کرونا 60 هزار میلیارد ریال به هتلداران ایران خسارت زد

به گزارش بلاگ پو، رئیس جامعه هتلداران ایران بیان کرد: هتلداران استان های کشور در 4 ماه گذشته و در پی شیوع بیماری کرونا 60 هزار میلیارد ریال خسارت دیدند.

کرونا 60 هزار میلیارد ریال به هتلداران ایران خسارت زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جمشید حمزه زاده روز آدینه در گردهمایی هیات مدیره جامعه هتلداران استان های مختلف کشور در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، خسارت کرونا به صنعت توریستی و به خصوص هتلداری ایران را خیلی عمیق خواند و گفت: هنوز هم با وجود اعلام شروع فعالیت هتل ها و مراکز اقامتی، خسارت کرونا به این بخش از صنعت توریستی ادامه دارد.

وی آسیب و زیان صنعت توریستی کشور با شیوع بیماری کرونا در 4 ماه گذشته را خسارتی 100 درصدی اعلام نمود و اضافه نمود: بخشی از این ضرر و زیان باید از طرف دولت تامین و جبران گردد.

رئیس جامعه هتلداران ایران خواهان همدلی و همراهی دولت با سرمایه گذاران زیان دیده صنعت توریستی به خصوص جامعه هتلداران شد و افزود: بخش خصوصی صنعت توریستی باید بتواند در شرایط پساکرونا به ارائه خدمات بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به پیشتازی جامعه هتلداری استان اردبیل در زمینه استانداردسازی مراکز اقامتی، آموزش کارکنان و ارائه دهندگان خدمات و نیز سرمایه گذاری در بخش اقامتی صنعت توریستی، اقدام به احداث هتل های 5ستاره در اردبیل را گامی عظیم در تامین زیرساخت های توریستی در این استان ذکر کرد.

حمزه زاده وجود همه جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی توریستی در استان اردبیل را در کنار مجموعه چشمه های آب گرم و معدنی و نیز پل های معلق و پیست های اسکی، ظرفیتی بالا برای جذب توریست خارجی و داخلی دانست و خواهان در اولویت قرار دریافت بخش توریستی در برنامه های راهبردی توسعه استان اردبیل شد.

مدیر کل توریستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر عمیق و خسارت بار شیوع کرونا بر صنعت توریستی این استان گفت: علاوه بر تعطیلی واحدهای اقتصادی مرتبط با توریستی، بعضی از شهرهای استان از جمله سرعین در پی شوع کرونا در چند ماه گذشته به حالت تعطیل درآمده است.

نادر فلاحی اضافه نمود: با وجود کرونا، اقدامات برای تامین زیرساخت های توریستی استان اردبیل تعطیل نشده و هم اکنون چندین پل معلق، پیست اسکی و کمربند توریستی سبلان به همراه چند هتل 5ستاره در حال احداث است.

وی بیان نمود: در سال 99 با تامین اعتبار 500 میلیارد ریالی، کمربند توریستی سرعین ـ سردابه ـ قوتورسویی ـ شابیل در دامنه شرقی و شاقتصادی سبلان احداث می گردد که با بهره برداری از آن، در جهت 45 دقیقه ای مناظر بدیعی در دامنه سبلان در دسترس توریستان طبیعت استان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل توریستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به بهره برداری از 2 واحد پل معلق کم نظیر در استان و شروع اقدامات اجرایی برای احداث 2 پل دیگر در خلخال و سرعین گفت: این استان هم اکنون به قطب پل های معلق تبدیل شده است.

وی از فعالیت 220 واحد اقامتی در استان اردبیل اطلاع داد و اضافه نمود: فعالیت این مراکز اقامتی منوط به فصول و ماه های خاص بود که با اجرای جشنواره زمستان بیدار، گامی اساسی برای همه فصلی شدن توریستی استان برداشته شد.

فلاحی افزود: در کنار احداث هتل ها و مراکز اقامتی مورد احتیاج برای رونق توریستی زمستانی، احداث پیست اسکی نیز در اولویت استان قرار گرفته و تا سرانجام سال جاری، با تکمیل پیست اسکی شابیل مشگین شهر، اوجور سرعین و ازناو خلخال، تعداد پیست های اسکی استان اردبیل به 5 واحد افزایش می یابد.

وی وجود 110 چشمه آب گرم و آب معدنی در استان اردبیل را ظرفیتی کم نظیر برای جذب توریستان سلامت عنوان نمود و گفت: بعد از عادی شدن شرایط و فروکش کردن بیماری کرونا، صنعت توریستی استان اردبیل رونق بیشتری خواهد گرفت.

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل نیز در این گردهمایی با اشاره به شروع فعالیت مراکز اقامتی استان بر اساس پروتکل های بهداشتی گفت: با این حال، کرونا اقتصاد صنعت توریستی به خصوص فعالیت واحدهای اقامتی استان را تحت الشعاع قرار داده و به شدت به این بخش آسیب و زیان اقتصادی وارد نموده است.

جعفر بذری ادامه داد: حل مسائل به وجود آمده در پی شیوع کرونا احتیاجمند تعامل و همکاری مثبت متولی بخش و دولت و نیز همکاری بخش خصوصی است و جامعه هتلداران استان اردبیل آماده هر گونه همکاری با متولیان این بخش در سایر استان های کشور است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29057

به "کرونا 60 هزار میلیارد ریال به هتلداران ایران خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 60 هزار میلیارد ریال به هتلداران ایران خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید