چرا صف های بازرسی فرودگاه ها بسیار طولانی هستند؟

به گزارش بلاگ پو، صف های طولانی در فرودگاه ها یکی از عواملی است که صبر فراوان بسیاری از مسافران را می طلبد. اما آیا به علت وجود این صف های طولانی فکر نموده اید؟

چرا صف های بازرسی فرودگاه ها بسیار طولانی هستند؟

اگر به تازگی به فرودگاه مراجعه نموده باشید متوجه شده اید که صف ها اندکی طولانی تر شده اند. حق با شما است، واقعا طولانی تر شده اند. در بعضی فرودگاه ها ایستادن در صف بازرسی بیش از یک ساعت به طول می انجامد.

به عبارت دیگر، صف های طولانی بازرسی در فرودگاه ها، یکی از پرسش برانگیزترین و مورد انتقادترین مسائل در سفرهای هوایی است. از طرفی، بازرسی دقیق مهم ترین عامل مشخص نماینده در تامین امنیت فرودگاه ها و سفرهای هوایی محسوب می گردد.

بنابراین، این مرحله جزیی اجتناب ناپذیر در کلیه سفرهای هوایی است که در فروگاه های اقصی نقاط دنیا بسته به شرایط و قوانین امنیتی حاکم به وسیله پلیس فرودگاه و نیروهای امنیتی اجرا می گردد. حال سوال پیش آمده این است که علت طولانی شدن این فرآیند و انتظار مسافران در صف های بازرسی چیست؟

چرا صف های بازرسی فرودگاه طولانی هستند؟

  • اول اینکه در پنج سال اخیر تعداد افرادی که هوایی سفر می نمایند افزایش یافته است. اداره امنیت حمل ونقل اعلام نمود که از سال 2011 تا به حال تعداد مسافران هوایی 12 درصد افزایش یافته است. اما طی همین زمان، به علت کاهش حقوق، 12 درصد از تعداد کارکنان این اداره کاسته شده است. بنابراین نه تنها صف ها طولانی تر شده اند بلکه تعداد این صف ها نیز کاهش یافته است.
  • از زمانی که هزینه نو برای checked baggage (تحویل چمدان به هواپیمایی برای تحویل در مقصد. به این ترتیب اسباب و لوازم مسافران حین پرواز همراهشان نیست) تغییر نموده است باعث شده تا مسافران چمدان هایشان را همراه خود داشته باشند که این امر موجب شده تا طولانی شدن صف ها بدتر گردد. از آنجا که این چمدان های همراه (مسافران) باید در بخش امنیت آنالیز شوند ماموران امنیت مجبور هستند چمدان های بیشتری را نسبت به گذشته بازرسی نمایند.
  • اما قسمت خوب یا بد ماجرا اینکه آنالیز های اخیر دولت فدرال پیروز شده است تا به یاری اداره امنیت حمل و نقل بمب ها و سلاح های بسیاری را کشف کند. تابستان گذشته اعلام شد که ماموران اداره امنیت حمل ونقل به طور شکه نماینده ای از 95 درصد بازرسی ها غافل مانده اند (کار خود را به خوبی انجام نداده اند) که همین باعث آتش سوزی در بخش اصلی آژانس شده است. در نتیجه همین اتفاق، اداره امنیت حمل ونقل فرایند امنیتی سختی را اعمال نموده است و به این معنی است که نه تنها مسافران زیاد و ماموران امنیتی کمی وجود دارند بلکه همین تعداد ماموران اندک باید کار بیشتری نیز انجام دهند.

خوشبختانه این مسائل در حال بهبود هستند. جن جانسون (Jen Johnson) رئیس وزارت امنیت وطن بیان نموده است که اداره امنیت حمل ونقل برای تسریع کار از سگ های بمب یاب استفاده می نماید که در کشف مواد و وسایل غیرقانونی بسیار موثرتر هستند و در عین حال به سرعت بخشیدن و یاری به فرایند کار ماموران امنیتی یاری می نمایند. مجلس نیز بودجه بیشتری در اختیار اداره امنیت قرار داده است و سعی نموده تا خطوط هوایی را از هزینه های گزاف حمل چمدان ها (checked baggage) منصرف کند.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60251

به "چرا صف های بازرسی فرودگاه ها بسیار طولانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا صف های بازرسی فرودگاه ها بسیار طولانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید