چگونه بیشتر از حقوق ماهانه خود هزینه کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، عایدی ماهانه بسیاری از ما، مطابق با حقوق پایه وزارت کار است و مدیریت این مبلغ با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم، کار بسیار سختی است. در این شرایط، بسیار برای ما پیش می آید که چند روز آخر ماه را با سختی به انتها برسانیم. اما چگونه باید این مشکل را مدیریت کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با انجام راهکار های زیر بتوانیم تا اندازهای فراز و نشیب های اقتصادی را مدیریت کنیم.

چگونه بیشتر از حقوق ماهانه خود هزینه کنیم؟

مراقب هزینه های دو هفته میانی ماه باشید!

در هفته اول ماه و زمانی که حقوق ماهانه را دریافت می کنیم، بخشی از این پول را معمولاً در همان روز یا در روزهای آینده به پرداخت اقساط، بدهی ها و خریدهای ضروری ماهانه اختصاص می دهیم. بدین شکل، هفته اول پس از دریافت حقوق ماهانه با پرداخت های ضروری به خاتمه می رسد. هفته آخر ماه هم معمولاً در حساب بانکی مان مبلغی باقی نمانده است و همه هزینه ها، تا زمان دریافت حقوق بعدی به حداقل میزان ممکن می رسد. پس مهم ترین زمان در ماه برای مدیریت منابع مالی، دو هفته میانی ماه است. اگر بتوانید این دو هفته را خوب مدیریت کنید، هم فشار روانی هفته آخر را کمتر می کنید و هم می توانید بیشتر آماده شرایط اضطراری باشید. برای مدیریت این موضوع می توانید برای هفته های مختلف ماه، بودجه ای را در نظر بگیرید و بیشتر از آن بودجه در هفته هزینه نکنید. هزینه های اساسی را برای هفته اول در نظر بگیرید، برای دو هفته میانی هزینه های مربوط به رفت و آمد، خورد و خوراک و تفریح و تفریح هایتان را بودجه بندی کنید و خریدهای اینترنتی، خرید پوشاک، مسافرت، هدایا و دیگر هزینه های غیراساسی را به هفته آخر ماه موکول کنید. بعلاوه می توانید بخشی از هزینه هایتان را هم به صورت اعتباری پرداخت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پس انداز کنید

مبلغی را، حتی اندک، ابتدای ماه در یک حساب جداگانه پس انداز نموده و کوشش کنید تا در طول ماه به آن دست نزنید. اگر بتوانید این موضوع را در فکر خود جا بیندازید که این پس انداز نباید تا آخر ماه خرج گردد، در انتهای هر ماه متوجه می شوید که توانسته اید مبلغی را روی مبلغ قبلی بگذارید و عدد قابل توجهی را بعد از چند ماه ذخیره کنید. این پس انداز می تواند در شرایطی که با یک بحران یا شرایط اورژانسی مانند خرابی خودرو، بیماری، تعمیرات منزل، هدیه های تولد و عروسی و بسیاری موارد روبرو میشوید، به یاریتان بیاید. مبلغ پس انداز را حتماً در اولین روزهای پس از دریافت حقوق به حساب دیگری منتقل کنید و کارت آن حساب را هم با خود حمل نکنید. بعلاوه می توانید این مبلغ را در یک حساب بلندمدت سپرده کنید تا به آن درصدی سود هم تعلق بگیرد.

بیشتر از عایدی ماهانه تان قسط نپردازید

زمانی که وام دریافت می کنید مطمئن باشید که می توانید اقساط آن را پرداخت کنید. معمولاً اگر یک ماه هزینه های خود را رصد کنید، متوجه می شوید که برای سپری کردن ماه، بدون احتساب هزینه های مازاد و غیرضروری، به چه میزان پول احتیاج دارید. زمانی که وام می گیرید مطمئن شوید که پس از پرداخت قسط آن، امکان سپری کردن باقی ماه را دارید و قرار نیست از هزینه های روزمره خود بزنید. اشتباه دیگری که ممکن است انجام دهید این است که برای پرداخت اقساط وام قبلی، وام جدیدی دریافت کنید. این مسیری است که اگر در آن پا بگذارید، به صورت تضمینی چندین ماه آینده خود را به شدت سخت و طاقت فرسا نموده اید.

سلامت روان به میزان سلامت بدن مهم است.

زمانی که فشار روانی ناشی از شرایط کاری، زندگی روزمره و دیگر مسائل به حدی زیاد می گردد که ما از نظر روانی دیگر تاب و تحمل آن را نداریم، دست به انجام کارهایی می زنیم که برای ما خوشی های کوتاه مدت و آنی در بردارند؛ خوشی هایی مانند خریدهای هیجانی و بدون منطق. خرید خوراکی های گران قیمت، خرید پوشاکی که به آن احتیاج نداریم، خرید لوازم جانبی لوکس و غیره در شرایطی که از پس هزینه های آن ها برنمی آییم. برای جلوگیری از وقوع چنین شرایطی، بخشی از زمان خود را به معاشرت با دوستان و خانواده صرف کنید، ورزش های سبک را در خانه امتحان کنید و مسائل کاری را با خود از محل کارتان به خانه نیاورید. اگر بتوانید خودتان را شاد نگه دارید، احتیاج به خریدهای هیجانی را هم از خود دور نموده اید.

خرید اعتباری؛ پرداخت هزینه ها در ماه بعد

داشتن حساب اعتباری می تواند در بسیاری از مواقع شما را از ورود به یک بحران مالی نجات دهد. به یاری خرید اعتباری می توانید خریدهای خود را انجام دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت کنید. مبلغی که به اسم اعتبار و به صورت مجازی در اختیار دارید، باعث می گردد تا از نظر روانی خیالتان راحت باشد که حتی اگر احتیاج به پرداخت یک هزینه زیاد و پیش بینی نشده داشته باشید، از پس پرداخت آن برمی آیید و لازم نیست این مبلغ را از دیگران قرض بگیرید. از طرفی چون قرار است هزینه ای که کردید را ماه بعد پرداخت کنید، در واقع می توانید نیمی از آن هزینه را در این ماه کنار بگذارید و باقی آن را از حقوق ماه بعد خود پرداخت کنید. این امر باعث می گردد که در عمل، هزینه هایتان را به دو بخش تقسیم کنید و فشار مالی زیادی احساس نکنید. دریافت حساب اعتباری بعلاوه معمولاً احتیاجی به چک، سفته و ضامن ندارد و به راحتی و به صورت آنلاین قابل دریافت است. یکی دیگر از مزایای خرید اعتباری این است که در صورت تسویه به موقع صورت حساب، کارمزدی به آن تعلق نمی گیرد و این مسئله آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای وام های بانکی هم می نماید. امروزه می توانید در فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایران خرید اعتباری انجام دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت کنید.

جمع بندی

در این روزهای سخت و در این شرایط نامطلوب مالی، اگر حواستان به هزینه هایتان نباشد به طور دائمی در یک بحران قرار می گیرید. با انجام این چند تکنیک ساده و دریافت اعتبار، می توانید مدیریت منابع مالی خود را در دست بگیرید و خود را از مسائل مالی نجات دهید. از قلم نیاندازید که برخی از مواقع، کنترل کردن همه چیز از توان ما خارج است و محتمل است که حتی با انجام همه این تکنیک ها هم اندکی با مشکل روبرو شویم. در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنید و از انجام این تکنیک ها ناامید نشوید. مدیریت بحران هم به میزان مدیریت منابع مالی می تواند به شما در پشت سر گذاشتن مسائل یاری کند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54644

به "چگونه بیشتر از حقوق ماهانه خود هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بیشتر از حقوق ماهانه خود هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید