پتاسیم چگونه خطرات قلبی را کاهش می دهد

به گزارش بلاگ پو، پتاسیم جزء آن دسته مواد معدنی است که وجود آن برای کارکرد صحیح بدن ضروری است. پتاسیم کارکردهای بسکمک در بدن دارد ولی مهم ترین آن ها کمک به سلامت قلب است. در این مقاله به رابطه میان پتاسیم و ضربان قلب و چگونگی

پتاسیم چگونه خطرات قلبی را کاهش می دهد

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

پتاسیم جزء آن دسته مواد معدنی است که وجود آن برای کارکرد صحیح بدن ضروری است. پتاسیم کارکردهای بسکمک در بدن دارد ولی مهم ترین آن ها کمک به سلامت قلب است. در این مقاله به رابطه میان پتاسیم و ضربان قلب و چگونگی عملکرد پتاسیم در کاهش خطرات قلبی پرداخته شده است.

بدن انسان برای سالم بودن به مواد معدنی مختلفی نیاز دارد که وجود آن ها برای کارکردهای مختلف بدن ضروری است. برای مثال، وجود سدیم برای انتقال تکانه های عصبی بین سلول های عصبی یا نورون ها ضروری است. به طور مشابه، بدن به مواد معدنی دیگری مانند پتاسیم ، کلسیم ، ید ، فسفر ، مهمیم ، گوگرد و غیره نیاز دارد. با توجه به نیاز بدن به میزان مواد معدنی، آن ها به دو دسته مواد معدنی عمده و مواد معدنی کم میزان تقسیم بندی می شوند. پتاسیم یکی از مواد معدنی عمده به تعداد می رود که بدین معناست که بدن ما به میزان زیادی از آن برای کارکردهای مختلف نیاز دارد. مهم ترین این کارکردها عبارت است از تنظیم حرکات ماهیچه ها ، حفظ تعادل مایعات در بدن و تنظیم انقباض و انبساط عضلات قلبی. در ادامه اطلاعات بیشتری راجع به پتاسیم ، منابع آن و چگونگی تأثیر رژیم غذایی سرشار از پتاسیم در جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی ارائه شده است.

منابع پتاسیم

در زیر فهرستی از مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا ارائه شده است که گنجاندن حداقل تعدادی از آن ها در رژیم غذایی می تواند نیاز بدن به این ماده معدنی ضروری را برآورده کند.

موز ، سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج ، پرتقال ، عدس ، گوجه فرنگی ، توت فرنگی ، خشکبار ، شیر ، ماست ، گوشت ، قارچ ، کلم بروکلی ، هندوانه ، خرما ، آلو ، هویج

فواید پتاسیم برای قلب

پتاسیم ماده معدنی است که تأثیر مثبت آن بر روی کارکرد عضلات قلبی اثبات شده است. بنابراین، مصرف این ماده معدنی می تواند به داشتن قلبی سالم کمک کند.

تأثیر پتاسیم بر فشار خون

تحقیقات نشان داده است که افرادی که مقادیر مناسب پتاسیم را در رژیم غذایی خود می گنجانند، کمتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا می باشند. ثابت شده است که مصرف منظم پتاسیم به تنظیم هر دو فشار سیستولی و دیاستولی کمک می کند.

تأثیر پتاسیم بر میزان کلسترول خون

نقش پتاسیم در کاهش کلسترول خون از این واقعیت نشأت می گیرد که همه مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول خون حاوی مقادیر بالایی پتاسیم می باشد. بنابراین، مصرف مکمل های تغذیه ای حاوی پتاسیم برای بیماران دارای کلسترول خون بالا توصیه می شود. پتاسیم به میزان فراوان در میوه و سبزیجات تازه یافت می شود. گنجاندن میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی می تواند به کاهش کلسترول خون و همچنین میزان کالری دریافتی کمک کند. همچنین، مقادیر بالای فیبر موجود در میوه و سبزیجات به مقابله با کلسترول کمک می کند.

تأثیر پتاسیم بر ضربان قلب

پتاسیم همچنین برای افرادی که از ضربان قلب نامنظم رنج می برند مفید است. همچنین، افرادی که از بیماری هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی ، آریتمی و فلوتر دهلیزی رنج می برند هم می توانند از فواید پتاسیم بهره مند شوند. این بدین خاطر است که وجود پتاسیم برای انقباض و شل شدن به موقع ماهیچه قلب ضروری است.

علاوه بر تأثیرات فوق الذکر، وجود این ماده معدنی برای جلوگیری از ایجاد حمله های قلبی ضروری است. افراد دارای سابقه حمله قلبی باید از مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا در رژیم غذایی خود استفاده کنند و اگر پزشک توصیه کند باید مصرف مکمل های پتاسیم را شروع کنند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55786

به "پتاسیم چگونه خطرات قلبی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتاسیم چگونه خطرات قلبی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید