ویتامین های طبیعی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو در زنان

به گزارش بلاگ پو، معین شده است که رژیم غذایی فقیر فاقد ویتامین های ضروری یکی از علل اصلی ریزش مو در زنان است. در مورد ویتامین های مختلفی که می توانند به درمان مشکل ریزش مو در زنان کمک کنند بیشتر بدانید.

ویتامین های طبیعی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو در زنان

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

مشخص شده است که رژیم غذایی فقیر فاقد ویتامین های ضروری یکی از علل اصلی ریزش مو در زنان است. در مورد ویتامین های مختلفی که می توانند به درمان مشکل ریزش مو در زنان کمک کنند بیشتر بدانید.

ریزش مو یک مشکل رایج در میان زنان در سنین مختلف است. برخی اوقات این مشکل به دلیل اثر سن، گاهی اوقات به دلیل سبک زندگی ما و یا پیروی از رژیم غذایی ناسالم منجر می گردد. رژیم غذایی ما نقش بسیار مهمی در مشخص جنبه های مختلف سلامت ما ایفا می کند و موهای سالم یکی از آن هاست. کارشناسان پیشنهاد می کنند که سلامت مو با آنچه که می خورید مشخص می گردد. هر چند علل متعددی برای ریزش مو زودرس در زنان وجود دارد اما مهم ترین آن ها کمبود ویتامین است. تقریبا همه ویتامین ها دارای تاثیر مثبت روی موها هستند. در این مقاله یاد می گیرید که چگونه آن ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و دوز سالم آن می تواند بر مشکل ریزش مو غلبه کند. با این حال، مصرف بیش از حد هم می تواند منجر به ریزش مو گردد، بنابراین زمانی که آن را مصرف می کنید مراقب باشید.

عملکرد: کمبود ویتامین A در بدن منجر به پوست سر خشک و پس از آن ریزش مو می گردد. از سوی دیگر دوز سالم از ویتامین A با روان سازی ریشه های مو به تقویت مو کمک می کند. بنابراین خشکی از بین رفته و موی سالم و دلپذیری خواهید داشت.

منابع: برخی از منابع مهم ویتامین A هویچ، سبزیجات برگ سبز تیره، تخم مرغ، کدو، طالبی و جگر هستند.

ویتامین B کمپلکس

در میان ویتامین های مختلف برای ریزش مو در زنان، ویتامین B کمپلکس بسیار مفید یافت شده است. اگر در مورد این مشکل به پزشک مراجعه کنید، او به احتمال زیاد مکمل ویتامین B کمپلکس تجویز خواهد کرد. ویتامین های مختلفی ویتامین B کمپلکس را تشکیل می دهند که تاثیرات متفاوتی بر روی مو دارند. نگاهی بر عملکرد و منابع این ویتامین ها بیاندازیم.

بیوتین: بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو مفید است چون یک ویتامین محلول در چربی است و چربی هایی که برای رشد سالم موها لازم هستند را تامین می کند. همچنین مانع از سفید شدن زودرس موها می گردد. برخی از منابع بیوتین شامل جگر، کلیه، زرده تخم مرغ، مخمر و شیر هستند.

نیاسین: نیاسین یا ویتامین B3 دارای فواید بسیار زیادی برای مو است. این ویتامین باعث ازدیاد گردش خون در پوست سر شده که این امر باعث تولید روغن طبیعی مو می گردد. این باعث تقویت ریشه مو شده که باعث جلوگیری از ریزش مو می گردد. فواید نیاسین را می توان با مصرف مرغ، بوقلمون، ماهی و جوانه گندم به دست آورد.

پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA): این ویتامین در ترکیب با اسید فولیک باعث بازگشت موهای سالم شده و در نتیجه از ریزش موها جلوگیری می گردد. فقدان این ویتامین ممکن است به سفید شدن موها بیانجامد. منابع مهم PABA شامل کلیه، مخمر و انواع مختلف غلات سبوس دار هستند.

اینوزیتول: این ویتامین دارای ظرفیت جلوگیری از ریزش مو است که ممکن است منجر به تاسی گردد. یکی از دلایلی که مردان مستعد تاسی هستند به این دلیل است که در بسکمک از آن ها مشخص شده که کمبود ویتامین اینوزیتول وجود دارد. برخی از زنان هم تحت تاثیر این مشکل هستند، و می توان این مشکل را با دوز سالمی از غلات سبوس دار، سبزیجات، موز، مرکبات، جگر و کشمش در رژیم غذایی درمان کرد.

اسید پانتوتنیک: این ویتامین که به نام B5 هم شناخته می گردد، به توقف ریزش مو کمک می کند. منبع اصلی آن شامل غلات سبوس دار، گوشت و زرده تخم مرغ است.

ویتامین B6 و B12: هر دو این ویتامین ها دارای تاثیر مثبتی بر روی رشد مو هستند. منابع ویتامین B12 شامل مواد غذایی مانند جگر، تخم مرغ، شیر، غلات غنی شده صبحانه و غذاهای دریایی است. منابع ویتامین B6 هم شامل آووکادو، لوبیا سبز، غلات سبوس دار، اسفناج، مرغ،ذ موز و غذاهای دریایی می باشد.

ویتامین C

مصرف ویتامین C در شکل طبیعی آن ایده آل است، چون مکمل مانند شکل طبیعی آن اثرات مشابه تولید نمی کند.

عملکرد: نه تنها ویتامین C در جلوگیری از سرماخوردگی مفید است، بلکه برای کسانی که از ریزش مو رنج می برند هم با افزایش گردش خون در پوست سر باعث رشد مو می گردد. با فراوانی آن در آنتی اکسیدان ها، به جلوگیری از سفید شدن زودرس موها هم کمک می کند.

منابع: این ویتامین به وفور در میوه های خانواده مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، توت فرنگی، انگور فرنگی هندی، کلم بروکلی و آناناس یافت می گردد.

ویتامین E

ویتامین E همواره به نام یکی از بهترین ویتامین ها برای سالم ماندن و درخشان شدن موها مطرح شده است. به این دلیل است که مصرف بادام و روغن زیتون برای مو توصیه می گردد، چون هر دو این ها غنی از ویتامین E هستند. به دلیل محلول در چربی بودن، باید در مقادیر محدود مصرف گردد.

عملکرد: ویتامین E با افزایش گردش خون در پوست سر و تولید مواد مغذی ضروری برای سلامت و قدرت مو، باعث رشد مو می گردد.

منابع: منابع مهم ویتامین E برای رشد مو عبارتند از: آجیل، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز

واضح است که مصرف متعادل ویتامین های ذکر شده در بالا قطعا می توانند به کاهش ریزش مو در زنان کمک کنند. در حالی که مکمل های مختلفی برای کمبود آن ویتامین ها موجود است، بهتر است که این ویتامین ها از راه طبیعی تامین شوند. تنها با حفظ تعادل رژیم غذایی می توان به توقف افزایش ریزش مو کمک کرد.

سلب مسئولیت: مطالب ذکر شده در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند. از آنجا که اور دوز هر کدام از ویتامین ها دارای عوارض جانبی متعددی است، می توان با مشورت با متخصص تغذیه دوز صحیح آن را مصرف کرد. مکمل های ویتامین را بدون نسخه مصرف نکنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55912

به "ویتامین های طبیعی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های طبیعی ضروری برای جلوگیری از ریزش مو در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید