کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری یک اسکلت رباتیک راه رفت!

به گزارش بلاگ پو، اسکلت بیرونی به سرعت به اهداف توانبخشی می رسد که با استفاده از روش های سنتی معمولا ماه ها طول می کشد.

کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری یک اسکلت رباتیک راه رفت!

یک اسکلت رباتیک توانست به یک کودک مبتلا به فلج مغزی یاری کند تا نخستین گام های خود را بردارد.

به گزارش دیلی میل، یک پسر هشت ساله مبتلا به فلج مغزی در تمام عمرش به ویلچر محدود شده بود، اما او به تازگی پیروز شده نخستین گام های خود را به لطف اسکلت بیرونی رباتیکی که مخصوص بچه ها طراحی شده است، بردارد.

دیوید زابالا (David Zabala)، به یک اسکلت بیرونی نو موسوم به اطلس2030 (Atlas 2030) مجهز شد که دارای مفاصل مکانیکی است که با حرکات او سازگار می شوند و به او امکان می دهند تا نهایتا بدون احتیاج به یاری راه برود.

این نوآوری، بخشی از روشی است که در یک مرکز درمانی در مکزیکوسیتی استفاده می گردد. پژوهش ها نشان داده اند که فراهم کردن امکان راه رفتن برای بچه ها فلج، نه تنها طول عمر و سلامت جسمانی آن ها را افزایش می دهد، بلکه عزت نفس آن ها را نیز بهبود می بخشد.

گوادالوپه مالدونادو (Guadalupe Maldonado)، مدیر انجمن افراد مبتلا به فلج مغزی در مکزیک گفت که این اسکلت می تواند به دستیابی به اهداف توانبخشی در زمان مورد نظر یاری کند. این اسکلت به وسیله النا گارسیا آرمادا (Elena García Armada) ساخته شده است که برنده جایزه مخترع اروپایی (European Inventor Award) در سال 2022 برای این نوآوری شد.

اطلس2030، یک اسکلت بیرونی برای بچه ها است که به طور ویژه برای بچه ها سه تا 14 ساله طراحی شده است. مفاصل مکانیکی به دور پا ها و کمر کودک می پیچند و برای حمایت بیشتر، به ساختاری روی چرخ ها متصل می شوند.

گوادالوپه کاردوسو (Guadalupe Cardoso)، مادر دیوید، شاهد برداشتن نخستین گام های پسرش در اتاق درمان بود. کاردوسو گفت: این اسکلت ابتدا او را ترساند و دستانش خیلی می لرزیدند، اما اکنون می بینم که این اسکلت به پا های او قدرت و بهبودی بیشتری در راه رفتن می دهد. او علاقه زیادی به پیاده روی دارد و آماده است که گام بردارد. این کار برای او لذت بخش است و خیلی شادمان است.

اگرچه دیوید لباس رباتیک پوشیده است، اما اکنون می تواند چندین فعالیت مانند بازی با توپ و نقاشی را انجام دهد؛ کار هایی که هرگز فکر نمی کرد انجام دادن آن ها ممکن گردد. درمانگران دیوید نیز در خصوص این فناوری نو هیجان زده هستند؛ آن ها اسکلت بیرونی را روی بدن دیوید قرار دادند و می دانستند که آماده است تا نخستین گام های خود را بردارد.

آرتورو پالافوکس سانچز (Arturo Palafox Sanchez)، فیزیوتراپیست 28 ساله گفت: داشتن اسکلت بیرونی، ما را بسیار هیجان زده می نماید و حتی اکنون می توانیم از آن برای دستیابی به سایر هدف های استفاده کنیم. این اسکلت، ما را به عنوان درمانگر امیدوار می نماید که در آینده بتوانیم به هدف های بسیاری دست یابیم.

انجمن افراد مبتلا به فلج مغزی (APAC) مکزیک، این دستگاه را دو هفته پیش دریافت کرد و هدف آن، یاری کردن به حداقل 200 کودک مبتلا به فلج مغزی در سراسر کشور است. مکزیک پس از اسپانیا و فرانسه، سومین کشوری است که درمان با این دستگاه را ارائه می دهد.

مالدونادو در بیانیه ای گفت: ما شاهد به دست آوردن نتایج با بچه ها هستیم و می خواهیم به کار کردن و توانمندسازی ادامه دهیم تا بچه ها بیشتری در سراسر کشور به این نوع توانبخشی دسترسی داشته باشند، زیرا همواره پذیرای بچه های هستیم که به توانبخشی نورورباتیک احتیاج دارند و این به طور اساسی زندگی آن ها را تغییر می دهد.

به گفته مالدونادو، اسکلت بیرونی به سرعت به اهداف توانبخشی می رسد که با استفاده از روش های سنتی معمولا ماه ها طول می کشد. این کار شامل تقویت عضله ای است که سیستم گوارشی و ریوی کودک را بهبود می بخشد، اما بزرگترین پیشرفت در کودکی که از لباس رباتیک استفاده می نماید، در روحیه او دیده می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67577

به "کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری یک اسکلت رباتیک راه رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری یک اسکلت رباتیک راه رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید