کاراکاس: آمریکا در کمین نفت ونزوئلاست

به گزارش بلاگ پو، مقامات کاراکاس با انتقاد شدید از تحریم های ظالمانه آمریکا و هشدار نسبت به قصد سلطه واشنگتن بر نفت و گاز ونزوئلا، از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه نفتی این کشور دعوت کردند.

کاراکاس: آمریکا در کمین نفت ونزوئلاست

از شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در گفت وگو با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، ضمن انتقاد شدید از تحریم های ظالمانه واشنگتن که از آنها با اسم کشتار مالی یاد کرد، از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد در برنامه توسعه فراوری نفت ونزوئلا براساس قانون ضد تحریم سرمایه گذاری نمایند.

رئیس جمهوری ونزوئلا با ارائه راهکارهای نفتی کشور، اطمینان داد که کاراکاس شرایط توسعه سرمایه گذاری های خارجی را ازطریق قانون ضد تحریم تضمین می نماید.

مادورو با اشاره به همکاری های موثر ونزوئلا با چین، روسیه، ایران، ترکیه و کشورهای آمریکای لاتین اعلام نمود: آمریکا با اعمال تحریم های غیرقانونی، در پی سلطه بر ونزوئلاست. اما دنیا فراتر از غرب است. در قرن چندقطبی 21 نمی توان با این تفکر که تنها یک کشور حاکم بر دنیا باشد، زندگی کرد. با این همه، ما در کنار روابط با دیگر کشورهای دنیا، در پی ایجاد روابط با طبقه نخبگان و جنبش های اجتماعی آمریکایی هستیم.

رئیس دولت کاراکاس بعلاوه تاکید نمود که ونزوئلا با طراحی پروژه مالی مشخصی با اسم پروژه ملی سیمون بولیوار و طرح میهنی پنج ساله، در میان دیگر اهداف در پی پیشبرد برنامه فراوری خود برآمده است.

ارئاسا: آمریکا قصد سلطه بر نفت و گاز این کشور است

وزیر امور خارجه ونزوئلا با حضور در مجمع دیپلماسی آنتالیای ترکیه با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا، خاطرنشان کرد: واشنگتن با اعمال تحریم های یکجانبه و قهرآمیز، قصد به زانو درآوردن مردم ونزوئلا و سلطه بر نفت و گاز کاراکاس است.

خورخه ارئاسا ضمن برشمردن بعضی از اقدامات سلطه طلبانه و جنگ افروزی های واشنگتن توضیح داد: مهم نیست که چه کسی در رأس دولت آمریکا باشد. آنها ممکن است تاکتیک ها را تغییر دهند، اما راهبردها تغییری نمی نمایند. چرا حمله به عراق، لیبی، سوریه و کودتای بولیوی رخ داد؟

رئیس دیپلماسی ونزوئلا با شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا که با هدف گفتگو درباره بحران ها و فرصت های پیش روی دنیا در ترکیه برگزار می گردد، تاکید نمود: واشنگتن در پی از پا درآوردن مردم ونزوئلا و به دست گرفتن کنترل نفت و گاز و منابع طبیعی این کشور است.

با این وجود، ارئاسا با هدف ارائه راهکار برای معضلات منابع انرژی و سبک زندگی دنیای گفت: ونزوئلا ضامن انرژی برای مردم قاره آمریکا ازجمله ایالات متحده است. مدل سرمایه داری هم نیازمند این منابع است.

با وجود توافق اوپک پلاس بر افزایش نفت، اگرچه بدلیل تحریم های آمریکا، ونزوئلا و ایران ازحق قانونی خود برای افزایش سطح فراوری نفت محروم شده اند، اما نتایج مطالعات نشان می دهد که آثار ویرانگر تحریم ها علاوه بر این دو کشور، سایر کشورهای دنیا را هم متاثر خواهد نمود.

برگزاری مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه فرصتی را برای حضور و رایزنی مقامات عالیرتبه و وزیران امور خارجه کشور های مختلف دنیا خلق کرد؛ وزیران امور خارجه کاراکاس-تهران در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر ملاقات کردند و به آنالیز آخرین شرایط روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوطرف پرداختند.، ایرنا

پریها

پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و گردشگری
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51269

به "کاراکاس: آمریکا در کمین نفت ونزوئلاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراکاس: آمریکا در کمین نفت ونزوئلاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید