10 جاذبه دیدنی رامسر در تابستان

به گزارش بلاگ پو، شهر رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران واقع شده است. رامسر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است. رامسر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان سرد دارد.

10 جاذبه دیدنی رامسر در تابستان

مجاورت با جنگل و دریا به این شهر زیبایی خاصی بخشیده است.این شهر دارای مناطق ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب و هوا است. از آنجا که شهر رامسر دارای فرودگاه است می توانید با خرید بلیط پرواز به مقصد رامسر به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به شهر زیبای رامسر سفر کنید.

در اینجا می خواهیم شما را با 10 جای دیدنی رامسر در تابستان آشنا سازیم تا در صورت سفر به این شهر زیبا حتما از این مکان ها بازدید کنید.

1-روستای جواهرده

جواهرده، یکی از زیباترین مناطق جهانگردی در رامسر با طبیعتی بکر، بی نظیر و مناظری چشم نواز است.از جاهای دیدنی رامسر، می توان از یک روستا به نام جواهرده، نام برد که همانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر که سالانه میزبان جهانگردان بسیاری از سراسر ایران و دنیا است.

این روستا در فاصله 26 کیلومتری از رامسر قرار گرفته است و به واسطه طبیعت زیبا و بکر، چشم اندازهای منحصربه فرد و خارق العاده، آب وهوایی دلنشین و مطبوع در بهار و تابستان و میهمان نوازی و فرهنگ غنی مردم این خطه از شمال کشور، همیشه زبانزد مسافران و بازدیدکنندگان بوده است.

جواهرده را می توان از جذاب ترین مناطق جهانگردی و شاهکاری از مخلوقات خداوند معرفی کرد که با آثار تاریخی که در خود جای داده، در بخش جهانگردی تاریخی نیز مهم و قابل توجه است؛ مسجد جمعه با قدمتی حدود 7 قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می گردد.

2-تله کابین رامسر

تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاور میانه است که ارتفاعات جنگل و ساحل دریا را به یکدیگر پیوند داده است.تله کابین رامسر، عظیم ترین تله کابین در سراسر کشور است که در فاصله 5 کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار گرفته است و از کنار ساحل دریای خزر آغاز شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است. این تله کابین با طولی بالغ بر 2 کیلومتر دارای 40 کابین است که به همت بخش خصوصی احداث شده است.

این تله کابین عنوان تنها تله کابین در خاورمیانه است که ارتفاعات جنگلی و ساحل دریا را به یکدیگر متصل ساخته است. از امکانات ارائه شده در این مکان جهانگردی می توان به واحدهای پذیرایی و مکان های تفریحی و جهانگردی اشاره نمود که مورد استقبال جهانگردان و مسافران قرار گرفته است.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز، نام رسمی تله کابین رامسر است که در گروه مجموعه کامل جهانگردی و در دو بخش در حال فعالیت است. بخش اول تله کابین در بخش پایینی کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی همچون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله کابین، اسکی روی آب، قایق سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک های مختلف و … پذیرای جهانگردان است.

بخش دوم نیز به شکل کلبه های لوکس جنگلی و سوئیت های وی آی پی (VIP)، مکان های جهانگردی و تفریحی مختلفی از جمله جهت پیاده روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و … را در خود جای داده است.

3-بوستان جنگلی صفارود

در فاصله 9 کیلومتری از جهت جواهرده به رامسر، بوستان جنگلی صفارود، قرار گرفته است که از جاذبه های جهانگردی طبیعی در شهرستان رامسر به شمار می رود.

این منطقه جهانگردی در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. آب معدن، نام دیگر این بوستان جنگلی زیبا و دوست داشتنی است که مکانی ایده آل برای گردهمایی خانواده های محلی هنگام 13 فروردین محسوب می گردد.

از ویژگی های این منطقه می توان به جهتهای بکر با چشم اندازهای ویژه و تماشایی اشاره نمود که مناظری زیبا و دیدنی را در این ناحیه برای مسافران و علاقه مندان به طبیعت گردی، فراهم نموده است.

وجود جنگل، رودخانه، چشمه های آب معدنی گرم و سرد و آب و هوایی دلپسند و مطبوع، از ویژگی های این بوستان است. همچنین آلاچیق، سرویس های بهداشتی، آب قابل استفاده و … از جمله امکاناتی است که در بوستان جنگلی صفارود برای مسافران و جهانگردان فراهم شده است.

4-منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه ییلاقی گرسماسر، یکی دیگر از جاذبه های جهانگردی طبیعی در شهرستان رامسر با قدمتی بالغ بر 10 قرن است که در بین جهانگردان از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار است.

گرسماسر در واقع روستایی است با طبیعت زیبا، بهره مند از آب و هوایی دلپسند و از جاذبه های جهانگردی متنوع که در فاصله 40 کیلومتری از غرب رامسر قرار گرفته است. ارتفاع روستا از دریا 2 هزار متر است و تحت تاثیر اقلیم کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب شده است تا زمستان در این روستا بسیار سرد و تابستان معتدل و خنک باشد.

روستای کوهپایه ای گرسماسر، با بافت مسکونی پراکنده در شیبی ملایم استقرار یافته است. کوچه های پیچ در پیچ روستا و خانه های قدیمی آن با سقف های شیروانی و دیوارهای گل اندود، جلوه زیبایی از معماری سنتی و ساده روستا را به نمایش می گذارند. احاطه شدن روستای گرسماسر از دو جهت شمال و جنوب به رشته کوه البرز، از سمت شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای رستم خیز، چشم اندازها و مناظر دیدنی زیبایی را برای این منطقه ییلاقی به ارمغان آورده است.

وجه تسمیه این روستا برگرفته از نام قلعه گرزمان سر، از بناهای دوران حسن صباح و به معنای مکانی در بالای بهشت، است. احتمالا این نام به دلیل موقعیت قلعه روی آن گذاشته شده است که به مرور زمان به گرسماسر تغییر یافته است.

5- جنگل دالخانی

جنگل دالخانی، از دیگر جاذبه های جهانگردی طبیعی در شهرستان رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است.

این جنگل بسیار زیبا و به صورت نیمه کوهستانی با ارتفاع تقریبی 800 متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه های تماشایی و طبیعی است. جنگل دالخانی در فاصله 30 کیلومتری از جنوب شرقی رامسر قرار گرفته است و به دلیل ارتفاع آن، انتخابی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی است.

مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی های منحصربه فرد و تماشایی آن است که خود به مهم ترین دلیل برای جذب مسافر و جهانگرد به این منطقه تبدیل شده است.دالان بهشت، لقبی است که از سوی جهانگردان به این جنگل افسانه ای با درختانی سربه فلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است.

جنگل در جاده رامسر به تنکابن قرار گرفته و برای رسیدن به آن بهتر است که از جاده کتالم به هریس که به جاده میرزا کوچک خان نیز شهرت دارد، استفاده کرد. خروجی شهر رامسر نیز جهت دیگری است که جهانگردان را پس از 7 کیلومتر طی کردن جاده آسفالته رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار می رساند. سپس با پیمودن مسافتی حدود 23 کیلومتر، وارد جنگل افسانه ای و رویایی دالخالی خواهند شد.

6-غار یاغی لوکا

در منطقه ای از شمال غربی شهرستان رامسر، پدیده ای طبیعی و جالب قرار گرفته است که از آن به غار یاغی لوکا یاد می گردد. یاغی لوکا که به معنای سوراخ راهزنان است، در واقع چاهی است با دهانه ای نزدیک به 3 متر که روی کوه ایلمیلی قرار گرفته است و طبق روایات مردم محلی، در گذشته از آن به عنوان مکانی جهت فرار اهالی دژ ایلمیلی، به سمت ساحل دریا استفاده می شد.

هرچند به نظر می رسد که این غار مدت زمانی نیز مامن و پناهگاه دزدان و راهزنان و نیز افرادی که مخالف امرای محلی بوده و توسط حاکمان وقت، یاغی لقب میگ رفتند نیز بوده است. بنابراین می توان این غار را همانند دژی راسخ و مستحکم درنظر گرفت.

7-دهستان جنت رودبار رامسر

جنت رودبار به یقین از زیباترین مناطق در 60 کیلومتری از شهرستان رامسر و استان مازندران است که زیبایی های مناظر طبیعی و دیدنی های خارق العاده اش زبانزد هر جهانگرد و مسافری است که برای یک مرتبه هم که شده، قدم در این منطقه از کشور نهاده است. جنت رودبار را که سرزمین گل گاوزبان نیز می نامند، از مناطق جذاب و فوق العاده تماشایی است که به عنوان یکی از اصلی ترین و محبوب ترین مناطق جهانگردی رامسر، شناخته می گردد.

در این ناحیه ارزشمند جهانگردی ییلاق های بسیار زیبایی مانند ییلاق اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیررود وجود دارد که در عین زیبایی، برخوردار از آب و هوایی دلنشین و مطلوب است. همچنین حضور آبشارهای خروشان در جنت رودبار مانند آبشار آزارک، آبشار حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان، این منطقه ییلاقی و جهانگردی را در لیست پرترددترین مقاصد مسافرتی جهانگردی در بخش شمالی کشور، قرار داده است. پوششی از جنگل های انبوه، مزارع و چشم اندازهای طبیعی در کنار مه غلیظ در دهستان جنت رودبار، از دیگر ویژگی های این منطقه ییلاقی و جهانگردی است.

8-آبشار ایج رامسر

شهرستان رامسر به دلیل برخورداری از کوه های پربرف و نیز بهره مندی از بارندگی های فراوان فصلی، در گروه شهرهایی پرآب و مملو از آبشارهای خروشان قرار گرفته است. همین امر سبب شده است تا مناظری طبیعی بسیار زیبا با چشم اندازهای خارق العاده و مناطق بکر طبیعی در این منطقه ایجاد گردد.

آبشار ایج که به آبشار ده قلو نیز شهرت دارد، یکی از این جاذبه های طبیعی در شهرستان رامسر است که در فاصله کمی از روستای ایج، قرار گرفته است.از ویژگی های منحصربه فرد این پدیده طبیعی می توان به آب فراوان آن و نیز فضاهایی در زیر سنگ های آبشار اشاره نمود که همانند غاری وسیع است. منطقه ای که آبشار ایج در آن قرار گرفته است، مملو از چشمه های خروشان، چشم اندازهای یخچال های دائمی خشم چال، دره تماشایی اشکور و پوششی از گیاهان معطر و مدهوش کننده است که آن منطقه را بسیار تماشایی و خیره کننده می نماید. آبشار ایج بر اثر ذوب شدن برف هایی که روی کوه خشم چال که در ارتفاعات اشکورعلیا قرار گرفته است، ایجاد می گردد.

9-غار گرگر لوکا

یکی دیگر از غارهای زیبا و منحصربه فرد شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در جهتی بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار گرفته است. از ویژگی های این غار، چشم انداز خیره کننده و کم نظیر آن است.

10-کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر، عمارتی قدیمی، متعلق به دوران پهلوی اول است که در سال 1316 هجری قمری به دستور رضا شاه پهلوی در باغی زیبا احداث شد. کاخ سلطنتی رامسر، نام دیگر این میراث تاریخی کشور است که تا پیش از انقلاب اسلامی، به عنوان اقامتگاه خاندان پهلوی مورد استفاده قرار می گرفت.

معمار این عمارت ارزشمند هوانس اونیک قریبیان، است که با مشارکت و همکاری معماران ایرانی و آلمان مراحل ساخت آن را به اتمام رسانده است.معماری کاخ مرمر رامسر به سبک معماری بناهای اروپایی و به دستور رضاشاه ساخته شده است.

در واقع این بنای تاریخی با معماری به سبک بناهای اروپایی ساخته و توسط گچبری های زیبا، مجسمه های سنگی و اشیا قدیمی و ارزشمند، تزیین شده است. کاخ درون باغی به مساحت 60 هزار متر ساخته شده است که می توان آن را در گروه متنوع ترین باغ های ایران به دلیل بهره مندی از نهال های مرکبات اصلاح شده و گیاهان نادر تزئینی قرار داد.

پس از انقلاب، این ساختمان به محلی برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان عظیم ایرانی و خارجی تبدیل شده است که از آن به عنوان موزه تماشاگه خزر، یاد می گردد. حضور درخت کاجی با ارتفاعی بالغ بر 23 متر، مشهور به چهار شاخکه در سال 1392 هجری شمسی کاشته شده است، نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می سازد.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: گردشبان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37759

به "10 جاذبه دیدنی رامسر در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه دیدنی رامسر در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید