چین بر عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره تاکید دارد

به گزارش بلاگ پو، پکن- خبرنگاران- نخست وزیر چین تاکید نمود کشورش به طور پیوسته بر عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره پافشاری نموده و خواهان صلح و ثبات این منطقه است.

چین بر عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره تاکید دارد

به گزارش خبرنگاران لی که چیانگ روز آدینه در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اضافه کرد: حل مناسب مساله شبه جزیره کره نه تنها برای شمال و جنوب این شبه جزیره بلکه برای منطقه و دنیا یاری نماینده است.

او گفت: مساله شبه جزیره کره پیچیده و با تاریخی طولانی است حل این مساله نمی تواند به سرعت انجام گردد رهبران کره شاقتصادی و آمریکا بعد از دیدار در هانوی، اظهار کردند که تماس ها ادامه خواهد داشت. نخست وزیر چین ابراز امیدواری کرد طرف های مختلف با حفظ خویشتنداری، از فرصت ها استفاده نموده و به گفت و گوها به ویژه گفت و گوی کره شاقتصادی و آمریکا یاری نمایند.

نخست وزیر چین در خصوص مذاکرات تجاری چین و آمریکا نیز گفت: روند کلی پیشرفت روابط چین و آمریکا تغییر ننموده است رایزنی تجاری چین و آمریکا متوقف نشده و چین امیدوار است این رایزنی ثمربخش بوده و به نتیجه برد- برد برسد.

لی که چیانگ گفت: پس از برقراری روابط رسمی چین و آمریکا در 40 سال گذشته، روابط دو کشور پیوسته پیشرفت نموده و به دستاوردهای فراوان رسیده است با اینکه روابط دو کشور شاهد سراشیبی های مختلف شده، اما روند کل توسعه آن تغییر ننموده است چرا که دو کشور منافع مشترک گسترده ای داشته و منافع مشترک دو کشور به مراتب از اختلافات بیشتر است توسعه روابط باثبات دو کشور نه تنها برای دو طرف، بلکه برای دنیا سودمند است.

نخست وزیر چین همچنین تاکید نمود: منافع چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا پس از توسعه همکاری در چند دهه گذشته، با یکدیگر آمیخته شده است جداسازی این دو قدرت اقتصادی غیر واقعی و غیر ممکن است دو طرف باید بر اساس اصل ترجیح همکاری بر رویارویی، احترام متقابل، برابری و منافع متقابل، به توسعه روابط دو کشور از جمله روابط اقتصادی و تجاری بپردازند تا مردم دو کشور نیز از آن بهره مند شوند.

با تور چین سفر کنیم.

لی که چیانگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اقتصاد چین همیشه لنگر مهم ثبات اقتصاد دنیا خواهد بود گفت: چین با پایبندی بر تحرک حیاتی بازار و رهایی خلاقیت بازیکنان بازار، حرکت اقتصاد در چارچوب مناسب را حفظ و به توسعه با کیفیت اقتصاد یاری می نماید.

او گفت: اقتصاد چین در واقع با فشار رو به پایین جدید رو به رو است اما در حال حاضر اقتصاد دنیا کندتر است در بیش از یک ماه گذشته، چند نهاد معتبر بین المللی انتظارات رشد اقتصادی دنیا را کاهش داده اند چین در کاهش انتظارات درباره رشد اقتصادی خود از روش تعدیل بین حد بالا و حد پایین استفاده می نماید و این نیز با سرعت رشد در سال گذشته هماهنگ است و هم نشان می دهد که چین به حرکت اقتصاد به خارج از چارچوب مناسب اجازه نخواهد داد می توان گفت که سیگنال ثبات در بازار ارسال می نماید.

وی خاطر نشان کرد: عوامل نامعین در امسال میلادی زیاد است و ما در این زمینه سیاست هایی داریم برای نمونه ما نسبت کسر امسال را 0.2 درصد افزایش می دهیم که بالاتر از خط هشدار 3 درصدی در جامعه دنیای نیست.

نخست وزیر چین ادامه داد: همچنین می توانیم با استفاده از روش های مختلف از جمله تعدیل نرخ سپرده ذخیره بهره بانکی از اقتصاد واقعی پشتیبانی موثرتر کنیم چناچه اوضاع جدید رخ دهد، ما با پایبندی بر اوضاع کنونی و با دوراندیشی، ثبات اقتصاد چین و گرایش مطلوب درازمدت اقتصاد چین را حفظ خواهیم کرد.

وی در خصوص روابط چین با اروپا نیز گفت: چین و اتحادیه اروپا بزرگ ترین شرکای تجاری همدیگر هستند چین و اروپا با یکدیگر همکاری و نیز اصطکاک دارند اما دو طرف در درازمدت در حل اختلافات و اصطکاک به تجربیاتی رسیده اند و مهم ترین آن، افزایش اعتماد متقابل است باید همچنان از این تجریبات استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اصطکاک تجاری چین و آمریکا برای توسعه مناسبات چین و اروپا یک فرصت است یا تاثیر منفی دارد، گفت: اصطکاک تجاری چین و آمریکا کاری دو جانبه میان چین و آمریکا است و چین از طرف ثالث سواستفاده نمی نماید و به طرف ثالث آسیب نمی رساند چین یکی از بزرگ ترین کشورهای در حال رشد دنیا است و اتحادیه اروپا بزرگترین اتحادیه کشورهای پیشرفته دنیا است می توان گفت که چین و اروپا قطب مهم چند جانبه گرایی دنیا هستند و توسعه مناسبات دو طرف نه تنها برای چین و اروپا بلکه برای دنیا مفید است.

لی که چیانگ گفت: ظرف 40 سال اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، توسعه چین به دستاوردهای بزرگی دست یافته و صدها میلیون چینی از آن سود می برند برای بهبود محیط کسب و کار باید به باز کردن و مدیریت توجه داشت این اصل باید برای همه یکسان باشد و نمی توان رده بندی های مخلتف برای آن قایل شد کاهش تشریفات رسیدگی و زمان صدور مجوز باید به نفع همه موسسات با مالکیت مختلف باشد و اصل آن برخورد یکسان است نظارت باید باز و شفاف باشد و نمی تواند نظارت انتخابی و دلخواهی داشته باشد.

نخست وزیر چین گفت: وضعیت مطلوب یا نامطلوب اشتغال به کار نشانه ای از مطلوب یا نامطلوب بودن وضعیت اقتصادی است چین در امسال میلادی اشتغال به کار را در اولویت سیاست خود قرار داده آن را همراه با سیاست اقتصادی و پولی به عنوان سیاست کلان کشور تلقی نموده و کوشش می نماید اشتغال اضافه نموده بیش از 11 میلیون جمعیت شهرنشین را تضمین کند.

نخست وزیر چین گفت: اشتغال به کار در روند مدرن شدن همیشه یک فشار سنگین است دولت چین با در پیش دریافت تدابیری برای تضمین اشتغال بکار، سیاست های با اولویت را برای موسساتی که نیروی کار زیاد جذب می نماید، صادر و اجرا خواهد نمود.

نخست وزیر چین همچنین با اشاره به 280 میلیون کارگر مهاجر از روستاها، آن ها را نیروی اصلی توسعه صنایع چین خواند و بر برخورد مطلوب با آن ها و تضمین حقوق و منافع قانونی آن ها تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4497

به "چین بر عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره تاکید دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بر عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره تاکید دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید