چرا ستاره های شطرنج در لیگ برتر حضور نداشتند؟

به گزارش بلاگ پو، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: چهره های شاخص و سرشناس شطرنج ایران به دلایل اقتصادی شرایط حضور در لیگ برتر ایران را نداشتند.

چرا ستاره های شطرنج در لیگ برتر حضور نداشتند؟

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط لیگ برتر در فصل 97-98 که با قهرمانی سایپا سرانجام یافت، گفت: لیگ این دوره با حضور هشت تیم برگزار گردید تا دیگر شاهد ادامه کناره گیری تیم ها در میانه مسابقات نباشیم. خوشبختانه سال جاری همه تیم ها حضور خوبی داشتند و تا سرانجام لیگ به رقابت خود ادامه دادند. واقعیت این است که بضاعت لیگ برتر شطرنج همان هشت تیم است و نباید تعداد تیم ها را زیاد کنیم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته تیم هایی که عملاً شانسی برای کسب مقام نداشتند، پس از توافق بازیکنان از ادامه حضور در لیگ انصراف می دادند و همین مسئله مسائلی ایجاد می کرد. برای فصل آینده هم این برنامه را داریم که هر تیمی که وارد گردد، همچون سال جاری تا سرانجام حضور داشته باشند و هیچ عذر و بهانه ای هم قبول نیست.

رئیس فدراسیون شطرنج توضیح داد: یکی از مسائل لیگ شطرنج این بود که نتوانستیم شرایط را برای حضور تیم های قوی تر به لحاظ مالی فراهم کنیم. متاسفانه تعداد تیم هایی که خوب پول می دهند، کم بود. کوشش می کنیم شرایط بهتری را برای فصل آینده به وجود بیاوریم.

پهلوان زاده درباره عدم حضور بعضی ستاره های شطرنج ایران همچون علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، سارا خادم الشریعه، محمد امین طباطبایی و .. در لیگ شطرنج ایران گفت: این شطرنج بازان به دلایل مالی جذب لیگ ایران نشدند. این نفرات سال جاری در لیگ های خارجی بازی کردند و لیگ ایران برای شان جذابیت مالی نداشت. باید کاری کنیم که تیم های بهتر به لحاظ مالی در لیگ حضور داشته باشند.

وی در سرانجام درباره حضور رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در ایران بیان کرد: در جلسه ای که چندی قبل برگزار گردید، عنوان شد که او در سال 2019 حتماً به ایران می آید . تاریخ حضور آرکادی دوورکوویچ تعیین نیست، اما برای یکی از تورنمنت های خوب از وی دعوت خواهیم کرد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6402

به "چرا ستاره های شطرنج در لیگ برتر حضور نداشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ستاره های شطرنج در لیگ برتر حضور نداشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید