چرا کارخانه کربن از شهر اهواز نمی رود؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل شرکت کربن اهواز گفت: یکی از دغدغه ها و مسائل اصلی ما، انتقال کارخانه به خارج از اهواز است اما اینکه چرا تا به امروز این جابه جایی انجام نشده به دلیل این است که تا به امروز تایید سهامدار عمده را نگرفته ایم.

چرا کارخانه کربن از شهر اهواز نمی رود؟

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

شکور شمس در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که امروز شنبه (28 دی ماه) به مناسبت روز هوای پاک برگزار گردید، اظهار کرد: احداث شرکت کربن ایران به سال 53 برمی گردد و شرکت کربن جزو صنایعی محسوب می گردد که باید از شهر خارج گردد. در این راستا اقداماتی اجرا شده است. البته کارخانه فعلی انتقال پیدا نمی کند و باید کارخانه جدیدی احداث گردد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: واحدهای بلک تکنولوژی خاصی دارند که دریافت تکنولوژی نیز فرایند طولانی دارد. بر اساس تکنولوژی که امکان تهیه آن وجود داشت، طرح توجیهی تهیه کردیم و در نهایت، طرح برای تصمیم گیری به سهامدار عمده ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت کربن اهواز توضیح داد: یکی از دغدغه ها و مسائل اصلی ما، انتقال کارخانه به خارج از اهواز است اما اینکه چرا تا به امروز این جابه جایی انجام نشده به دلیل این است که تا به امروز تایید سهامدار عمده را نگرفته ایم.

شمس بیان نمود: نباید این پروژه به تاخیر بیافتد. اقدامات طرح توجیهی اجرا شده و با بانک عامل صحبت نموده ایم و در مرحله تایید سهامدار عمده هستیم.

وی ادامه داد: زمینی 10 هکتاری در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز برای احداث کارخانه جدید تهیه نموده ایم. طبق طرح توجیهی و به روز رسانی آن، مناطق دیگری از جمله منطقه آزاد اروند را آنالیز نموده ایم تا کارخانه جدید در یکی از این مناطق احداث گردد. در نهایت، در محلی که مورد تایید سازمان محیط زیست باشد، کارخانه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کربن اهواز بیان نمود: بحث جابه جایی و انتقال این شرکت طولانی شده است. زمانی که این کارخانه احداث شد، در حاشیه شهر بودیم اما اکنون با توجه به وسعت شهر، در درون شهر قرار داریم و باید هر چه سریع تر این کارخانه جابه جا گردد.

وی اضافه نمود: برای احداث مکان جدید اعضای کارگروه می توانند مکان های مورد نظر را پیشنهاد نمایند.

شمس گفت: همچنین بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، سعی کردیم حداقل آلایندگی ها را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران؛ محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در مورد احداث کارخانه جدید شرکت کربن در شهرک صنعتی شماره دو اهواز اظهار کرد: احداث کارخانه جدید در شهرک صنعتی شماره دو اهواز صحیح نیست زیرا با توجه به وزش باد غربی و شمال غربی شرایط بدتر می گردد و آلودگی به سمت اهواز می آید.

به گزارش خبرنگاران در ادامه؛ اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز اظهار کرد: در سال 89 مقرر شده بود که زمینی به وسعت 10 هکتار جهت احداث کارخانه جدید در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز به شرکت کربن اختصاص یابد. باید تعهدات ارزیابی زیست محیطی را هم انجام دهند که هیچکدام این تعهدات را انجام نداده اند. اکنون با توجه به واگذاری های اجرا شده، امکان استقرار کارخانه در این شهرک وجود ندارد.

وی اضافه نمود: در شهرک صنعتی شماره 2 دزفول، شرکت کربن مستقر شده که باعث آلودگی های زیادی شده است. به هیچ عنوان نباید اطراف واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی، این کارخانه احداث گردد زیرا آلودگی زیادی برای ساکنین همجوار ایجاد خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان نمود: شرکت های آلاینده با سلامت مردم سر و کار دارند. باید زمانی برای جابه جایی شرکت های آلاینده معین گردد و در صورت عدم جابه جایی تعطیل شوند. در خطر انداختن سلامت مردم برای اشتغال 250 تا 300 نفر کار صحیحی نیست. اینکه عنوان می گردد ارگان دیگری مکانی برای جابه جایی این شرکت معین کند برای انجام نشدن کار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18591

به "چرا کارخانه کربن از شهر اهواز نمی رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کارخانه کربن از شهر اهواز نمی رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید