وسپا پریماورا 150 1398 بخریم یا یاما ها Nmax صفر کیلومتر؟
به گزارش بلاگ پو، مشخصات فنی پریماورا 150 و یاما ها Nmax در این گزارش آمده است تا به یاری آن ها بتوانید موتورسیکلت مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ، زمانی که به دنیای موتورسیکلت سری می زنیم، با تنوع بسیار زیادی از آنها روبرو می شویم. دنیایی مجذوب نماینده اما کم رنگ که کمتر کسی در خصوص آن صحبت نموده است.
در این گزارش قصد داریم به مقایسه 2 موتور سیکلت بپردازیم که مشخصاتی شبیه به هم دارند و ممکن است بسیاری از متقاضیان برای خرید آنها در 2 راهی گیر نمایند.
نخستین گونه موتور وسپا پریماورا که می توان آن را انقلابی در صنعت موتورسیکلت دانست، در نمایشگاه 1968 میلان عرضه شد. پریماورا تا سال 1982 به طور مستمر فراوری شد و چندین نسل تجربه موتورسواری با آن را دارند. وسپا پریماورا افسانه ای شد و یکی از چشمگیرترین موفقیت های تجاری در تاریخ وسپا را رقم زد.
پریماورا 150 موتورسیکلتی تک سیلندر، 4 زمانه، 3 سوپاپ با فناوری i-get است که حجم موتوری معادل 155 سی سی دارد. حداکثر توان آن 11.9 اسب بخار در 7527 دور در دقیقه با گیربکس CVT است.
نوع انجین : | تک سیلندر، 4 زمانه، 3 سوپاپ، فناوری i-get |
حجم سیلندر : | 155 سی سی (سانتیمتر مکعب) |
حداکثر توان : | 8.75 کیلووات (11.9 اسب بخار) در 7527 دور در دقیقه |
انتقال قدرت : | CVT |
کلاچ : | خشک اتوماتیک گریز از مرکز با لرزه گیر |
سیستم خنک نماینده : | هوا خنک |
روغن انجین پیشنهادی : | SAE 5W-40 |
روشن نماینده : | استارتر الکتریکی |
باتری : | 12 ولت، 6 آمپر ساعت |
سرعت سنج : | ترکیبی دیجیتال و آنالوگ |
تعلیق جلو : | تک بازو با فنر مارپیچ و کنترل هیدرولیک |
تعلیق عقب : | یاری فنر دو منظوره، با تنظیم کشش اولیه فنر در چهار حالت |
ترمز جلو : | دیسک 220 میلیمتر، ترمز ضد قفل - ABS |
ترمز عقب : | کاسه ای 140 میلیمتر |
تایر جلو : | 110/70 - 12 |
تایر عقب : | 120/70 - 12 |
موتور سیکلت یاما ها Nmax از یک انجین 15 سیلندر 155 سی سی، که 14.8 BHP و 13.5 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و دارای خنک نماینده آب و بعلاوه تزریق سوخت روی اسکوتر است بهره می برد. با گیربکس اتوماتیک جفت می گردد و وزن مرطوب آن 127 کیلوگرم است. ویژگی های برتر در NMAX شامل ترمز دیسک جلو و عقب است و بعلاوه ABS به صورت استاندارد ارائه می گردد. یاما ها Nmax موتورسیکلتی تک سیلندر-چهارزمانه با سیستم تحریک سوپاپ OHC است که حم موتوری 155 سی سی دارد.
حجم انجین: | 155 سی سی |
نوع انجین: | تک سیلندر-چهارزمانه با سیستم تحریک سوپاپ OHC |
سیستم خنک نماینده: | آب خنک |
گیربکس: | اتومات |
حداکثر سرعت: | 106 کیلومتر بر ساعت |
ترمز جلو: | دیسکی ABS |
ترمز عقب: | دیسکی |
فاصله محورهای دو چرخ: | 1350 mm |
ارتفاع زین از زمین: | 780 میلیمتر |
طول*عرض*ارتفاع: | 1965*740*1103 mm |
ظرفیت باک: | 7 لیتر |
وزن: | 123.8 kg |
تعلیق جلو: | تلسکوپی هیدرولیکی |
تعلیق عقب: | دو یاری فنر گازی |
تایر جلو: | 70/110- 13 |
تایر عقب: | 70/130- 13 |
حداکثر گشتاور: | 13.57 نیوتن متر در 5988 دور در دقیقه |
مصرف سوخت تقریبی: | 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر |
سرعت سنج | دیجیتال |
انتهای پیا/
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانdorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی
asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه