پکن اقدامات تحریک آمیز سناتورهای آمریکایی در تایوان را محکوم کرد

به گزارش بلاگ پو، وزارت دفاع چین روز سه شنبه سفر سه سناتور آمریکایی به جزیره تایوان را اقدامی تحریک آمیز و ناپسند خواند.

پکن اقدامات تحریک آمیز سناتورهای آمریکایی در تایوان را محکوم کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع چین در بیانیه ای گفت: ما قاطعانه با آن مخالف هستیم.

سه سناتور آمریکایی، تامی داک ورث، کریستوفر کونز و دان سالیوان، جمهوری خواه در چارچوب سفر به منطقه روز یکشنبه از تایوان ملاقات کردند. ورود آنها موجب خشم مقامات چینی و مردم شد، این گروه دو حزبی متعهد شد که 750،000 دوز واکسن کرونا را به تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می داند، اهدا کند.

روز دوشنبه نیز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از قرارداد تجاری آمریکا با این جزیره اطلاع داد که واکنش پکن را به دنبال داشت.

بلینکن در جلسه استماع کنگره در واشنگتن گفت: من می دانم که ما با تایوان گفت وگویی در خصوص یک توافقنامه را شروع خواهیم کرد، جزئیات بیشتر در خصوص این مذاکرات آینده توسط نماینده تجاری ایالات متحده کاترین تای ارائه خواهد شد.

وزیر امور خارجه همچنین از تعهد کاخ سفید در ارائه سلاح به این جزیره اطلاع داد تا وسیله ای برای دفاع از خود داشته باشد. بلینکن اضافه نمود: ما تجهیزات قابل توجهی را برای این منظور به تایوان ارائه داده ایم. ما واقعاً در خصوص اقدامات دولت در پکن علیه تایوان نگرانیم.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از واشنگتن خواست هر نوع مبادله رسمی با تایوان را متوقف، مساله تایوان را با احتیاط کنترل و از ارسال هرگونه پیغام اشتباه به نیروهای استقلال طلب تایوان خودداری کند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49676

به "پکن اقدامات تحریک آمیز سناتورهای آمریکایی در تایوان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن اقدامات تحریک آمیز سناتورهای آمریکایی در تایوان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید