برنامه عجیب ذوب آهن برای فصل آینده؛ کاهش چشمگیر تیم ها و افزایش بودجه!

به گزارش بلاگ پو، در بودجه پیشنهادی باشگاه ذوب آهن برای فصل بعد موارد عجیبی وجود دارد که مهمترینش کاهش چشمگیر تیم های حرفه ای آنهم در شرایط افزایش بودجه است.

برنامه عجیب ذوب آهن برای فصل آینده؛ کاهش چشمگیر تیم ها و افزایش بودجه!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، فردا (پنجشنبه) قرار است مجمع سالیانه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به صورت مجازی برگزار شود. یکی از اتفاقات مهمی که در این مجمع قرار است رقم بخورد، تأیید بودجه پیشنهادی این باشگاه در فصل 1400-1399 است که البته این بودجه نسبت به فصل جاری تفاوت های چشمگیری دارد. اسنادی از بودجه پیشنهادی باشگاه ذوب آهن که به اعضای مجمع و سهام داران نیز ارسال شده به دست خبرنگار خبرنگاران رسیده که از رخ دادن اتفاقات مهمی برای فصل آینده این باشگاه حکایت می کند.

موضوع مهم بحث بودجه اصلی ذوب آهن است که از سوی کارخانه تأمین خواهد شد. این بودجه برای فصل آینده از سوی باشگاه 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است. این درحالی است که فصل گذشته نیز مدیران وقت باشگاه حدوداً همین مبلغ را پیشنهاد داده بودند، اما با وجود اینکه ذوب آهن به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، تنها با نصف آن یعنی مبلغ 25 میلیارد تومان موافقت شد تا این باشگاه در آستانه بازی حساس آسیایی خود، به یکباره و درحالی که انتظار نمی رفت با کاهش شدید بودجه روبه رو شود.

از مبلغ 50 میلیاردی پیشنهاد شده برای فصل آینده در ردیف بودجه، 44 میلیارد آن برای تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه در نظر گرفته شده است که خود با توجه به عملکرد ضعیف این تیم در فصل جاری و عدم حضور در لیگ قهرمانان برای فصل آینده جای سؤال و ابهام دارد. این درحالی که بودجه تیم فوتبال بزرگسالان در سال 99-1398 شاید به نصف این رقم برسد. در این پیش بینی، بودجه ورزش بانوان با رسیدن به حدود دو میلیارد کمترین میزان خود را تجربه می کند.

از سوی دیگر در بودجه پیشنهادی فصل آینده ذوب آهن باید شاهد مرگ هشت تیم در رشته های مختلف باشیم. در این فهرست به ترتیب مقابل نام تیم های فوتبال نونهالان استانی ب، بسکتبال بزرگسالان، تکواندوی نوجوانان، شطرنج آقایان و بانوان، والیبال زیرمجموعه و تیروکمان بانوان و البته کل فعالیت رشته دوومیدانی، عدد صفر وجود دارد و فقط یک تیم با عنوان تیم فوتبال جوانان استانی به فهرست اضافه شده است. این یعنی تعداد تیم های زیر پوشش ذوب آهن به 19 تیم کاهش پیدا می کند. مهمترین بخش این ماجرا جدا از تعطیلی خیلی از تیم ها و رشته ها، حذف تیم بسکتبال ذوب آهن است، مسئله ای که می تواند لیگ این رشته را با شوکی بزرگ همراه کند.

کاهش سرمایه گذاری کارخانه ذوب آهن در ورزش حرفه ای طرحی است که به تازگی در دستور کار قرار گرفته و یزدی زاده مدیرعامل این کارخانه نیز به آن اشاره داشته است. اما سؤال اینجاست که چرا با تصمیم کاهش سرمایه گذاری، در بودجه شاهد افزایش هستیم و اینکه چرا تعداد بالایی از تیم های غیرفوتبالی ذوب آهن با وجود افزایش بودجه باید قربانی شوند؟

در بخش پیش بینی درآمد ها نیز میزان درآمد باشگاه به کمترین سطح ممکن رسیده است. علاوه بر این ذوب آهن فصل گذشته 407 هزار دلار از منبع AFC جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا درآمد داشته است و حالا برای فصل بعد خبری از این کمک بین المللی نخواهد بود.

بخش دیگری که ایجاد ابهام می کند بخش پرداخت دیون و بدهی هاست که در این بودجه برای فصل آینده تنها رقم هفت میلیارد و 500 میلیونی پیش بینی شده، اما این درحالی است که پیش از این جواد محمدی مدیرعامل کنونی باشگاه ذوب آهن از بدهی 100 میلیاردی ذوب آهن خبر داده بود که به نظر نمی رسد با اختصاص بودجه هفت هشت میلیاردی برای پرداخت تناسب داشته باشد.

باشگاه ذوب آهن با نتایج درخشان سال های قبل، از چهار حضور در لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا دو قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر، در فصل جاری نیز که تنها نماینده صعودکننده ایران از گروهش در لیگ قهرمانان به حساب می آمد فقط توانست موافقت 25 میلیاردی بودجه را برای کل باشگاه بگیرد، ولی حالا امسال که این تیم پایین تر از سطح انتظار و با تغییر سه سرمربی و عدم ثبات، در مرز بحران، نتیجه گرفته است، باید دید مجمع چه تصمیمی برای فصل بعد این باشگاه در نظر می گیرد. آیا با افزایش چشمگیر بودجه و کاهش تعداد تیم های حرفه ای موافقت می کند یا قرار است در ذوب آهن اتفاق دیگری رخ دهد.

البته یکی از مسائلی که می تواند در مجمع فردا تأثیرگذار باشد این است که برخلاف دوره های قبل در این مجمع سهام داران خرد حضور نخواهند داشت، چراکه کارگران و سهام داران خرد این باشگاه به شدت از شرایط و فرایند کنونی ناراضی هستند.

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30002

به "برنامه عجیب ذوب آهن برای فصل آینده؛ کاهش چشمگیر تیم ها و افزایش بودجه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه عجیب ذوب آهن برای فصل آینده؛ کاهش چشمگیر تیم ها و افزایش بودجه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید