پاسخ السیسی به جنجال ها درباره ساخت کاخ مجلل ریاست جمهوری در مصر

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور مصر در پاسخ به انتقاداتی که از ساخت کاخ مجلل توسط او شده است، مدعی شد که این کاخ ها را برای مصر می سازد و نه برای خود.

پاسخ السیسی به جنجال ها درباره ساخت کاخ مجلل ریاست جمهوری در مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز شنبه (دیروز) در یک سخنرانی تلاش کرد به نقدها از وی درباره ساخت کاخ های مجلل در مصر و وجود فساد در بدنه دولت و ارتش این کشور پاسخ دهد.

به نوشته فرانس 24، السیسی که در کنفرانس جوانان سخن می گفت، اتهاماتی که علیه وی و ارتش مصر در فضای مجازی زده می شود را شایعه و دروغ دانست و گفت: تمامی دستگاههای حکومتی از من خواستند تا پاسخ ندهم... آنها دست مرا هم بوسیدند تا حرفی نزنم اما من آدم شریف و امینی هستم... والله این اتهامات کذب و دروغ است...

او مدعی شد: بله من قصرهای ریاست جمهوری را می سازم و باز هم خواهم ساخت. آیا این قصرها را برای خود می سازم؟ هیچ کدام از آنها برای من نیست آنها برای مصر است؛ من دارم یک کشور جدید می سازم!...

السیسی همچنین مسائلی که درباره خانواده خود نیز گفته می شود را کذب دانست و درباره ارتش نیز گفت که نباید اعتماد مردم به ارتش به خاطر این اتهامات از بین برود.

در روزهای گذشته فردی به نام محمد علی که به تازگی به اسپانیا فرار کرده و به کار تجارت مشغول است؛ اتهاماتی را در فضای مجازی علیه السیسی و خانواده اش و ارتش مصر بیان و آنها را به فساد متهم کرده که فضای سیاسی و اجتماعی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. او در یکی از ویدئوهای خود از رئیس جمهور مصر به علت ساخت کاخ های مجلل ریاست جمهوری در پایتخت اداری مصر که در شرق قاهره واقع شده، انتقاد کرده است.

روز گذشته نیز شبکه الجزیره در گزارشی جزئیات کاخ مجلل ریاست جمهوری را در پایتخت اداری مصر منتشر کرد. طبق این گزارش این کاخ ده برابر بزرگ تر از کاخ سفید آمریکاست و هزینه ای بالغ بر 2.25 میلیارد پوند مصری در بر داشته است. (جزئیات بیشتر)

م

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11845

به "پاسخ السیسی به جنجال ها درباره ساخت کاخ مجلل ریاست جمهوری در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ السیسی به جنجال ها درباره ساخت کاخ مجلل ریاست جمهوری در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید