10 پیشنهاد خرید برای صنایع دستی

به گزارش بلاگ پو، در طول برگزاری جشنواره هنر برای همه و حتی در ایام دیگر سال می توانید انواع صنایع دستی ایران را با قیمت مناسب و کیفیت خوب به صورت آنلاین از خبرنگاران بخرید. اگر برای خرید آنلاین صنایع دستی دنبال یک راهنما هستید ما در این مطلب 10 پیشنهاد خوب برای شما آماده کرده ایم که می توانید همین الان برای خودتان یا به عنوان هدیه یا سوغات برای دیگران بخرید.

10 پیشنهاد خرید برای صنایع دستی

صنایع دستی از هدایای بسیار رایج در ایران است. چه مسافری به خارج از کشور داشته باشید و چه بخواهید هدیه ای رسمی و شیک به کسی بدهید، می توانید سراغ صنایع دستی بروید.

هنر برای همه به خصوص در مورد صنایع دستی مصداق پیدا می کند. صنایع دستی احتمالا قدیمی ترین نوع هنر نزد بشر به شمار می رود. اشیای کاربردی یا دکوری که از دیرباز انسان ها با دست می ساختند و کم کم یاد گرفتند که چطور وجه هنری را هم به آن اضافه کنند تا ارزشمندتر گردد.

صنایع دستی عموما کارهایی هستند که استفاده های غیر تزیینی هم دارند. صنایع دستی در ایران بسیار متنوع است. گلیم، فرش، گبه، قلم زنی، شیشه گری، منبت کاری، مینا کاری، سفال، چوب، خاتم کاری، ملیله دوزی و ظروف مسی بخشی از هنر صنایع دستی ایران را تشکیل می دهند.

خبرنگاران هم یک خانواده بزرگ در بخش صنایع دستی دارد و هنر ایرانی شهرها و استان های مختلف را در زمینه های گوناگون عرضه می کند.

1. سینی مسی زنجان مدل 620

صنایع دستی مسی در زنجان و اصفهان بیشتر از بقیه شهرها شهرت دارد. مسگری از قدیمی ترین هنرها در صنایع دستی ایران است.

این سینی مسی که برای خرید به شما معرفی کرده ایم چکش کاری شده و ابعادش به گونه ای است که حالت کاربردی دارد و می گردد از آن برای حمل استکان های چای و ظرف های غذا استفاده کرد. البته که با توجه به چکش کاری های ظریف روی آن بهتر است مراقبش باشید. از طرف دیگر زیبایی آن ترغیب تان می کند که به عنوان یک وسیله دکوری از آن استفاده کنید.

قیمت این سینی مناسب است و حتی می تواند هدیه مناسبی هم باشد. سبک و نقره ای رنگ است و قطر آن نزدیک به 24 سانتی متر است. این سینی زیبا قابلیت شست وشو دارد اما نمی گردد آن را داخل مایکروویو یا فر گذاشت.

سینی از آن چیزهایی است که در آشپزخانه هر ایرانی باید باشد و خرید سینی مسی زنجان حمایت از صنایع دستی ایرانی است.

2. سرویس قابلمه مسی مدل کماجدان

این روزها اقبال به مس و ظروف مسی زیاد است چون به لحاظ فواید طب سنتی مس دوباره مورد توجه قرار گرفته است. ظروف مسی به خصوص به عنوان وسیله پخت غذا یعنی قابلمه و ماهیتابه طرفداران بیشتری دارند.

مس حرارت را بسیار خوب انتقال می دهد و بعضی ها هم می گویند که ویژگی های آلیاژ مس در پخت غذا باعث می گردد که به لحاظ سلامتی هم موثر باشد. به خصوص که عنصر مس به صورت طبیعی در بدن وجود ندارد.

سرویس قابلمه مسی چهار قابلمه در چهار سایز دارد از سایز کودک تا سایز بزرگ. این قابلمه های پرداخت شده اند و دسته هم دارند که طبعا باعث می گردد جا به جا کردن آن ها کار ساده تری گردد.

به علاوه شست وشوی آن ها هم راحت است و شستن به آن ها آسیبی نمی رساند. رنگ خود مس هستند و ظرف های زیبایی به شمار می فرایند.

این قابلمه ها در هم دارند و به طور کلی هم وسایل کاربردی برای آشپزخانه هستند و هم چیدمان آن ها در آشپزخانه با رنگ مسی شان منظره زیبایی دارد.

3. کاسه چینی میبد مروارید طرح مرغی

چینی میبد مروارید که کاسه آن را معرفی کرده ایم از اواسط دهه شصت در کار ساخت چینی سنتی با نقوش ظریف لعابی است. سفال و سرامیک میبد قدمت طولانی دارد.

این کاسه ها با نقش های گل مرغ شش تا هستند و روکش لعابی دارند. این کاسه ها هم کاربردی هستند و هم تزیینی. نقاشی های ظروف چینی میبد به صورت دستی است.

این ظروف را می گردد در مایکروویو و ماشین ظرفشویی گذاشت و آسیبی نمی بینند. این شش کاسه هم اندازه هستند و روکش لعابی دارند. می توانید برای تکمیل ست چینی میبد از ظروف چینی و کاسه های بزرگ پذیرایی آن هم استفاده کنید.

این کاسه های کوچک برای ماست و آجیل و تنقلات کوچک مناسبند. استفاده از وسایل سرو و پذیرایی با طرح های قدیمی معمولا برای همه خوشایند است و این روزها حتی در کافه های شهر هم ظروف با چنین طرح هایی زیاد می بینید. خرید این کاسه ها برای آن ها که دوست دارند خانه شان حال و هوای قدیم داشته باشد انتخاب زیبایی است.

4. ست پارچ و لیوان سفالی

یک ست پارچ و لیوان از جنس سفال با روکش لعابی که هم قابل استفاده است و هم آن قدر زیباست که می توانید در دکور منزلتان از آن استفاده کنید.

ابعاد پارچ 22 در 16 سانتی متر است و رنگ آبی زیبایش یادآور کاشی های هنرمندانه اصفهان است. در کنار یک غذای سنتی مثل دیزی استفاده از این پارچ و لیوان ها برای خوردن دوغ یا در تابستان شربت سکنجبین نوید جذابیت های زندگی ایرانی است.

این پارچ و لیوان ها قابلیت شست وشو دارند و رنگشان با شست وشو از بین نمی رود. رنگ بندی آن ها هم در طیف آبی است و می توانید بنا بر سلیقه و ست کردن با بقیه ظروفتان از آبی فیروزه ای یا آبی تیره یا کاربنی استفاده کنید. به علاوه هم پارچ و هم لیوان ها سبک و خوش دست هستند و به عنوان هدیه هم کادوی جذابی محسوب می گردد.

5. ساعت خاتم کاری گالری گوهران

خاتم کاری از هنرهای صنایع دستی ایرانی است که قدمت هزاران ساله ای دارد. می گویند خاستگاه خاتم کاری شیراز است. بعضی ها می گویند هنر خاتم هنر حضرت ابراهیم از پیامبران اولوالعزم است.

خاتم کاری البته در اصفهان رشد پیدا کرد. خاتم کاری بسیار ظریف است و به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. در نتیجه می توانید حدس بزنید که برای یک ساعت خاتم کار چه قدر وقت و انرژی صرف می گردد و به لحاظ هنری چه ارزشی دارد.

این روزها خیلی ها در خانه شان دیگر از ساعت استفاده نمی کنند چون حس می کنند به یکدستی و زیبایی دکور خانه لطمه می زند. ولی اگر چیدمان خانه تان سنتی است یک ساعت خاتم کار به زیبایی آن اضافه می کند.

خاتم ترکیبی است از چند ضلعی های منظم با تعداد اضلاع متفاوت که با استفاده از مواد اولیه گوناگون در رنگ های مختلف تشکیل می گردد. خاتم کاری پنج، شش، هفت، هشت یا ده ضلعی است. هر چه چند ضلعی ها ظریف تر باشند خاتم کاری ارزشمندتر است.

این ساعت رنگارنگ اعدادش به سبک رومی است.

6. شطرنج چوبی

شطرنج های چوبی، هم برای دکور خانه گزینه مناسبی هستند و هم برای اوقات فراغت و تفریح برای این که در خانه شطرنج بازی کنید.

این شطرنج خاتم کاری ساک دستی دارد که حملش را آسان می کند و همچنین مهره های آن در یک کاور ترمه زیپی قرار دارند.

ابعاد این شطرنج 46 در 46 سانتی متر است و وقتی آن را باز کردید علاوه بر شطرنج می توانید داخل آن تخته نرد هم بازی کنید. 32 مهره تخته هم با کف مخمل دارد که بازی با آن ها حظ بصر هم ایجاد می کند.

قیمت مناسب این شطرنج زیبا باعث می گردد برای هدیه دادن هم گزینه مناسبی باشد.

7. کاسه و بشقاب مسی میناکاری اسماعیلی

میناکاری یا میناسازی قدمت پنج هزار ساله در ایران دارد. امروز بیشتر میناکاری ها روی مس است اما میناکاری روی طلا و نقره هم همچنان انجام می گردد و طبعا قیمت محصولاتش بسیار بالاتر است.

اصفهان شهر ظرف های میناکاری است. نقاشی و تزیین فلزاتی مثل طلا، نقره و مس به وسیله رنگ های لعاب دار مخصوصی که در حرارت بسیار زیاد پخته و ثابت گردد، هنر میناکاری است. نقوش سنتی روی این ظروف آبی رنگ زیبا نقش بسته اند و ظرافت آن ها بیننده را مبهوت می کنند.

می توانید از این ظروف استفاده کاربردی هم داشته باشید اما واقعیت این است که بیشتر به کار تزیین می آیند و هم به خاطر قیمت شان و هم ظرافت شان اگر هم در آن ها چیزی می گذارید بهتر است چیزهایی مثل آجیل باشد که نیازی به گرم کردن هم ندارند.

این ظروف میناکاری در رنگ های مختلفی تولید شده اند ولی معمولا رنگ آبی آن بیشتر در صنایع دستی دیده می گردد.

8. آینه و شمعدان میناکاری

اگر می خواهید سفره عقد متفاوتی داشته باشید یا خانه تان را به شیوه سنتی تزیین کنید سراغ ست آینه و شمعدان میناکاری بروید که یک مجموعه سه عددی متشکل از دو شمعدان و یک آینه است.

مینای برجسته این آینه و شمعدان کار شهر همدان است. میناکاری آن رنگارنگ است اما رنگ غالب پس زمینه آبی فیروزه ای است که جذابترین رنگ در کارهای صنایع دستی ایران است.

قدمت میناکاری های یافت شده توسط باستان شناسان به دوره هخامنشیان برمی گردد. آرتور پوپ خاورشناس آمریکایی در کتاب بررسی هنر ایران درباره هنر میناکاری نوشته است:

میناکاری هنر درخشان آتش و خاک است، با رنگ های پخته و درخشان که سابقه آن به 1500 سال پیش از میلاد مسیح می رسد و ظهور آن بر روی فلز در طول سده ششم تا چهارم پیش از میلاد و پس از سال 500 پیش از میلاد مشاهده می گردد. هنر میناکاری در ایران بیش از نقاط دیگر تجلی داشته و یکی از نمونه های قدیمی آن درعهد صفویه توسط ژان شاردن جهانگرد فرانسه ذکر شده است که قطعه مینایی از کارهای اصفهان بوده مشتمل بر طرحی از پرندگان و حیوانات بر زمینه گل و بته به رنگ آبی کم رنگ و سبز و زرد و قرمز.

9. پاف طرح فرش ایلیاتی

پاف کلا وسیله مدرنی است چون همراه با مبلمان پا به زندگی روزمره گذاشت. می توانید از آن شبیه چهارپایه استفاده کنید و رویش بنشینید یا به عنوان زیرپایی جلوی مبل بگذارید و پایتان را رویش دراز کنید.

پاف که به صندلی عثمانی هم شهرت دارد یک وسیله چندمنظوره استوانه ای، مکعبی یا کپسولی شکل است که پشتی ندارد. ظاهر دکوراتیو پاف ها با کاربردهای گوناگون امکان استفاده نوآورانه از آن ها را در دکوراسیون فراهم کرده است. حتی می توانید وسایل تزیینی را روی پاف بگذارید.

جنس رویه این پاف با طرح ایلیاتی از نخ مکرومه است و خوشبختانه قابلیت شست وشو هم دارد. جنس پایه از چوب خراطی شده است. روکش آن چاپ باکیفیت با طرح های اصیل ایرانی است و رنگ هایش ثابت است و در شست وشو کمرنگ نمی گردد و رنگ نمی دهد.

این پاف ظاهر بسیار زیبایی دارد و به خانه تان جلوه جالبی می دهد.

10. ست 5 تکه رومیزی ترمه شوکران یزد مدل گوهر

ترمه پارچه ای نفیس از صنایع نساجی ایران است که جزو صنایع دستی هم محسوب می گردد. بته جقه و گل های شاه عباسی جزو طرح های محبوب ترمه هستند.

ترمه یزد معروفترین ترمه ایران است و از زیباترین پارچه های جهان محسوب می گردد. ست رومیزی ترمه شوکران یزد متشکل از پنج تکه است و آستر هم دارد.

ترمه به سبب بافت منحصر به فرد، و به دلیل تراکم زیاد پردوام تر از بقیه انواع پارچه است. با این وجود، نور و رطوبت از بزرگترین عوامل رنگ پریدگی ترمه است. درنتیجه ترمه را نباید در ماشین لباسشویی بیندازید و بهتر است با دست آن را بشویید.

تمام آنچه قبل از خرید فرش دستباف باید بدانید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28225

به "10 پیشنهاد خرید برای صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد خرید برای صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید