پرطرفدار و خانوادگی، اما گران!

به گزارش بلاگ پو، کارخانه ب ام و، کار خود را سال 1916 میلادی آغاز نموده است و این یعنی بیش از 100 سال از آغاز به کار آن می گذرد و ب ام و سری 4 گرن کوپه 420i وارث چنین تاریخی است. البته فراوری خودروهای شخصی از دهه پنجاه میلادی در این کمپانی آغاز شد و خیلی زود همه جهان، ب ام و را به عنوان یک برند قابل احترام در کنار مرسدس بنز پذیرفتند. خودروهای فراوریی این کارخانه همگی شباهت های ظاهری داشتند و خیلی زود لوگوی کلیدی آن تبدیل به یک نماد شد. در کنار این، کیفیت بالای ساخت و طراحی ب ام و شهرت زیادی پیدا کرد و حالا این کمپانی هشتمین خودروساز جهان به حساب می آید. در طول این نزدیک به 70 سال که از فراوری خودروهای شخصی می گذرد، ب ام و ده ها مدل و تیپ را راهی بازارهای جهانی نموده که خیلی ها هنوز هم منحصربه فرد به حساب می آید. ب ام و سری 4 گرن کوپه 420i اما یکی از محصولات جدید ب ام و به حساب می آید و تازه سال 2014 بود که عرضه شد و یک سال بعد از آن پایش به ایران هم رسید. این خودرو ابتدا در تیپ 420i فراوری شد اما بعد تیپ 428i را هم به آن اضافه کردند. خودرویی که بعد از سری 4 کروک، پرفروش ترین عضو خانواده سری 4 در ایران به حساب می آید و خیلی ها آرزوی داشتنش را دارند. ب ام و در این خودرو که قرار بوده جایگزین سری 3 کوپه باشد از انواع و اقسام آپشن ها و امکانات استفاده نموده، هرچند موتور آن به همین نسبت پرقدرت نیست و نمی توان از آن انتظار رقابت با کوپه های بالفطره را داشت.

پرطرفدار و خانوادگی، اما گران!

موتور عالی، البته برای داخل شهر

ب ام و برای قوای پیشرانه ب ام و سری 4 گرن کوپه 420i از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2 لیتری استفاده نموده که می تواند 184 اسب بخار توان خروجی داشته باشد و این اتومبیل 1615 کیلوگرمی را طی 7/7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که برای شهر عالی به نظر می رسد، اما در جاده قطعاً خیلی عجیب نیست. مصرف سری 4 گرن کوپه 420i در هر 100 کیلومتر و در شرایط ترکیبی 8/5 لیتر است که قابل قبول خواهد بود. جعبه دنده این خودرو 8 سرعتی اتوماتیک استپ ترونیک است که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می نماید تا علاوه بر توزیع وزن بهتر، پایداری خودرو و سواری آن هم بهتر از دیگران باشد. گیربکس این خودرو قابلیت تنظیم روی چهار حالت اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد و استفاده از پکیج های سفارشی می تواند چهره و امکانات آن را اسپرت تر کند. در ایران سه تیپ اسپرت لاین، لاکچری لاین و پکیج M توسط واردکننده، ارائه شده است. ب ام و سری 4 گرن کوپه 420i استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد و توانسته است 5 ستاره ایمنی اروپا را از یورو انکپ دریافت کند.

مراقب سرتان باشید!

فاصله دو محور عقب و جلوی ب ام و سری 4 گرن کوپه 420i، 2810 میلی متر است که خوب به نظر می رسد. حداکثر ارتفاع آن هم 1389 میلی متر است که خیلی کم نیست، اما نکته مهم این است که این خودرو، فست بک است، یعنی ارتفاع قسمت عقبی ناگهان کاهش پیدا می نماید تا چهره خودرو اسپرت تر باشد و کوپه به نظر برسد. همین کاهش ارتفاع در اتاق خودرو خودش را به عنوان یک مشکل نشان می دهد. کسانی که قد بلند و 180 سانتی متر به بالا دارند در ردیف عقب اصلاً احساس خوبی نخواهند داشت و این یکی از بزرگ ترین مسائل این مدل محسوب می گردد. مسئله دیگر درباره هزینه تعمیر و نگهداری بالای آن است که البته مثل همه دیگر محصولات ب ام و خواهد بود که به کیفیت بالا و فناوری استفاده شده در خودرو مربوط می گردد. با تمام این تعاریف، قیمت این خودروی محبوب که در دو مدل 2015 و 2016 در بازار ایران خریدوفروش می گردد در فروردین 98 بسته به مدل و تیپش بین 900میلیون تا یک میلیارد و 200میلیون تومان بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیوار
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8750

به "پرطرفدار و خانوادگی، اما گران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدار و خانوادگی، اما گران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید