گشایش نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در ژنو

به گزارش بلاگ پو، نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، از روز دوشنبه 13 آبان در محل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در ژنو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، از روز دوشنبه 13 آبان در محل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گشایش یافت. در این نمایشگاه که همزمان با آغاز سی و چهارمین اجلاس کارگروه گزارش دوره ای اجرای حقوق بشر موسوم به UPR، در سالن ورودی اجلاس برپا شده است، برخی از پیشرفت ها و تحولات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران در قالب پوستر و اسلاید به نمایش درآمده است.

در آیین افتتاح نمایشگاه که با حضور سفرا و دیپلمات های مقیم ژنو از جمله سفرا و نمایندگان چین، پاکستان، استونی، کره، عمان، سوریه، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ونزوئلا و نیز نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر برگزار گشت، اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو ضمن خوشامدگویی به حاضران، ارتقای حقوق بشر را رکن ذاتی انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به جایگاه رای و نظر مردم در تعیبن سرنوشت خود از طریق تعیین حاکمان، تاکید کرد: نه جنگ تحمیلی 8 ساله و نه موج تروریسم هیچ یک نتوانست باعث انحراف انقلاب اسلامی از راستا مردمسالاری و ارج گذاری به کرامت انسانی مردم شود.

بقایی با اشاره به چالش های بزرگی که طی 4 دهه گذشته در راستا رشد و بالندگی مردم ایران تحمیل شده است، شرح داد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به ظرفیت های ملی و تکیه بر پشتوانه مردمی بر این موانع فائق آمده است.

وی از تحریم های کور و غیرانسانی به عنوان یکی از این چالش ها نام برد که نقض حقوق انسانی مردم ایران از جمله حق سلامت و حق دسترسی عادی به دارو و درمان را موجب شده است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: با وجود این تحریم های ظالمانه، دولت جمهوری اسلامی ایران بر خود فرض می داند از همه ابزارها و امکانات برای تامین حقوق و نیازهای مردم خود استفاده کند.

نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر که در قالب 40 پوستر، اسلاید و کتاب محتوی پیشرفت های کشورمان در زمینه حمایت و ارتقای حقوق بشر در حوزه های حقوق زنان، حقوق کودک، حقوق اقلیت های مذهبی، پاسداشت تنوع فرهنگی و قومی، حقوق معلولان، تنظیم شده است به مدت پنج روز دایر خواهدبود.

در این نمایشگاه همچنین آثار و تبعات تحریم های ظالمانه آمریکا بر حوزه سلامت و بهداشت و دسترسی بیماران به دارو و درمان نمایش داده شده است.

شایان ذکر است سومین گزارش دوره ای اجرای حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، نیز روز جمعه با حضور هیأت بلندپایه ای از کشورمان به ریاست محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.در این گزارش آخرین تحولات حقوق بشری کشورمان با حضور نمایندگان قوای سه گانه تشریح خواهد شد و سپس کشورها ضمن سخنرانی راجع به وضعیت حقوق بشر در ایران، توصیه های مدنظر خود را برای ارتقای بیش از پیش حقوق بشر در کشورمان ارائه خواهند کرد.

لازم به ذکر است سازوکار گزارش دوره ای اجرای حقوق بشر (موسوم به UPR) یکی از مهمترین مکانیسم های تعبیه شده در ساختار شورای حقوق بشر سازمان ملل است که به موجب آن وضعیت حقوق بشر همه کشورها به صورت دوره ای بررسی و توصیه هایی برای رفع نواقص و بهبود وضعیت ارائه می شود.

دومین گزارش دوره ای اجرای حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، حدود پنج سال قبل در ژنو ارائه شده بود.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15150

به "گشایش نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید