کمبود قطعات یدکی خودرو بحران امنیت ملی آمریکا شده است

به گزارش بلاگ پو، شیوع ویروس کرونا، بالا دریافت استخراج بیت کوین، و جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده تا شاهد کمبود قطعات الکترونیکی خودرو در سطح جهانی باشیم.

کمبود قطعات یدکی خودرو بحران امنیت ملی آمریکا شده است

به گزارش گروه بین المللی خبرنگاران، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام نمود که دولت آمریکا با موضوع کمبود قطعات یدکی خودرو به عنوان مسئله امنیت ملی برخورد می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، وی شب گذشته گفت: بعضی اقدامات است که ما می توانیم به عنوان دولت فدرال انجام دهیم و معتقدیم که به یک سری اقدامات جامع، بلندمدت و در سطح دولتی برای حل این مشکل احتیاج است.

شب گذشته نشستی با حضور مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، وزیر بازرگانی و روسای 20 شرکت عظیم خودروسازی و قطعه ساز در آمریکا با موضوع نبود قطعات یدکی الکترونیکی خودرو و تاثیر آن بر فراوری از دست رفته خودرو در آمریکا برگزار گردید. البته بعید به نظر می رسد که برگزاری این نشست باعث شده باشد که شاهد اجرای بعضی اقدامات فوری برای حل این مشکل شده باشد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین می گوید: دولت آمریکا از تخصیص 550 میلیارد دلار بودجه برای تحقیقات و ساخت تراشه های الکترونیکی خودرو حمایت می نماید. البته کنگره هم میخواهد برای مقابله با این بحران پیش آمده به سمت تخصیص ده ها میلیارد دلار بودجه دیگر برود.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا، افزایش تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی در راستای استخراج بیت کوین، تبعات شیوع ویروس کرونا و بعضی فاجعه های زیست محیطی دست به دست هم داده تا دنیا با کمبود قطعات الکترونیکی خودرو روبرو گردد.

یکی از اصلی ترین دلایل این است که به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کارمندان در سراسر دنیا دور کار شده اند و به همین دلیل تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی برای دور کاری افزایش یافته است.

نکته اصلی این است که بسیاری از قطعات مورد استفاده در این تجهیزات با قطعاتی که برای فراوری لوازم الکترونیکی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد یکی است، و به همین دلیل هم اکنون بازار دنیای با کمبود عرضه تراشه های الکترونیکی روبرو است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46705

به "کمبود قطعات یدکی خودرو بحران امنیت ملی آمریکا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود قطعات یدکی خودرو بحران امنیت ملی آمریکا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید