کشف داروی جدید سرطان

به گزارش بلاگ پو، آن ها با استفاده از فن آوری دستکاری ژن، ژن هایی مشخصی را شناسایی کردند که برای بقای سلول های سرطانی لازم است و توانستند آن ها را یک به یک خاموش نمایند. این بدان معناست که دارو های نسل جدید مبارزه با سرطان، می تواند این ژن ها را هدف قرار دهد.

کشف داروی جدید سرطان

دانشمندان با استفاده از فن آوری دستکاری ژن، ژن هایی تعیینی را شناسایی کردند که برای بقای سلول های سرطانی لازم است .دانشمندان گامی مهم در راستای تهیه دارویی جدید برداشتند که می تواند در ده ها نوع سرطان مختلف، ژن های تعیینی را هدف قرار دهد.

طی تلاشی بین المللی بین محققان بریتانیایی و آمریکایی، آن ها پیروز شدند برای اولین بار نقشه ژنتیکی ساختار 25 گونه متفاوت سرطان را یک به یک طراحی نموده و آن را با نتایج یکدیگر تطبیق دهند.

آن ها با استفاده از فن آوری دستکاری ژن، ژن هایی تعیینی را شناسایی کردند که برای بقای سلول های سرطانی لازم است و توانستند آن ها را یک به یک خاموش نمایند. این بدان معناست که دارو های نسل جدید مبارزه با سرطان، می تواند این ژن ها را هدف قرار دهد.

در این تحقیق که توسط تیم هایی از موسسه ولکام سنگر (Wellcome Sanger Institute) مرکز پیشتاز تحقیقات ژنتیک در جهان، و موسسه برود (Broad Institute) از دانشگاه فن آوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه هاروارد انجام شد، 725 نمونه از سلول های سرطانی گرفته شده از بیمارانی مبتلا به 25 سرطان مختلف مورد آنالیز نهاده شد.

این دو موسسه پس از مقایسه نتایج یکدیگر، نتیجه گرفتند یافته های هر دو تحقیق در انطباق با یکدیگر است؛ که یعنی با ادغام بانک اطلاعاتی هر دوی آن ها، بزرگ ترین تحقیق ژنتیکی سلول های سرطانی در طول تاریخ صورت پذیرفته است.

به گفته این تحقیق که در مجله نیچر کامیونیکیشنز (Nature Communications) منتشر شده است، مقیاس عظیم بانک اطلاعات آن به تسهیل کشف و فراوری دارو های جدیدی برای سرطان یاری خواهد نمود.

آویاد شرنیاک، از موسسه برود دانشگاه های فناوری ماساچوست و هاروارد، گفت: این اولین تحقیق در نوع خودش است و از اهمیت بالایی در مجامع تحقیقات سرطان برخوردار خواهد شد. ما نه تنها وابستگی های تعیین و رایج را در هر دو تحقیق بازفراوری کردیم، بلکه نشانگر های زیستی وابستگی ژنتیکی هر تحقیق را نیز در داده های تحقیق دیگر پیدا کردیم. پژوهش ما بی طرفانه و دقیق بوده و مؤید صحت رویکرد ما و کاربرد داروهایی ست که تعیین نموده است.

دکتر فرانسیسکو اوریو، از موسسه ولکام سنگر، گفت: اهمیت این پژوهش در آن است که نشانگر صحت روش های تجربی به کارگرفته و یکدستی اطلاعات و یافته های هر دو تحقیق است. همچنان بدان معنی است که دو مجموعه اطلاعاتی عظیم درباره وابستگی های سرطانی در انطباق با یکدیگر هستند.

با ادغام آن ها در یکدیگر، قدرت تحلیلی ما بسیار بالا خواهد رفت تا فهرست هدف های نسل بعدی دارو های مداوای سرطان را دقیق تر کنیم.

منبع: ایندیپندنت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18116

به "کشف داروی جدید سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف داروی جدید سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید