یه وا بهترین فیلم جشنواره آرپا آمریکا شد

به گزارش بلاگ پو، فیلم سینمایی یه وا به کارگردانی آناهید آباد موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره آرپا در لس آنجلس آمریکا شد.

یه وا بهترین فیلم جشنواره آرپا آمریکا شد

به گزارش خبرنگاران، جشنواره بین المللی فیلم آرپا در لس آنجلس آمریکا از تاریخ 2 تا 4 نوامبر (11 تا 13 آبان) برگزار گردید و فیلم یه وا که در بخش رقابتی نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم بلند داستانی، فیلمنامه و کارگردانی بود در نهایت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

این جشنواره از قدیمی ترین جشنواره های مستقل فیلم های بین المللی در آمریکا محسوب می گردد که با هدف تفاهم فرهنگی و همدلی جهانی در سال 1997 در لس آنجلس آغاز به کار کرد. جشنواره آرپا از ابتدا هدف را به تنوع و تکثر فرهنگی میان فیلمسازان داخلی و بین الملل قرارداده است.

فیلم یه وا به همت معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره های معتبری شرکت نموده و تاکنون جوایز بین المللی از جمله جایزه فیلم برگزیده تماشاگران از جشنواره فیلم انار کانادا و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره کینو شوک روسیه را دریافت نموده است.

فیلم یه وا درباره مادری است که در کوشش است گذشته پر فراز و نشیب خود را به فراموشی بسپارد. یه وا یک پزشک 34 ساله است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. او برای حفاظت از دختر خردسالش از ایروان فرار نموده، به نقطه دوردستی پناه می برد و ...

این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی فیلم ارمنستان فراوری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2738

به "یه وا بهترین فیلم جشنواره آرپا آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یه وا بهترین فیلم جشنواره آرپا آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید