گردشگری مجازی، آماده پرواز

به گزارش بلاگ پو، به گفته تحلیلگران، خوش گذرانی روی مبل های راحت خانگی، که به دلیل رواج تجربیات سفر به وسیله فناوری های واقعیت مجازی بیش از پیش در دسترس قرار گرفته است، تعطیلات پس از همه گیری بیماری کرونا را تبدیل به سبک جدیدی از گردشگری خواهد نمود و می تواند موقعیت مناسبی برای باز شدن پای فناوری های نوین به دنیای گردشگری باشد.

گردشگری مجازی، آماده پرواز

به گفته رالف هالیستر، تحلیلگر گردشگری ،تا زمانی که همه گیری بیماری کرونا ادامه دارد و ما مجبوریم زمان بیشتری را در خانه سپری کنیم، باید راه های غلبه بر مسائل را یاد گرفته و خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم.

کمپانی Oculus هدست Quest 2 خود را در ماه اکتبر رونمایی کرد و محبوب ترین تجربیات سفر با واقعیت مجازی نشنال جئوگرافیک را پدید آورد. با استفاده از این هدست، کاربران می توانند با تکنولوژی وی آر به قطب جنوب سفر نموده، سوار بر قایق های کایاک از میان کوه های یخی بگذرند، از کوه¬های منجمد بالا بروند، از دل طوفان های شدید نجات پیدا نمایند و حتی به جستجوی کلونی گمشده پنگوئن های امپراتور بگردند.

برنامه ها و اپلیکیشن های دیگری مانند Wander، می تواند مسافران VR را از اهرام مصر به باغ های تاج محل در هندوستان ببرند؛ یا برنامه Alcove تجربه های مختلفی، از بالون سواری گرفته تا تورهای شهری را به کاربران خود ارائه می دهد.

برنامه ای به نام وقتی در خانه هستیم با یاری این تکنولوژی کاربران را به قلب شهرهایی نظیر پاریس ، ونیزو توکیو می برد و آرمش و صفای این شهرها را از چشم یک محلی به نمایش می گذارد.

سخنگوی Oculus افزود: در این زمانه با فاصله گذاری اجتماعی روبه رو هستیم، مردم به دنبال راه های مختلفی برای ایجاد سرگرمی، ارتباط و فعالیت هستند و تکنولوژی VR چنین امکاناتی را برایشان فراهم می نماید. چه بخواهید به مکان های مختلف جهان سفر کنید، چه بخواهید در کنار دوستان خود باشد، چه به تناسب اندام علاقه داشته باشید و چه فقط بخواهید با عزیزانتان دور هم جمع شوید و احساس کنید با آنها در یک اتاق هستید،تکنولوژی وی آر همه این امکانات را در اختیارتان قرار می دهد.

یکی از برجسته ترین مجریان تکنولوژی VR، هیئت گردشگری ملی آلمان است که از تعدادی پروژه های خود رونمایی نموده است. شرکت بازاریابی و روابط عمومی مالدیو هم از VR تکنولوژی برای نمایش تجربیاتی مانند یوگای ساحلی و اسنورکلینگ استفاده می نماید.

هالیستر همچنین افزود: مردم تکنولوژی VR را هنوز به عنوان یک کنسول بازی می بینند. اما این فناوری در آینده ای نه چندان دور، به یک بعد معنادار از سفر و گردشگری در جهان تبدیل خواهد شد و بیشتر مردم به سوی استفاده از آن کشیده خواهند شد.

در حال حاضر تکنولوژی VR به عنوان یک شبیه ساز قبل از سفر و برای انتخاب یک مقصد گردشگری مناسب استفاده می گردد. مثلا مشتریان بالقوه و علاقه مند می توانند با یک تور 360 درجه از تفریحگاه لوکس Sandy Lane در باربادوس دیدن نمایند و برای اقامت در آنجا تصمیم بگیرند.

به گفته هالیستر، در آینده افراد می توانند از VR برای رزرو مستقیم سفرها و همچنین انتخاب جایگاه در هواپیما و یا اتاق های هتل استفاده نمایند. رسیدن به رضایت و کیفیت بالا و همچنین صرفه جویی در وقت از جمله خواسته های مردم هستند. در حال حاضر در دوربین های وی آر انتقال حس هایی نظیر لامسه، چشایی و بویایی وجود ندارد و دوربین های با کیفیت، بسیار گران قیمت و پرهزینه هستند که خود محدودیت های بسیاری را بر سر راه رواج این فناوری قرار می دهد.

هالیستر در ادامه گفت: وقتی جهان به دنبال گردشگری پایدارتر است،VR می تواند راه حلی مناسبی باشد. از آنجا که اماکن تاریخی در نتیجه گردشگری گسترده و هجوم مردم برای بازدید آسیب دیده اند ، بازآفرینی و جلوگیری از تخریب آنها با استفاده از تکنولوژی VR می تواند به حفظشان یاری کند.ما بیشتر از آنچه که فکر کنیم غرق این تکنولوژی خواهیم شد.

آنجل راس، کارمند یک شرکت بازاریابی در لندن، امیدوار بود که سال جاری بتواند به مناطق مختلف جهان سفر کند و البته همینطور هم شد؛ البته اما به صورتی کاملا متفاوت! او از درون یک قفس در دل اقیانوس به ملاقات کوسه های سفید رفت، در قطب جنوب کایاک سواری کرد و در خیابان های شلوغ و هیجان انگیز چین قدم زد.

راس در ماه ژانویه در Oculus Quest 2 سرمایه گذاری کرد، چون پس از اینکه به دلیل همه گیری کرونا مجبور به ماندن در خانه شده بود و نمی توانست به دور جهان سفر کند، حوصله اش سر رفته بود.

راس گفت: من عاشق سفر هستم. 22 سالم است و همواره دلم می خواست در این سن کارهای زیادی انجام دهم، اما بدیهی است که اکنون با توجه به این شرایط، نمی توانم کار خاصی انجام دهم. من عاشق اقیانوس هستم و غواصی را دوست دارم. در Oculus می توانید با حیوانات مختلف غواصی کنید و حس فوق العاده غوطه وری در آب را به شکلی واقع بینانه تجربه کنید.

برای به اشتراک گذاشتن تجربه های سفر خود، شما می توانید آنچه را که می بینید به رایانه یا تلویزیون خود بفرستید تا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. هنگام بیرون آمدن از این برنامه ها کاملاً گیج و گمراه می شوید، چون واقعیت مجازی کاری می نماید مغز شما فریب بخورد و شما فکر می کنید در یک سفر واقعی هستید!

در تجربه با تکنولوژی وی آر می توانید از کلیه نقاط جهان و جاهایی مانند فضا که امکان سفر به آن برای هر کسی وجود ندارد بازدید کنید و حس غوطه وری در فضا را نیز احساس کنید. سفر بدون وقفه و همچنین توقف سفر در هرجایی که احتیاج به استراحت دارید از ویژگی های این تکنولوژی هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43281

به "گردشگری مجازی، آماده پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مجازی، آماده پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید