کدخدازاده: ارائه خوابگاه بر اساس قانون صورت می گیرد

به گزارش بلاگ پو، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی را ارائه داد.

کدخدازاده: ارائه خوابگاه بر اساس قانون صورت می گیرد

به گزارش خبرنگاران، دکتر مهدی کدخدازاده در خصوص خوابگاه های این دانشگاه گفت: تأمین خوابگاه برای دانشجویانی که مشمول قوانین اسکان هستند، ضرورت دارد و به علت کمبود ظرفیت خوابگاهی، دانشجویانی که مشمول قانون ارائه خوابگاه نیستند، تنها در صورت وجود ظرفیت می توانند از ظرفیت های خوابگاهی استفاده نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق آئین نامه تأمین خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی و دکترای حرفه ای در اولویت است، دانشگاه از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکورهای سراسری و پذیرش دانشجو نیز، بر عدم تعهد نسبت به ارائه خوابگاه به دانشجویان دستیار و Ph.D تأکید نموده است.

دکتر کدخدازاده همچنین با استناد به ماده 25 آئین نامه اسکان دانشجویان توضیح داد: دانشجویان سنواتی در تمام رشته ها، دانشجویان مقاطع Ph.D و رزیدنتی، مهمان، جابجایی و انتقالی از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بر اساس آیین نامه اسکان خوابگاهی، دانشگاه موظف است تنها در صورت داشتن امکانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرایط اسکان خوابگاهی را فراهم کند، گفت: چندین سال گذشته مدیران قبلی دانشگاه برای تأمین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام کردند که اجاره این خوابگاه ها بار سنگینی برای دانشگاه ایجاد نموده است؛ به گونه ای که حدود 5 و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاه هاست که با اضافه نمودن هزینه های جانبی سالانه حدود 7 میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می گردد.

کدخدازاده توضیح داد: دانشگاه در درجه اول نسبت به دانشجویانی که پس از کنکور، در مقطع کارشناسی و دکتری حرفه ای وارد دانشگاه می شوند متعهد است که این عزیزان را در اولویت قرار می دهد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یادآور شد: بالطبع دانشجویانی که نسبت به آن ها تعهد داریم، در خوابگاه های تملیکی دانشگاه اسکان داده خواهند شد و تنها در صورتی که ظرفیت خوابگاهی مازادی داشته باشیم، براساس اولویت به دیگر دانشجویان خوابگاه خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مالی موجود و بر اساس لغو قرارداد نسبت به این دو خوابگاه، دانشگاه باید ابتدا تعهدات قانونی خود را پوشش دهد و هر دو خوابگاه ولیعصر و سرشار تخلیه شوند.

کدخدازاده در خصوص خوابگاه متاهلی این دانشگاه نیز گفت: در واقع ساختمان خوابگاه متأهلی دانشگاه بسیار قدیمی است و بارها از آتش نشانی و شهرداری در خصوص ایمن نبودن این ساختمان اخطار گرفتیم و بنا داریم که این خوابگاه را تخلیه و بازسازی کنیم و پس از بازسازی کامل دانشجویان را اسکان دهیم؛ اما این که در آینده این خوابگاه در اختیار دانشجویان مجرد و یا متأهل قرار بگیرد، هنوز قطعی نگردیده است.

وی یادآور شد: با توجه به حمایت های ریاست دانشگاه، مقرر شد که برای دانشجویان متأهل دانشگاه مبلغی را از طرف صندوق رفاه دانشجویان، به عنوان ودیعه مسکن و به صورت وام تخصیص دهیم تا گوشه ای از مسائل دانشجویان مرتفع گردد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بحث خوابگاه و زیرساخت های آن با مسائل بسیاری روبرو است و آخرین خوابگاهی که در این دانشگاه ساخته گردیده، مربوط به 22سال قبل است.

وی در همین راستا اضافه نمود: در شرایط حاضر خوابگاه های موجود دانشگاه نیز از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و همین خوابگاه ها نیز، نیازمند بازسازی جدی هستند. اما شرایط مالی موجود این امکان را به ما نمی دهد که بتوانیم خوابگاه ها را بازسازی کنیم و یا اقدام به خرید خوابگاه جدید کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خاتمه ضمن اشاره به این موضوع که کمیته اسکان دانشگاه، از چند هفته پیش با برنامه ریزی های متعدد، اقدام به تشکیل جلسات، چینش و جانمایی افراد نموده است، اعلام کرد: دانشجویان ورودی جدید نگران اسکان خود نباشند و امیدواریم که بدون بروز مسأله ای تمام ورودی های مهر سال جاری را در خوابگاه ها اسکان دهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1622

به "کدخدازاده: ارائه خوابگاه بر اساس قانون صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدخدازاده: ارائه خوابگاه بر اساس قانون صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید