پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 21 آذرماه ماه 1401

به گزارش بلاگ پو، آسمان تهران امروز آفتابی پیش بینی شده است و دما در طول شب از صفر درجه به مرور و در طول روز به نه درجه می رسد. هوای مرکز امروز در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 21 آذرماه ماه 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی تا سه شنبه 22 آذر شاهد پایداری دمای مرکز خواهیم بود و برای فردا دوشنبه 21 آذر نیز تداوم آلودگی هوا در تهران پیش بینی می شود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (21 آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (22 آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (23 آذر ماه) ابری با حداقل دمای 4 درجه و با حداکثر دمای 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 130 یعنی در شرایط ناسالم واقع شده است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 129 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قرمز قرار داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد،، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (21 آذرماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد خواهد شد.

براین اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد تا آخر هفته در 16 استان کشور خبر داد و برای 2 استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در منطقه های از استان های کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

در جنوب شرق کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده و در ارتفاعات استان های خراسان جنوبی و کرمان بارش برف انتظار می رود.

با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور روز دوشنبه در برخی منطقه ها واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران و برق و وزش باد روی می دهد.

روز سه شنبه برای منطقه های از شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68489

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 21 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 21 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید