کج راهه باشگاه ها در دوران فدراسیون تاج

به گزارش بلاگ پو، استعفای مهدی تاج از فدراسیون فوتبال یادآور تمام سال هایی است که با ریاست او بر فوتبال گذشت و چه بحران ها که روی دست فوتبال مانده اند...

کج راهه باشگاه ها در دوران فدراسیون تاج

روزنامه ایران ورزشی ، استعفای مهدی تاج از فدراسیون فوتبال یادآور تمام سال هایی است که با ریاست او بر فوتبال گذشت و چه بحران ها که روی دست فوتبال مانده اند.

فدراسیون فوتبال در دوران ریاست تاج هرگز نتوانست به اصلاح ساختار باشگاه ها یاری کند. اگر فدراسیون محمد دادکان به خرید دو ساختمان برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس افتخار می کرد، به کنایه باید نوشت فدراسیون تاج به افتخار بازسازی در و دیوار آن دو ساختمان نائل نشد اما فدراسیون می توانست نقشی بزرگ در باشگاه ها بازی کند، نقشی که فدراسیون فوتبال در دوران اخیر به ارائه پفراینده باشگاه ها به ای اف سی در پروژه راستی آزمایی خلاصه کرد و کوشش ها فقط در این زمینه بود که مبادا بدهی ها فاش شوند و از سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمان آسیا کاسته گردد. فدراسیون فوتبال همواره کوشش کرد که بازتاب امور نزد ای اف سی منجر به تهدید برای صندلی فدراسیون نگردد و اینکه باشگاه ها با چه ساز و کاری هر بار از موقعیت حذف فرار می نمایند، اهمیتی نداشت.

فدراسیون فوتبال در دوره ریاست تاج باید چند پروژه را به هدف اصلی تبدیل می کرد. بحران اقتصادی فوتبال را بلعید اما نه باشگاه ها توسط فدراسیون به تغییر رفتار اقتصادی مجبور شدند و نه حقوق فوتبال مثل حق پخش تلویزیونی توسط فدراسیون به دست آمد. همه پروژه های مهم فدراسیون در امور باشگاه ها بی نتیجه مانده اند و فدراسیون به کمیته تیم ملی تبدیل شده بود.

فدراسیون فوتبال باید مرکز فراوری اندیشه برای فوتبال باشد اما این فدراسیون هرگز مسیری را در روبروه با باشگاه ها انتخاب نکرد که مهم ترین نهادهای یک ورزش -باشگاه ها- را از دامی که در آن گرفتار شده اند نجات دهد.

باشگاه ها با توجه به رویکرد فدراسیون فوتبال هرگز مجبور نشدند در فرایند مرگبار خود تغییر ایجاد نمایند، چون همواره با فدراسیونی روبرو بودند که اهل مماشات بود. باشگاه ها توانستند به هزینه ها و بدهی های خود بیفزایند و ملالی نداشته باشند که همواره در پرداخت بی تعهد هستند. فدراسیون همواره راه هایی را برای به تعویق انداختن پرداخت بدهی باشگاه ها پیشنهاد کرد و طبق باورهای غلط خود دچار این تصور بود که مشغول یاری به باشگاه هاست.

فدراسیون فوتبال به ریاست مهدی تاج در مذاکرات با صدا و سیما برای دریافت حقوق باشگاه ها هرگز پیروز نبود و با آن همه ادعای استقلال در این فدراسیون، هرگز مقدور نشد که باشگاه ها به حقوق حرفه ای خود دست پیدا نمایند. اینکه چرا فدراسیون مسئولیت مذاکره در این زمینه را به انحصار خود درآورد نیز هرگز دلیل روشنی نداشت. نتیجه تمام مذاکرات سال های اخیر با صدا و سیما چه بود؟ فقط از یک واژه باید استفاده کرد: هیچ.

باشگاه ها یک قدم به دریافت حقوق خود نزدیک نشدند اما مهدی تاج سال هاست درباره کوشش در این زمینه سخنرانی می نماید و هیچ نشانه ای از پیروزیت در فرایند این مذاکرات پیدا نمی گردد اما همچنان اگر از تاج در این باره سؤال کنید، احتمالاً وعده ای زودهنگام به شما خواهد داد.

فدراسیون در این زمینه ها فقط حراف بود و در امور تیم ملی که به مسئولیت اصلی فدراسیون تاج تبدیل شد نیز بدهی های بزرگ از دوران کارلوس کی روش و مارک ویلموتس روی دست فوتبال مانده و حتی فدراسیون را در صورت شکست در پفراینده ویلموتس می توانیم ناتوان در پرداخت ببینیم.

*فرشاد کاس نژاد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18622

به "کج راهه باشگاه ها در دوران فدراسیون تاج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کج راهه باشگاه ها در دوران فدراسیون تاج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید