پارازیت در راستا پرفروش ترین برندگان نخل طلا

به گزارش بلاگ پو، فیلم پارازیت برنده نخل طلای کن 2019 با فروش آغازین و رکوردشکن 25 میلیون دلاری در جهت تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم در میان همه برندگان نخل طلا در گیشه جهانی قرار گرفته است.

پارازیت در راستا پرفروش ترین برندگان نخل طلا

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، این فیلم به کارگردانی بون جونگ-هو که اولین جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را برای سینمای کره جنوبی به ارمغان آورد با فروش 25 میلیون دلاری و گذر از فروش 24 میلیون دلاری مستند فارنهایت 11/ 9 و 9.3 میلیون دلاری‬ داستان عامه پسند، ‬ هم اکنون پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا در هفته نخست اکران است.

پارازیت اولین فیلم غیرانگلیسی ساخته بونگ جون-هو پس از فیلم های اوکجا و برف شکن است و داستان آن درباره مردی بیکار است که به همراه خانواده اش به شکل عجیبی با یک خانواده ثروتمند و متفاوت از لحاظ طبقه مالی رابطه برقرار می نماید.

کمپانی CJ Entertainment تا به امروز حق نمایش فیلم پارازیت را به حدود 200 کشور فروخته است و اکران آن از این هفته در سینماهای فرانسه و از ماه اکتبر در آمریکا شروع می گردد اما شرایط اکران آن در چین به عنوان یکی از معین نماینده ترین بازارهای سینمایی هنوز معین نیست و باید منتظر ماند و دید این فیلم می تواند رکورددار فروش دنیای در میان همه آثار برنده نخل طلا گردد یا خیر.

هم اکنون پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا در تمام ادوار برگزاری جشنواره کن یک مستند است که از قضا پرفروش ترین مستند تاریخ سینما نیز است. فارنهایت 9.11 نام این مستند معروف به کارگردانی مایکل مور، سینماگر سیاسی و سرشناس آمریکایی است که نگاهی انتقادی به عملکرد جورج بوش، جنگ با تروریسم و پوشش های خبری رسانه ها در آمریکا دارد.

این فیلم در سال 2004 در بخش مستند جشنواره کن به روی پرده رفت و پیروز به کسب نخل طلا، ارزشمندترین جایزه این رویداد سینمایی شد و با تشویق 20 دقیقه ای حضار در سالن محل نمایش مورد تقدیر نهاده شد. این مستند با بودجه شش میلیون دلاری بالغ بر 222 میلیون دلار در گیشه دنیای فروخت.

داستان عامه پسند، برترین ساخته کوئنتین تارانتینو تا به امروز که وی را به اوج شهرت رساند یکی دیگر از برندگان پرفروش نخل طلایی جشنواره کن است. این فیلم محصول سال 1994 در حالی معتبرترین جایزه سینمایی دنیا را برای تارانتینوی جوان به ارمغان آورد که فیلم قرمز ساخته کیشلوفسکی دیگر نامزد کسب این جایزه بود. داستان عامه پسند با بازیگرانی چون جان تراولتا، ساموئل ال.جکسون و اما تورمن با فیلم نامه ای از تارانتینو شامل سه اپیزود با سه قصه مرتبط با هم است. داستان عامه پسند با بودجه 8.5 میلیون دلاری پیروز به ثبت فروش نزدیک به 214 میلیون دلار در سراسر دنیا شد.

در رتبه بعدی، یکی از برترین آثار جنگی تاریخ سینما به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و با نقش آفرینی مارلون براندو با عنوان اینک آخرالزمان واقع شده است که پس از نمایش به سبب تأثیر فرهنگی و مضمون فلسفی اش مورد توجه و تحسین فراوانی نهاده شد تا اینکه پیروز به کسب نخل طلا و همچنین جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال 1979 شد. این فیلم برداشتی آزاد از رمان قلب تاریکی، نوشته جوزف کونراد است و با بازی مارلون براندو، مارتین شین و رابرت دووال داستانی را نقل می نماید که در میانه جنگ ویتنام روی می دهد. این فیلم با هزینه فراوری 31 میلیون دلاری اش به فروش 150 میلیون دلار در سینماهای دنیا دست یافت.

جین کمپیون، کارگردان نیوزلندی با ساخت فیلم پیانو و کسب نخل طلای چهل و سومین دوره جشنواره کن نام خود را به عنوان تنها فیلمساز زنی ثبت کرد که در تمام ادوار برگزاری جشنواره کن پیروز به کسب نخل طلا شده است. این فیلم با فیلمنامه ای از کمپیون که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را نیز به دست آورد، به مقطعی از زندگی یک بانوی پیانیست لال به نام آدا در اواسط قرن نوزدهم میلادی می پردازد. این فیلم گرچه به هیچ عنوان یک فیلم تجاری محسوب نمی گردد، اما با هزینه فراوری هفت میلیون دلار در نهایت به فروشی بالغ بر 40 میلیون دلار دست یافت تا یکی از پیروز ترین برندگان جایزه نخل طلا نام گیرد.

اما پیانیست فیلمی که رومن پولانسکی آن را مهمترین دستاورد سینمایی خود قلمداد می نماید، در سال 2002 جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را از آن خود کرد و پس از آن 120 میلیون دلار در سینماهای دنیا فروخت. این فیلم بر مبنای داستان واقعی زندگی نوازنده پیانو به نام ولادیسلاو اشپیلمن در دوران جنگ دنیای دوم در لهستان و اشغال این کشور توسط آلمان به قلم خودش ساخته شده است.

راننده تاکسی ساخته مارتین اسکورسیزی، کارگردان صاحب نام سینمای دنیا با بازی رابرت دنیرو از جمله فیلم هایی است که منتقدین سینمایی آن را به عنوان یکی از برترین فیلم تاریخ سینما معرفی می نمایند. گرچه این فیلم نامزد 4 جایزه اسکار شد ولی نتوانست هیچ کدام را تصاحب کند. درعوض با درخشیدن در فستیوال فیلم کن (1976) توانست جایزه نخل طلا این جشنواره را از آن خود کند و نام اسکورسیزی را بر سر زبان ها انداخت. این فیلم با بودجه اندک 1.3 میلیون دلار در نهایت به فروشی بالغ بر 28 میلیون دلار دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19131

به "پارازیت در راستا پرفروش ترین برندگان نخل طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارازیت در راستا پرفروش ترین برندگان نخل طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید