چگونه با بچه ها اوتیستیک ارتباط برقرار کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، یک کارشناس ارشد روانشناسی بچه ها استثنایی گفت: والدین باید برای برقراری ارتباط بهتر با بچه ها اوتیستیک، باید آگاهی خود را درباره این اختلال افزایش دهند.

چگونه با بچه ها اوتیستیک ارتباط برقرار کنیم؟

انسیه جودکی کارشناس ارشد روانشناسی بچه ها استثنایی و سفیر اوتیسم در گفت وگو با خبرنگار درباره نحوه برقراری ارتباط با بچه ها مبتلا به اختلال اوتیسم اظهار کرد: افراد باید هنگام برقراری ارتباط با این بچه ها با آرامش صحبت نموده و از عبارات واضح و دقیق استفاده نمایند. دستورالعمل ها نباید بیشتر از دو مرحله باشد؛ به دلیل اینکه بچه ها اوتیستیک به مسائل انتزاعی دچار هستند، فرمان ها باید تا آنجا که ممکن است، کوتاه باشند.

او بیان نمود: بچه ها اوتیستیک نسبت به سایر بچه ها برای پاسخگویی به زمان بیشتری احتیاج دارند. اشخاص باید هنگام برقراری ارتباط با این بچه ها از عبارات ایهام دار یا ضرب المثل ها استفاده ننمایند، بنابراین افراد باید واضح و شفاف با بچه ها مبتلا به این اختلال صحبت نمایند. از دیگر ویژگی های بچه ها اوتیستیک این است که تمایل ندارند تماس پوستی داشته باشند، در صورت احتیاج افراد می توانند با زبان بدن احساس خود را به این بچه ها منتقل نمایند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بچه ها استثنایی اضافه کرد: افراد باید آمادگی مواجهه با رفتار های نامتعارف و غیرمعمول بچه ها اوتیستیک را داشته باشند. البته اگر کودک رفتاری را انجام می دهد که ممکن است به خود آسیب برساند، والدین باید مداخله نمایند. بچه ها دچار این اختلال خطر را احساس نمی نمایند و ارتفاع را متوجه نمی شوند، بنابراین این احتمال وجود دارد که خود را از بلندی به پایین پرت نمایند.

جودکی تأکید کرد: والدین باید کودک اوتیستیک خود را در موقعیت های یادگیری قرار دهند، به او احترام بگذارند، بعضی افراد تصور می نمایند فرد مبتلا به اختلال بی احترامی دیگران را متوجه نمی گردد؛ کودک مبتلا به این اختلال نمی تواند در مقابل صحبت های دیگران از خود دفاع کند، بنابراین به مربیان و خانواده های این بچه ها پیشنهاد می کنیم که در حضور کودک، درباره او صحبت ننمایند.

او توضیح داد: خانواده های بچه ها اوتیستیک باید انتظارات معقول از فرزندان خود داشته باشند، اگر انتظارات ما از کودک اوتیستیک منطقی نباشد، او به اضطراب و استرس دچار می گردد و همان عملکرد محدود خود را هم از دست می دهد؛ اعضای خانواده به ویژه مادر باید در برابر رفتار های فرزند مبتلا به اوتیسم صبر داشته باشند؛ همچنین خانواده ها باید از تمرین و تکرار جهت افزایش درک مهارت های فرزندان اوتیستیک خود استفاده نمایند.

این کارشناس ارشد روانشناس بچه ها استثنایی گفت: کودک اوتیستیک بیش از هر چیزی احتیاج دارد که دیگران او را درک نمایند. سایر افراد و همسالان فرد مبتلا به اوتیسم باید چگونگی ارتباط برقرار کردن با او را آموزش دیده باشند و هر فعالیتی که کودک اوتیستیک درست انجام می دهد به او پاداش دهند که این پاداش ها می تواند بر مبنای تمایلات کودک باشد.

جودکی یادآوری کرد: تا به امروز درمان قطعی، غربالگری و پیشگیری برای اختلال اوتیسم وجود نداشته است، بنابراین والدین باید پس از اینکه تشخیص داده شد، فرزندشان به اوتیسم مبتلاست، آگاهی های خود را درباره این اختلال افزایش دهند، کتب موجود درباره اختلال اوتیسم را مطالعه و با متخصصان این حوزه مشورت نمایند تا با خصوصیات بچه ها اوتیستیک بیشتر آشنا شوند و بتوانند راحت تر با آن ها ارتباط برقرار نمایند.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19132

به "چگونه با بچه ها اوتیستیک ارتباط برقرار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با بچه ها اوتیستیک ارتباط برقرار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید