزایش وزن جنین به اوج خود می رسد، وزن جنین سبب ایجاد فشار در ناحیه پاها می گردد.

استفاده از بعضی داروها

مصرف بعضی از داروها با ایجاد عوارض همراه است و به یکی از دلایل ورم پا تبدیل می شوند. یکی از عوارضی که پس از مصرف به سراغ مصرف نماینده ها می آید، تورم در ناحیه پاها است. مثلا استفاده از داروهایی که به انسداد دریچه کلسیم می انجامند و خوردن آن ها از طریق بیماران مبتلا به مسائل قلبی رایج است، سبب ایجاد ورم در پاها خواهند شد.

لخته خون های سیاهرگی

در صورتی که لخته های خون در سیاهرگ وجود داشته باشد و این لخته ها به پوست پا نزدیک باشند، تورم قابل ملاحظه است.

بیماری های کلیوی طولانی

در صورتی که عملکرد کلیه ها به عنوان تصفیه گرهای خون، دچار مشکل گردد و آن ها نتوانند به درستی مواد سمی و زائد را از خون تصفیه نمایند، ایجاد حجم زیادی از مایعات در بدن، سبب به وجود آمدن تورم در پاها و حجیم شدن غیرعادی آن ها خواهد شد. کبود شدن و خونریزی، نفس تنگی، تشنگی های شدید، خستگی های بیش از اندازه و حالت تهوع، نشانه هایی هستند که در کنار تورم در پاها، باعث می شوند که به وجود نارسایی و خلل در کارکرد کلیه ها پی ببرید.

نارسایی های قلبی

هنگامی که قلب قادر به خون رسانی همه جانبه به نقاط مختلف بدن نیست و عملکرد پمپاژ خون با مشکل رو به رو می گردد، مایعات در بدن تجمع می یابند و ورم پاها را به وجود می آورند..

شکستن، پیچ خوردن و ضرب دیدگی پاها

عکس العملی که پا بعد از آسیب دیدگی های شدید مثل شکستگی استخوان، ضرب دیدن یا رگ به رگ شدن نشان می دهد، ایجاد تورم و التهاب است.

درمان خانگی ورم پا

بالا قرار دادن پاها

پاهای ورم نموده خود را بالاتر از دیگر اعضای بدن قرار داده و با ایجاد ارتفاع در قرارگیری پاها، باعث خروج مایعات از پا شوید. وقتی پاهای متورم خود را از قلب دور کنید و سعی کنید بخش متورم پا، مثل ساق پا یا قوزک آن را در حداکثر فاصله نسبت به قلب نگه دارید، به خروج مایعات از پا یاری نموده و سبب بهبود و برطرف تورم پاها خواهید شد.

استفاده از یخ

یکی دیگر از روش های خانگی که به واسطه آن می توان به برطرف تورم در پاها پرداخت، استفاده از یخ در بازه های زمانی 3 تا 4 ساعته در طول روز است. برای این کار ضروری است هر 4 ساعت یک بار، به مدت یک ربع تا بیست دقیقه، یخی را که به واسطه یک کاور کم ضخامت پوشانده اید، روی محل تورم قرار دهید. این کار را تکرار کنید تا تورم پاها بهبود یابد.

بستن ناحیه ورم نموده

وارد آوردن فشارهای کنترل شده و عمدی به قسمت متورم پاها، از دیگر شیوه های درمان است. لذا ضروری است ساق یا قوزک پا را ببندید. جوراب یا کش های مخصوصی جهت انجام این عمل وجود دارند که به ایجاد فشار در نواحی آسیب دیده یاری می نمایند و فرایند بهبود را سرعت می بخشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34688

به "ورم پا، علت و درمان خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورم پا، علت و درمان خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید