کاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان در برنامه الکاظمی

به گزارش بلاگ پو، درآمدهای نفتی عراق ماه میلادی گذشته به 1.4میلیارد دلار رسید و این کمتر از یک سوم 4 و نیم میلیاردی است که ماهانه برای پرداخت حقوق کارمندان احتیاج دارد برای همین دولت تصمیم گرفته برای حل بحران مالی، حقوق کارمندان دولتی و بازنشستگانی را که از چند منبع حقوق دریافت می نمایند، کاهش دهد.

کاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان در برنامه الکاظمی

ه نقل از روزنامه العربی الجدید، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام نمود: الکاظمی دستور کاهش حقوق مسؤولان نهادهای حکومتی و انجام اصلاحات لازم براساس اصل تحقق عدالت اجتماعی را داده است. این اقدامات شامل کاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان داخل و خارج عراق است که حقوق بالا و از چند منبع دریافت حقوق دارند که از جمله آن ها زندانیان سیاسی اردوگاه رفحاء است.

عراق که دومین کشور تولیدنماینده نفت اوپک است در آستانه فاجعه مالی است که احتمالا این کشور را به اتخاذ تدابیر ریاضتی می کشاند به ویژه اینکه اقتصاد عراق بیش از 90 درصد به درآمدهای نفتی وابسته است.

خبرگزاری فرانسه اوایل ماه مه اعلام نمود دولت عراق میخواهد حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای مقابله با بحران مالی که به دلیل کاهش قیمت نفت و کرونا ایجاد شده کاهش دهد.

درآمدهای نفتی عراق طی ماه میلادی گذشته به 1.4 میلیار دلار رسید که یک سوم 4 و نیم میلیارد دلاری است که برای پرداخت حقوق ماهانه کارمندان دولتی و هزینه های دولت به آن احتیاج دارد.

به دلیل گسترش فساد در دولت هزاران فرد مثل زندانیان سیاسی و خانواده هایشان از جمله زندانیان رفحاء بیش از یک حقوق را از دولت عراق دریافت می نمایند.

به دنبال اعتراضات مردمی مجلس عراق با لایحه ای موافقت کرد که طبق آن دولت موظف است دریافت حقوق از چند منبع را براساس قوانین عدالت اجتماعی از جمله امتیازات رفحاء را لغو کند.

امتیازات رفحاء حقوقی است که به مخالفانی اختصاص یافته که بعد از انتفاضه علیه نظام صدام در سال 1991 به عربستان پناهنده شده و در اردوگاهی در شهر رفحاء در نزدیکی مرز عراق زندگی می نمایند.

به موجب قانون رفحاء که مجلس عراق سال 2006 آن را تصویب کرد تمام کسانی که در این اردوگاه زندگی می نمایند ولو برای یک هفته حقوق های ماهانه ثابتی دریافت می نمایند حتی نوزاد شیرخواره نیز حقوق دریافت می نماید. حقوق هر فرد 1000 دلار در ماه است.

آن ها همچنین از معالجه، سفر و تحصیل رایگان به وسیله مؤسسه زندانیان سیاسی برخوردارند. دولت عراق حدود 35 میلیون دلار سالانه برای این مسائل هزینه می نماید. آن ها همچنین از زمین و شغل برخوردار می شوند.،ایسنا

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27234

به "کاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان در برنامه الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان در برنامه الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید